MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

17 nov 2014
142
0
49
Haasrode
Zo , tijdens men ziekteverlof toch nog iets nuttigs gedaan
Heb men maxsymmeke zen kleppen voor den eerste keer bijgesteld , na 28000 km mag dit is , begon een lichte tik te horen , en deze is nu verdwenen 😥
Is wel een hele klus als men alles voor den eerste keer moet uitvogelen , maar nu ik weet hoe en wat zal het volgende keer veel sneller lopen , zal belangen niet zoveel tupperware afhalen als nu , eigenlijk moet enkel de tunnelbekleding en de linker onderzijde eraf, dit laatste om aan de plastiek boven de vario te verwijderen zodat men de krukas in TDC kan plaatsen .
Voor de rest is met geduld elke vijs of moer bereikbaar .
Zo we kunnen der weer een paar 10k tegen

11 apr 2018
9
0
41
St-Truiden
Een paar dagen later dan voorzien door een stom ongeval op het werk maar ik heb eindelijk mijn eigen fantastische Maxsym 600 Executive thuis staan!
Op 4 dagen toch al 400+ km gereden. Helaas ook moeten gaan werken, dus minder tijd om te rijden en dat met dit fantastische weer, echt zonde! Maar we zijn heel blij met onze nieuwe wielen en h

Rotgerbo

Die hard MF'er
30 jan 2012
288
1
54
Rotselaar
Joo de mannen, :W

Deze voormiddag mijne maxsymmeke binnengedaan voor nieuwe banden samen met onderhoudje (30.000km).
Toen ik naar huis reed reed het terug super - dat gebibber aan het stuur komt wel degelijk van de banden... "cuppingbanden" zei de mekanieker.

De DUNLOP ROADSMART III -banden zijn erop gemonteerd, ben benieuwd of de banden zullen meevallen want ik was erg content van de MAXXIS-banden!
Het zouden goeie banden zijn voor droog als nat wegdek ...
Allez, ben weer klaar voor de volgende km'tjes en hoooop lekvrij te mogen rijden:] want had maar liefst 4 keren lekgereden op 3 maanden tijd!8)7

@Noppius: ik kan uwe fotos niet zien?

Laatst bewerkt:
Een paar dagen later dan voorzien door een stom ongeval op het werk maar ik heb eindelijk mijn eigen fantastische Maxsym 600 Executive thuis staan!
Op 4 dagen toch al 400+ km gereden. Helaas ook moeten gaan werken, dus minder tijd om te rijden en dat met dit fantastische weer, echt zonde! Maar we zijn heel blij met onze nieuwe wielen en h

kan je foto's ook niet zien hoor !

Bijlagen

Rotgerbo

Die hard MF'er
30 jan 2012
288
1
54
Rotselaar
Hallo,
zojuist opgezocht op internet en daar zag ik bij KB van 10 okt 1974 bij artikel 13 <Definities en voorwaarden verlichting en reflectoren>

Zijreflector: de inrichting die dient om de aanwezigheid van een voertuig kenbaar te maken door reflectie van licht, uitgestraald door een lichtbron die niet met het voertuig is verbonden, waarbij de waarnemer naast het voertuig en bij genoemde lichtbron is opgesteld.

Ik denk (want wetteksten zijn altijd ingewikkeld, hé!) dat zijreflectoren niet verplicht zijn ...

Rotgerbo

Die hard MF'er
30 jan 2012
288
1
54
Rotselaar
Das minder he Tomtom maar al goed dat het onder garantie valt....

Mannen, ipv zo'n lelijke ronde reflector kan je ook zo'n kleefstrip op de wielen plakken.
Deze zijn ook erg opvallend had ik gezien bij een mototreffen!

Gerome

Die hard MF'er
15 nov 2014
434
0
50
Kuurne
Ik heb zo een witte strip op voor en achterwiel.
En nee Megane, die reflectoren zijn niet verplicht omdat ze er origineel opstaan.
Ze blijven optioneel. Maar indien geplaatst moeten ze reglementair zijn qua plaatsing, kleur en een goedkeuring dragen.
De homolagatie heeft hier geen invloed op. Dat slaat op remmen, motor, banden, max massa, chassis, uitlaat ....... Enz.

Laatst bewerkt: