meer er5 rijders aanwezig???

19 mrt 2005
40
0
Weet ik wel
ja ik ben een er5 rijdertje en ja die willen ook heeel best .
het is mijn kleine brommertje omdat ik zelf maar ook een klein opdondertje ben :P
Ik heb hem nieuw gekocht voor zo'n 4jaar terug met het idee dat ik op een redelijke manier een toerrit mee kan rijden, dit lukt ook heel prima alleen je schakelt je lam als je mooie kleine weggetjes rijd. Eest wou ik hem met een paar jaar inruilen voor 1 met meer pk's maar je krijgt er zo weinig meer voor terug en ik kan mij prima redden alsik met mijn vriend ga rijden/ op vakantie dus waarom zou ik dat nog doen :? Maar mijn vraag was zijn er nog meer er5rijders het liefst uit Twente omdat ik zelf ook vandaan kom gr.TUKKERINNNETJE :} :}
 
Welkom op de eerste plaats
Ik heb op een ER-5 gelest en is op zich een heel aardige motor ook ooit over gedacht er een te kopen maar voor een Kawasaki 454 Ltd gegaan een chopper
deze vorig jaar ingeruilt voor een Kawasaki ZR-7s de grotere broer van de ER-5
dit rijd wel een heel stuk prettiger als de ER-5 maar weegt ook meer dan 200 kilo en is een 4 cylinder
eel veilige kilometers vanuit Brabant toegewenst !!!
 
Momenteel nog steeds niet (meer). Ik kijk uit naar een tweedehands zr7-s (bij dealers), maar die kom je niet vaak tegen...nog heel even wachten op vergoeding, en dan... Denk dat zo'n zr7 me wel over de streep haalt om toch opnieuw motor te rijden :)

'k heb aan m'n ER5 toch een hele fijne motor gehad!!!


Veel plezier gewenst!!!
 
Laatst bewerkt:
Klopt wat je zegt er staan inderdaad heel weinig 2de hands ZR-7 te koop
had geluk was er en van anderhalf jaar oud met 3500 km op teller is demo geweest bij Kawa nederland dus soms moet je goed zoeken en geluk hebben

succes
 
Je verhaaltje klinkt bijna verontschuldigend... d'r is niks mis met een ER-5. Tijdens m'n rijlessen afwisselend op ER-5 en een Honda CB500 gereden, en de ER-5 beviel meer dan prima. Alleen die schakeldoos zou wat soepeler en stiller mogen...

Zeker als je bedenkt wat zo'n fiets eigenlijk kost zouden we er voor de lol eigenlijk allemaal eentje voor 'erbij' moeten hebben... *D
 
ik heb ook een ER-5, ben er erg tevreden mee, hij rijdt lekker en ook erg zuinig
laatst rustig aan gereden en kwam met het verbruik uit op 1 Ltr op 24 KM ! *D
wat ook handig is, is de zee van ruimte onder het zadel.
full
 
Ik rijde ook een er-5 ( wel 25kw ) en het is opzich een fijne moto.
Maar begin hem nu zat te worden,kwa stuurwerk is het een fijne bike. Moet zeggen dat ik op de polder weggetjes het meest plezier heb je ken de bike vrij plat leggen.Ik doe m'n kawaatje dalijk alleen weg, ik mag zwaar rijden en wil iets wat bij hogere snelheden ook goed stuurd en uiteraard meer vermogen.
Heb nog steeds plezier met de kawa en zal altijd blijven zeggen dat het een fijne bike is.Kom alleen niet uit de buurt van twente maar denk toch effe reageren als er5 bezitter :)

full
 
ik ben ook een ER-5 rijder, (ook 25KW)
Goeie moto, enkel karakter mis ik wat, heel betrouwbaar, rij er elke dag mee.
Als ik wat bochtenwerk ga verrichten probeer ik vooral op zijn koppel te trekken zodat ik niet heel de tijd moet schakelen, maar onder de 3000 toeren vindt ie dat niet meer zo leuk ;)
Naart schijnt de moto waar je het snelst scherpe bochten mee kan nemen, 'bochtenkoning' werd ie genoemd. Stuurt idd prima.
Ben ook op zoek naar iets met meer power en koppel binnekort

Groeten :]
 
Dan wel 'de kortebochten koning' want met 140 door een bochie met een er-5 is niet fijn, dan heb ik het overvan die bochten die je op de snelweg helpen.
Maar owke verderest lekker hoog in de toern rijden als ik bochten neem rijd ik 4 a 5 duizend toeren ( of hoger weet het eigenlijk niet maar je hoort hem wel ) en dan volgas soms bochten uit 11 duizend toeren maar bij de 8 duizend schakeld ie het vlotst en loop het 'vermogen' lekker over.Gaat prima maar moet soms wel helpen douwen :X

 
Laatst bewerkt:
ik ben ook een ER-5 rijder, (ook 25KW)
Goeie moto, enkel karakter mis ik wat, heel betrouwbaar, rij er elke dag mee.
Als ik wat bochtenwerk ga verrichten probeer ik vooral op zijn koppel te trekken zodat ik niet heel de tijd moet schakelen, maar onder de 3000 toeren vindt ie dat niet meer zo leuk ;)
Naart schijnt de moto waar je het snelst scherpe bochten mee kan nemen, 'bochtenkoning' werd ie genoemd. Stuurt idd prima.
Ben ook op zoek naar iets met meer power en koppel binnekort

Groeten :]

met je koppeling ingeknepe door de bocht ??.. ooit geleerd dat dat totaal niet goed is ??..

je hebt totaal geen gevoel wat je motor gaat doen en corrigeren is volgens mij ook niet echt meer mogelijk als het fout gaat.. geloof me, 1 of 2 versnellingen terug en halverwege de bocht weer beetje gas bij en aan het einde van de bocht knallen !!.. dat is lekker bochtjes rijden.. geen koppelingen inknijpen :X :X
 
volgens mij bedoelt 'Naked Biker' niet met de koppeling in de bocht door,
maar op Koppel rijden, dus met met het toerental waarbij de meeste trekkracht vrij komt de bocht door O-)
 
volgens mij bedoelt 'Naked Biker' niet met de koppeling in de bocht door,
maar op Koppel rijden, dus met met het toerental waarbij de meeste trekkracht vrij komt de bocht door O-)

ow owke , daar ken ik me heel goed in vinden.Dan heb ik het verkeerd begrepen op gelezen
 
Ik heb er op gelest. Leuke brommer.
Wel erg bokkig, daar kom je goed achter als je tijdens les voor het eerst een 8'je draait B|
 
Ik heb ook een nieuwe er5...al 2maanden en 2200 km!

Ik heb ook op een er5 gelest...reed prima dus de keuze was makkelijk.

Mijn doel is wel om het op deze te "leren" en daarna hem in te ruilen voor een andere motor. De grote tourmotoren trekken mij namelijk heel erg.

Ik kom uit gelderland

Bijlage: er 5.JPG
 
Ik heb ook een nieuwe er5...al 2maanden en 2200 km!

Ik heb ook op een er5 gelest...reed prima dus de keuze was makkelijk.

Mijn doel is wel om het op deze te "leren" en daarna hem in te ruilen voor een andere motor. De grote tourmotoren trekken mij namelijk heel erg.

Ik kom uit gelderland


full


Kijkt wat makkelijker ;)
 
Ik heb ook een nieuwe er5...al 2maanden en 2200 km!

Ik heb ook op een er5 gelest...reed prima dus de keuze was makkelijk.

Mijn doel is wel om het op deze te "leren" en daarna hem in te ruilen voor een andere motor. De grote tourmotoren trekken mij namelijk heel erg.

Ik kom uit gelderland

Kijk met jouw ken ik praten, ik wou deze bike ook om te leren rijden en over een iets meer dan een maandje mag ik zwaarrijden en heb geen spijt van mijn keuze om als eerst een er-5 te rijden.
Maar ben blij dat ik zwaar mag rijden en nu een andere bike ga kopen
 
Dat maakt nie zoveel uit heb ook wel eens op een er-5 normaal gereden hij is iets sneller , maar vond hem niet super veel sneller.
 
Dan zal ik ook maar even reageren, vanuit een nu (helaas) bewolkt Veldhoven... Rij sinds een klein jaartje ook een ER-5, 25 kw. Echt een supermotortje. Vorig jaar nieuw gekocht en ik ben 'm nog steeds niet beu. Lekker toeren, geen kans op torenhoge boetes :P en gewoon overal mee kunnen komen. Denk dat ik hier ook als ik zwaar mag (in september) nog een hele tijd mee rond blijven gassen!

full
 
ook in het zwart erg stoer! nieuw gekocht?
en waar heb je dat kuipruitje vandaan of van welk merk is dat?
8-)
 
Dan zal ik ook maar even reageren, vanuit een nu (helaas) bewolkt Veldhoven... Rij sinds een klein jaartje ook een ER-5, 25 kw. Echt een supermotortje. Vorig jaar nieuw gekocht en ik ben 'm nog steeds niet beu. Lekker toeren, geen kans op torenhoge boetes :P en gewoon overal mee kunnen komen. Denk dat ik hier ook als ik zwaar mag (in september) nog een hele tijd mee rond blijven gassen!

(Afbeelding)

Hmm, student, Veldhoven: kijk eens naar de ondertitel. :) Kom eens langs.

Oh ja, mijn vader heeft er ook eentje gehad trouwens. Leuk ding, lekker goedkoop ook en mooi uiterlijk. Wel een beetje een bokkig horten en stoten ding op lage snelheid en wel best slap afgeveerd, maar daar hebben alle fietsen van dit geld last van.
 
Op dinsdag 24 mei 2005 13:39 schreef Nanneb het volgende /b]
ook in het zwart erg stoer! nieuw gekocht?
en waar heb je dat kuipruitje vandaan of van welk merk is dat?


Jeps, fietsje is vorig jaar juni nieuw gekocht. Kuipruitje heb ik er toen op laten zetten door Motorhuis Eindhoven, ik kan je helaas niet helpen aan een merk...

Hmm, student, Veldhoven: kijk eens naar de ondertitel. :) Kom eens langs.

Oh ja, mijn vader heeft er ook eentje gehad trouwens. Leuk ding, lekker goedkoop ook en mooi uiterlijk. Wel een beetje een bokkig horten en stoten ding op lage snelheid en wel best slap afgeveerd, maar daar hebben alle fietsen van dit geld last van.

Ik had al gehoord van die motorclub, misschien dat ik idd een keertje langs kom. :) Het enige wat ik idd op kan merken over de ER-5 is de ietwat slappe vering, maar ja, voor het geld mag je idd niet klagen... ;)
 
Jeps, fietsje is vorig jaar juni nieuw gekocht. Kuipruitje heb ik er toen op laten zetten door Motorhuis Eindhoven, ik kan je helaas niet helpen aan een merk...Ik had al gehoord van die motorclub, misschien dat ik idd een keertje langs kom. :) Het enige wat ik idd op kan merken over de ER-5 is de ietwat slappe vering, maar ja, voor het geld mag je idd niet klagen... ;)

Gewoon doen, 2e Dinsdag van Juni is er weer een clubavond. Hardstikke leuk. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan