meer er5 rijders aanwezig???

De zwarte er 5 ziet er ook erg goed uit!!

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een kuipruitje, dit soort komt zeker in aanmerking. Ziet er leuk uit!
 
Klopt wat je zegt er staan inderdaad heel weinig 2de hands ZR-7 te koop
had geluk was er en van anderhalf jaar oud met 3500 km op teller is demo geweest bij Kawa nederland dus soms moet je goed zoeken en geluk hebben

Ze zijn ook maar een jaar of 2,3 door Kawasaki geproduceerd. Ik heb er in 2001 eentje nieuw gekocht en vorig jaar ingeruild voor een Pan. Die staat nog steeds bij de dealer in de showroom want veel vraag is er geloof ik ook niet naar. Beetje kip/ei, er zijn er weinig van, dus ook weinig vraag naar.

Ik vond het overigens een prima motor, maar voor mij een beetje aan de kleine kant (zelfs een Pan lijkt een brommertje als ik eropzit).

Mike
 
Ze zijn ook maar een jaar of 2,3 door Kawasaki geproduceerd. Ik heb er in 2001 eentje nieuw gekocht en vorig jaar ingeruild voor een Pan. Die staat nog steeds bij de dealer in de showroom want veel vraag is er geloof ik ook niet naar. Beetje kip/ei, er zijn er weinig van, dus ook weinig vraag naar.

Ik vond het overigens een prima motor, maar voor mij een beetje aan de kleine kant (zelfs een Pan lijkt een brommertje als ik eropzit).

Mike
Het toeval wil dat ik ook een er5 heb gereden. Ruim een jaar om het gevoel weer te krijgen en tot grote tevredenheid, zomer en winter doorgereden. :} Nu heb ik een ZR7 van 2002 welke in alle opzichten een groter zusje is van de ER5. Meer vermogen, lekkerder sturen, zuinig en het enigste wat je er er over zou kunnen zeggen is dat ie wat slap is afgeveerd en de interval tussen de onderhoudsbeurten (6000km) En ook deze moet zomer en winter doorrijden en dat doet ie lekker. :]

Hans
 
Gewoonlijk les ik op een CB250 (ben 19 dus ja 25 kw), op zich een leuk motortje om het mee te leren. Laatst was ie ff naar de garage voor onderhoud en kreeg ik dus de kans om eens op de (onbegrensde hehehehe }) ) ER-5 te rijden. Vond em inderdaad erg fijn sturen (wel wat meer de bocht in duwen dan t Hondatje) en t voelde meteen als een echte motor. Het enige wat ik vervelend vond aan de ER-5 is het schakelen. Die CB250 schakelt beter; altijd goed en zonder een enkel geluidje. Terwijl de kawa telkens een harde klik voortbracht. Ook presteerde ik iets wat ik nog nooit voor elkaar gekregen had. Ik stond stil met stationair lopende motor in neutrale stand. Ik zoek t voetpedaal (zit wat meer naar achter dan de CB...) en ik vind per ongeluk alleen het schakelpookje. Schiet ie verdomme meteen in de 1 en werd ik gelukkig maar over 30cm gelanceerd alvorens ie afsloeg... Gewoonlijk krijg je een motor zonder te koppelen toch niet zomaar in zn versnelling? Schrok me wel ff kapot :s Verder reed ie inderdaad erg fijn. Ik ga ook nog eens proefrijden op een CB500 zodat ik t een beetje fatsoenlijk kan vergelijken.
 
Nu heb ik een ZR7 van 2002 welke in alle opzichten een groter zusje is van de ER5. Meer vermogen, lekkerder sturen, zuinig en het enigste wat je er er over zou kunnen zeggen is dat ie wat slap is afgeveerd en de interval tussen de onderhoudsbeurten (6000km) En ook deze moet zomer en winter doorrijden en dat doet ie lekker. :]

Heb je een ideale motor aan :-D

En die onderhoudsintervallen kun je best wat oprekken. Ik deed ze altijd rond de 10.000 km. De meeste motoren staan voor 6000 intervallen in de boekjes, maar dat is ook om te zorgen dat minstens één keer per jaar de olie wordt ververst.

Mike
 
ja idd loopt als een zonnetje een ZR-7s en er staan er idd hel weinig te koop tweedehands zal idd wel niet veel vraag enaanbod zijn maar ik ben er heel errug blij mee en doe hem verlopig ook nog niet weg :]
 
Ik heb pas een 2e handse er-5 gekocht en om mee naar mijn werk te rijden .
ik had vroeger een Honda Bol dor 900. Maar dit is veel lichter en tot de 120 kun je prima op dit motortje rijden.

Ik heb een vraag .
de er5 die ik bezit heeft een verlaagd zadel .
heeft iemand mischien een normaal zadel of weet iemand een adres waar ik zo een zadel kan kopen of nog beter wil iemand dit normale zadel ruilen met een verlaagd exemplaar.
 
Hoe zie je dat dan dat het een verlaagd zadel is? Valt het zo hard op dat je het kunt zeggen zonder dat er een gewone ER-5 naast je staat?

heb je anders ff piccie?
 
heb je anders ff piccie?
[/quote]

sorry ik heb het zadel al verkocht

claxon
full

 
Laatst bewerkt:
hier nog een foto van het zadel

als er iemand dit zadel wil ruilen (gewoon omwisselen) met een normaal zadel
dan zijn we beiden geholpen.

Claxon
full

 
Laatst bewerkt:
Heb laatst op een ER-5 op 25kw een stukje mogen tuffen, maar dat ging op zich nog wel redelijk vlot van ze plek af om eerlijk te zijn ;)

Top motortje die ER-5's ! *D
 
ow ja das wel duidelijk dat het verlaagd is.
had nog nooit een verlaagd zadel gezien maar het is toch wel een merkbaar verschil.
Zelf ben ik ook 1m86 dus met mij ga je niet wisselen :9 , maar de TS hier mss wel, ze is zelf maar een klein opdondertje zei ze zelf, dus mss eens vragen.
 
Dit bericht is een reaktie op Poek:

Wellicht kunnen we ruilen, ik wil van een grote toefiets naar een gooi en smijt machientje.

Groetjes

Jaap
 
Laatst bewerkt:
Mijn er 5 gaat voorlopig echt de deur nog niet uit! Heb hem net een aantal maanden en voor het doel waar ik hem voor gebruik voldoet ie nog prima! En ik ben nog lang niet uitgeleerd!
 
Ik heb pas een 2e handse er-5 gekocht en om mee naar mijn werk te rijden .
ik had vroeger een Honda Bol dor 900. Maar dit is veel lichter en tot de 120 kun je prima op dit motortje rijden.

Ik heb een vraag .
de er5 die ik bezit heeft een verlaagd zadel .
heeft iemand mischien een normaal zadel of weet iemand een adres waar ik zo een zadel kan kopen of nog beter wil iemand dit normale zadel ruilen met een verlaagd exemplaar.

Hahah, dat zit echt voor geen meter nee, zo'n verlaagd zadel. Had behoorlijke rugpijn na een uurtje lessen
 
halo oma :W

Ik reageer in dit topic omdat ik graag een 2ehands er5 wil kopen.
Maar de verkoper heeft geen handleiding/onderhoudsboekje aleen een factuur van aankoop.
Dus nu zou ik graag willen weten om de hoeveel km een er5 onderhoud nodig heeft (is van 97)

P.S hoort een er5 niet meer bij naked dan touring :Y
 
Laatst bewerkt:
Oké thx

Maar denk dat het mss toch geen er5 wordt
-wou eerst een gs 500 maar vondt geen goeie met 25kw :N
-toen zag ik dus een leuke er5 maar is wel al oud (97) en de verkoper heeft geen boekjes (onderhoud enz) ...en geen reserve sleutel B|
-nu heb ik dus weer een andere op het oog (heb al gemaild naar de verkoper en wacht op reactie) voor een cbr 125 is mss wel meer een brommertje dan een motor maar ik doe toch bijna geen snelweg km's :] en als ik een positieve reactie terug krijgt wordt het deze (als hij nog alle papieren heeft enz)
 
Oké thx

-wou eerst een gs 500 maar vondt geen goeie met 25kw :N
-toen zag ik dus een leuke er5 maar is wel al oud (97) en de verkoper heeft geen boekjes (onderhoud enz) ...en geen reserve sleutel B|

97 oud??

Onderhoudsboekje maakt niks uit, want je moet toch een goed wphb hebben. En een reservesleutel lijkt me ook geen probleem.

Kijken of het "jouw" motor is en iemand met een technische blik laten kijken naar de toestand van de motor lijkt me veel zinniger.
 
-Ja das waar 97 is niet oud voor mij maar wel voor de dealers als je hem dan over 2 jaar ofzo weer terug wilt inruilen.
Ook vraagt hij 1750€ + dan nog kosten voor onderhoud en reserve sleutel en dat boek etc.
-Die honda is perfect onderhouden en kost 1600€ (en is van 2004) dus krijg je er later veel meer voor terug bij een dealert :Y + het feit dat ik de eerste 5000km geeb kosten zal hebben bij deze motor.
97 oud??

Onderhoudsboekje maakt niks uit, want je moet toch een goed wphb hebben. En een reservesleutel lijkt me ook geen probleem.

Kijken of het "jouw" motor is en iemand met een technische blik laten kijken naar de toestand van de motor lijkt me veel zinniger.
 
Ook ik ben in het bezit van een kawa ER5 - 25KW.
Hij bevalt goed, maar ben er toch wel op uitgekeken, omdat ik volgend
jaar zwaarder mag gaan rijden.

Hier een plaatje

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan