Da Puppet Masta
Die hard MF'er
- 31 mrt 2003
- 669
- 0
Door het plaatsen van een open demper wordt de motor armer,
om dit op te lossen kun je een dynojetkit monteren verwacht een
5pk vermogens toename icm je demper.
kijk anders eens op www.powercommander.nl
Je moet dit even navragen bij powerpoint, ik heb mijn CBR daar laten afstellen
met dynojetkit en K&N filter en ben zeer tevreden. totaal andere motorfiets geworden.
Door het plaatsen van een open demper wordt de motor armer,
om dit op te lossen kun je een dynojetkit monteren verwacht een
5pk vermogens toename icm je demper.
kijk anders eens op www.powercommander.nl
demper alleen levert niet zo veel vermogen erbij, icm met een dynojet levert wel wat, 6 pk ofzo.
Vermogens toename middengebied 7 achterwiel pk's, toptoeren een 5 pk.
heb K&N filter + Dynokit laten monteren (had al een Laser demper)
Was in totaal 320 euro kwijt het is zeker de moeite.
Link van powerpoint heb ik boven al genoemd www.powercommander.nl
Ik denk dat die 1 á 2 pk erg optimistisch is. Bij tests van verschillende dempers in de PB bleek dat het vermogen er vaak op achteruit gaat of in het gunstigste geval gelijk blijft als je alleen een demper monteert. Verder kan het monteren van een open demper zonder verder iets te doen aan de carburatie leiden tot een verslechtering van de koppelkromme (zoals bijv. een extra dip of erger maken van een bestaande dip). De reden is dat je motor meestal armer gaat lopen met een open demper. Om dit te corrigeren kun je dan een dynojetkit laten monteren. Om er zeker van te zijn dat je motor dan ook iig voldoende lucht krijgt is het meestal handig om dan ook gelijk een open luchtfilter te monteren.Ik denk dat ik met enkel de demper 1 a 2 pk win. Lijkt weining maar reeel. Ik denk dat 6 pk enkel in het ideale geval aan de orde is. Bovendien vind ik de 2 pk die ik nu win nog wel betaalbaar maar wil dus weten aan welke kosten ik moet denken als ik wil fine-tunen (k&n en dynokitje). Wat is jullie financiele ervaring hiermee?
Ik denk dat die 1 á 2 pk erg optimistisch is. Bij tests van verschillende dempers in de PB bleek dat het vermogen er vaak op achteruit gaat of in het gunstigste geval gelijk blijft als je alleen een demper monteert. Verder kan het monteren van een open demper zonder verder iets te doen aan de carburatie leiden tot een verslechtering van de koppelkromme (zoals bijv. een extra dip of erger maken van een bestaande dip). De reden is dat je motor meestal armer gaat lopen met een open demper. Om dit te corrigeren kun je dan een dynojetkit laten monteren. Om er zeker van te zijn dat je motor dan ook iig voldoende lucht krijgt is het meestal handig om dan ook gelijk een open luchtfilter te monteren.
Overigens is het wel slordig om een dynojetkit te monteren zonder het op een vermogensbank te testen. Dan kun je het net zo goed niet doen.
Ik denk dat die 1 á 2 pk erg optimistisch is. Bij tests van verschillende dempers in de PB bleek dat het vermogen er vaak op achteruit gaat of in het gunstigste geval gelijk blijft als je alleen een demper monteert. Verder kan het monteren van een open demper zonder verder iets te doen aan de carburatie leiden tot een verslechtering van de koppelkromme (zoals bijv. een extra dip of erger maken van een bestaande dip). De reden is dat je motor meestal armer gaat lopen met een open demper. Om dit te corrigeren kun je dan een dynojetkit laten monteren. Om er zeker van te zijn dat je motor dan ook iig voldoende lucht krijgt is het meestal handig om dan ook gelijk een open luchtfilter te monteren.
Overigens is het wel slordig om een dynojetkit te monteren zonder het op een vermogensbank te testen. Dan kun je het net zo goed niet doen.
Overigens is het wel slordig om een dynojetkit te monteren zonder het op een vermogensbank te testen. Dan kun je het net zo goed niet doen.