Met de motor op vakantie?

Op dinsdag 12 maart 2002 17:17 schreef Maximum het volgende:Ga nooit MEER op vakantie zal je bedoelen HELLdesher...dat is een van de consequenties van trouwen met een niet rijdende meid :P Dacht dat jij tot vorig jaar nooit een motorvakantie had overgeslagen? :P
Okay dit jaar zit ut er niet aan dankzij de 'bruiloft' maar volgend jaar gaat deze jongen toch fijn weer een stukje sturen in de Alpen.

Trouwens ook dit jaar zit er een lang weekend ( 4 dagen.) wel in hoor.

Kga idd pas 11 jaar elk jaar met de motor weg. Het spul ligt klaar boven op zolder, geef me een uurtje en ik ben klaar voor vertrek.
 
ik zweer bij motorvakanties. ik voel me opgesloten in een transport capsule. vorig jaar bennik samen met de meid frankrijk en italie wezen doorkruisen, dat beviel heel goed. je kan echt alles meenemen, stoeltjes, tent, luchtbed, bbq, kooltjes, gasstel etc. het is gewoon een kwestie van bouwen.

de wegligging is wel anders, maar snelheden van 180+ hebben wij zelfs kunnen halen zonder probleem. in bochten heb je zoveel wieldruk dat je het gas er goed op kan houden en weg kan accelereren als een bezetene.

hier een foto in nancy.
nancyjes.jpg
 
Wij zijn vorig jaar naar Italië geweest en hebben de motor op een aanhanger gedaan. Dit is mij zeer goed bevallen. Zeker als je veel snelweg rijdt, heeft een auto toch veel voordeel.

Ik heb dit weekend een tanktas 'gepast', maar ik kan je zeggen dat dit zeer tegenviel. Om het even kort en bondig samen te vatten: mijn borsten zaten in de weg.

Voordeel van met de auto:
Je kunt makkelijk bagage meenemen.
Je bent minder gaar van het rijden.
Je kunt op saaie snelwegen praten/radio luisteren/(kaart)lezen/...
Je kunt in een waterdichte auto slapen als het hoost en je tent niet waterdicht is(...)
Je banden (van de motor) slijten minder.
Stel er gebeurd iets: kan er 1 iemand rijden en hoef je geen motor achter te laten.

Voordelen van met de motor weet ik niet, omdat ik dat nog nooit gedaan heb.

Zo zat ik eerst in het begin ook te denken totdat ik met de motor op vakantie ging :) Dan wil je die auto niet meer!

Mucked; hoe was die gothard tunnel nou? Is zeker niet te doen met de motor?
 
Laatst bewerkt:
Dit jaar voor de 2de maal naar Tsjechië op vakantie en ruimte heb ik genoeg (helemaal sinds ik vrijgezel ben :+ ) 2x zijkoffer van 36 liter en topkoffer van 45 liter = 117 liter en dan nog een tanktas... Ik kan bijna mijn hele huis meenemen... en nee, in een koekblik wil ik niet meer op vakantie :]
 
Op dinsdag 12 maart 2002 17:20 schreef Lage CB het volgende:De Timmelsjoch ligt grofweg tussen Sölden/Oostenrijk en Italië. Het maximale hellingspercentage is 11%. Het is een tolweg. De passhoogte is ruim 2500 mtr. Met name de Italiaanse zijde is erg bochterig haha.
Je heb geweldig uitzicht, als je ervan houdt natuurlijk. De pass is 's winters gesloten.

Timmelsjoch is echt fantastisch rijden aan de oostenrijkse kant. Italiaanse kant is... laten we zeggen wat spannender (slecht asfalt, onverlichte tunnels etc.).

Pik ook meteen de GrossGlockner mee: kost klauwen met geld (30 piek toendertijd) en je moet niet midden op de dag gaan vanwege de drukte, maar het is wel een weg die je keer op keer wilt rijden (tussen de tolpoorten hoef je maar 1 keer te betalen): wordt als de langste achtbaan ter wereld gezien en is echt lekker rijden Alleen her en der wat kasseien (om het originaal te houden), ik geloof in de bovenste twee haarspelds.
 
Mag ik vragen waar je die tas hebt gekocht?? Ik en m'n vriend zijn ons namelijk een beetje aan het orienteren om voor het eerst met de motor op vakantie te gaan :)
 
Op dinsdag 12 maart 2002 17:02 schreef Rebelske het volgende:
Wij zijn vorig jaar naar Italië geweest en hebben de motor op een aanhanger gedaan. Dit is mij zeer goed bevallen. Zeker als je veel snelweg rijdt, heeft een auto toch veel voordeel.

Ik heb dit weekend een tanktas 'gepast', maar ik kan je zeggen dat dit zeer tegenviel. Om het even kort en bondig samen te vatten: mijn borsten zaten in de weg.

Voordeel van met de auto:
Je kunt makkelijk bagage meenemen. Je neemt gemakkelijk veel te veel mee
Je bent minder gaar van het rijden. Zo weet je dagen na terugkomst nog dat je x duizend km op de fiets hebt gezeten
Je kunt op saaie snelwegen praten/radio luisteren/(kaart)lezen/...Saaie snelwegen worden leuke bij 200+, maar toch liever iets langer erover doen en wat mooie provinciale wegen meepikken. Vakantie begint thuis...
Je kunt in een waterdichte auto slapen als het hoost en je tent niet waterdicht is(...)Een goeie tent is waterdicht ;)
Je banden (van de motor) slijten minder.Pindakaas, maar het plezier dat je ervoor terugkrijgt :9~
Stel er gebeurd iets: kan er 1 iemand rijden en hoef je geen motor achter te laten.Shit happens, meestal gaat het goed...

Voordelen van met de motor weet ik niet, omdat ik dat nog nooit gedaan heb.

ff ouwe koeien uit de sloot halen :P

[me]Joris kan bijna niet wachten tot het pinksteren is: 6 dagen Italië op m'n fietsje :9~ [/me]
 
Okay dit jaar zit ut er niet aan dankzij de 'bruiloft' maar volgend jaar gaat deze jongen toch fijn weer een stukje sturen in de Alpen.

Trouwens ook dit jaar zit er een lang weekend ( 4 dagen.) wel in hoor.

Kga idd pas 11 jaar elk jaar met de motor weg. Het spul ligt klaar boven op zolder, geef me een uurtje en ik ben klaar voor vertrek.

Dit jaar wel weer op vakantie... :P
 
Ik ben vorig jaar met mijn Honda NTV 650
naar Spanje getufd om daar iemand op te zoeken .
Heel veel binnendoor weggetjes gereden en das ECHT leuk
laatste stuk door spanje ( ik moest naar salou )
over de snelweg ( zwaar erg warm en saai )
Ik wil dit jaar naar noordkaap rijden .
Met 2 zijkoffers weekendtas en tentje plus matje achter op
en tanktas voor mijn neus is best lastig rijden .
Ik had ook VEEL TEVEEL zooi bij .

mzzl muppet
 
- Bagageruimte zat op de motor, gaan zelfs 2 stoeltjes mee!
- Gaar van het rijden? Ik word gaar van het rijden in een auto: dat ben ik intussen ontwent *D
- Snelwegen :? Die kom ik bijna niet tegen op vakantie!
- Waterdichte tent kopen ;)
- Banden slijten minder, who cares
- Motor achterlaten? Daar heb ik een goede verzekering voor :)

Inderdaad! Waarom heb je anders een motor? :?
 
Dit jaar wel weer op vakantie... :P
Tja, vorig jaar dankzij de bruiloft niet, dit jaar dankzij de scheiding niet.. Het kan raar lopen in het leven. Kga toch proberen een paar dagen met de motor weg te kunnen. (weekendje Ring of zo)
 
Wij zijn vorig jaar naar Italië geweest en hebben de motor op een aanhanger gedaan. Dit is mij zeer goed bevallen. Zeker als je veel snelweg rijdt, heeft een auto toch veel voordeel.

Ik heb dit weekend een tanktas 'gepast', maar ik kan je zeggen dat dit zeer tegenviel. Om het even kort en bondig samen te vatten: mijn borsten zaten in de weg.

Voordeel van met de auto:
Je kunt makkelijk bagage meenemen.
Je bent minder gaar van het rijden.
Je kunt op saaie snelwegen praten/radio luisteren/(kaart)lezen/...
Je kunt in een waterdichte auto slapen als het hoost en je tent niet waterdicht is(...)
Je banden (van de motor) slijten minder.
Stel er gebeurd iets: kan er 1 iemand rijden en hoef je geen motor achter te laten.

Voordelen van met de motor weet ik niet, omdat ik dat nog nooit gedaan heb.
Ben ik het helamaal mee eens. Ga van de zomer met vrouwtje naar zuid Frankrijk.
2 fietsen op de trailer, huisje gehuurd en dan lekker in auto met airco en navigatie op me gemakkie daar naartoe. Van daaruit dan met de moto langs de kust naar Nice, Monaco, Cannes enz. Begin nou niet van, "je bent geen echte motorrijder" want ik ga dus op vakantie om lekker uitgerust terug te komen.
 
Doen, met de motor op vakantie!!! Ben in juni voor het eerst een weekje geweest en helemaal verkocht! In een koekblik val je na 2 uur in slaap van verveling, daar heb je op de motor geen last van omdat het sturen gewoon leuk is en je ziet veel meer. Je hebt alleen wat minder te kletsen onderweg. Voor een weekje is zijn de Luxemburgse ardennen en ruime omgeving erg leuk om te rijden. :]
 
10 dagen (oost) belgie.


PBTT_BelgieDsc00253.jpg

en zo gaat de bagage mee (voor de laatste keer, volgende keer rijdt ze zelf *D *D *D ) en dit keer in t koeienvel.


iedereen pr vakantie.

VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
Ga deze zomer op vakantie naar Ootenrijk.Zijn er nog bepaalde dingen waar je op moet letten?Heb gehoord dat je in sommige landen problemen krijgt met bijvoorbeeld te luide dempers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan