Met Jan naar de Balkan

Misschien wel aardig: naar aanleiding van dit draadje schreef ik een paar maanden terug een artikel in Promotor over Open Street Maps - inmiddels ook online te vinden op ANWB Motor | motorrijlessen, motortrainingen, pechhulp, verzekering en meer (titel: "met Jan naar de Balkan").
Dank je voor de link Hans. Ik moet je met het schaamrood op de kaken bekennen dat ik het artikeltje nog niet eens had gezien :$ Misschien wordt het toch eens tijd voor een abonnementje op dat leuke motorblad ;)
 
Dankjewel!Voor zover ik weet hebben we dat twee keer gedaan. 1 keer op de brug tussen Roemenië en Servië vanwege het tijdsverschil (met een druk op de knop hadden we immers een uur ingelopen :) ) en de tweede keer toen ik achter Jan aanreed terwijl hij naast de Duitse schone had plaatsgenomen in het vrachtwagentjeautootje waarop even daarvoor zijn BMW was geplaatst vanwege een platte achterband. Beide keren 'gewoon' met de telefoon. Al die andere 500 keer zijn we keurig gestopt hoor ;) :+Ik beschik over een Nokia Lumia nogwat (ben even kwijt wat voor type) en die maakt best nette foto's. Daarnaast heb ik nog een Panasonic Lumix ofzoiets (redelijk goedkoop compact ding). Jan heeft een zilveren (dat weet ik dan nog wel :+ ). Je leest het al, we zijn niet zo thuis in die dingen.Dat laatste is het ook absoluut! Ik geloof dat het op dit moment in Kosovo een beetje rommelt, maar daar hoef je ook niet te zijn (ik weet van Jan dat je niet maar zo van Kosovo naar Servië kunt). Verder zijn ze in Servië zogezegd "iets korter af", maar dat is wat wij erover ervaren hebben. Pak trouwens ook zeker Montenegro even mee als je toch in die hoek zit. Geweldig mooi land! Onveilig hebben we ons nooit gevoeld.De Boxer van Jan is uitgerust met een voorraadvat van iets van 32 liter geloof ik, terwijl in de mijne zelfs na drie keer proberen, niet meer dan 19,5 liter past :+ Daarnaast denk ik dat de Oostenrijker ook wel een tikkie dorstiger is dan de gematigde Duitser.:}

Dankje rookie_rm,

Het lijkt bij sommige foto's net of ze rijdend gemaakt zijn, hoe snel stop je namelijk voor een kudde schapen/paard en wagen en heb je je fototoestel paraat?
Best snel dus... :P
Dat van Kosovo wist ik idd wel, maar toch bedankt voor de tip!
Ja die tankinhoud, dat scheelt een slok op een borrel... ja iets meer zelfs! hahah...
Waren er nog bijzonderheden die we echt absoluut moeten weten? Hebben we bv Visums nodig? (al verwacht ik van niet voor een doorreis)
Zo, dan gaat ik nog ff lekker verder lezen!
Ciao!
 
Dankje rookie_rm,

Het lijkt bij sommige foto's net of ze rijdend gemaakt zijn, hoe snel stop je namelijk voor een kudde schapen/paard en wagen en heb je je fototoestel paraat?
Best snel dus... :P

Yep! De "húhouwers" uit, fototoestel uit zijvakje van de tanktas en flitsen maar :)

Dat van Kosovo wist ik idd wel, maar toch bedankt voor de tip!
Ja die tankinhoud, dat scheelt een slok op een borrel... ja iets meer zelfs! hahah...
Waren er nog bijzonderheden die we echt absoluut moeten weten? Hebben we bv Visums nodig? (al verwacht ik van niet voor een doorreis)

Nope. Niets bijzonders nodig om door die landen te reizen. Zorg wel dat je je motorpapieren (kentekenbewijs ed.) voorhanden hebt want daar vragen ze vaak wel naar. Daarnaast natuurlijk een geldig identiteitsbewijs of paspoort. Cash geld om te tanken of voor kleine aankopen wil ook nog wel eens makkelijk zijn. Hoewel ze gemiddeld genomen ook meestal wel raad weten met Euro's.
Zo, dan gaat ik nog ff lekker verder lezen!
Ciao!
Veel leesplezier! En laat straks ook zeker even weten hoe je (jullie?) het hebben gehad :]
 
Laatst bewerkt:
En ik maar menen dat ik geen jaloers type was, helemaal een verkeerd zelfbeeld dus. Prachtig man wat zou ik graag in je schoenen hebben gestaan, ook al waren ze zo nu en dan nat.
Wens jullie vele veilige en mooie kilometers naar Rusland en zie al weer uit naar je reisverslag
 
En ik maar menen dat ik geen jaloers type was, helemaal een verkeerd zelfbeeld dus. Prachtig man wat zou ik graag in je schoenen hebben gestaan, ook al waren ze zo nu en dan nat.
Wens jullie vele veilige en mooie kilometers naar Rusland en zie al weer uit naar je reisverslag
Dank je! Ik heb trouwens het routebestand (tracklog) voor je op de mail gezet.
 
Zomaar een vraagje nog :)

Misschien is het ook al wel ergens vermeld... ?

Maar tanken in de Balkan, vooral zorgen dat je cash bij hebt, of op veel plekken met een pasje mogelijk? Ik gok op het eerste :P
 
Zomaar een vraagje nog :)

Misschien is het ook al wel ergens vermeld... ?

Maar tanken in de Balkan, vooral zorgen dat je cash bij hebt, of op veel plekken met een pasje mogelijk? Ik gok op het eerste :P

Plastic Everywhere.

Visa en MC werken overal.
shell-multi-fuel werkt alleen bij Petro-slovenia,

1 van mijn fouten: had een DKV pas moeten hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan