Met MP3 zigzaggend door files

Levensgevaarlijk, zonder enige motorervaring op zo'n ding stappen.
Straks krijgen we allemaal van die leipo's die 't te hoog in de bol hebben zitten :N

Je haalt je motorrbws maar mooi :W
 
Laatst bewerkt:
150 is inderdaad niet zo hard, maar waarschijnlijk wel op zo'n ding

en ik vind dat alles op meer dan twee wielen niet tussen de file door mag tenzij het blauwe zwaailichten voert en loei loei doet. (kan je lekker achteraan tuffen)

gewoon een rijbewijs A voor die dingen, ander wordt het echt link.
 
Denk niet dat we ons nou zo druk hoeven te maken. Veel mensen hebben gewoon een auto omdat de file ze niet boeit en ze een motor te koud en/of nat en/of gevaarlijk vinden.
 
zoveel heb ik eigenlijk ook niet aan men rijlessen gehad (belgie :+ )
maar men vader heeft zijn motorrijbewijs bij een pakje boter bijgekregen (bij wijze van spreke voor de wijsneuzen hier) en rijd al 25000km schadevrij op een honda pantheon (toegegeven, is maar 15pk)
 
Ik denk niet dat de koekblikkers nu massaal uit hun riante zetel stappen om hun verwarmde/gekoelde blik te verruilen voor een veredelde scooter met autokenteken... het gaat dus heus niet zo storm lopen als die lui denken en zou het wel storm lopen, dan vinden ze in den Haag wel een belemmerend regeltje, waardoor het nauwelijks interessant is om op zo'n ding te rijden met een B-rijbewijs...

Komt bij dat in mijn ogen lang niet zo gevaarlijk is als sommigen hier beweren. Het lijkt wel hier alsof je met een A-rijbewijs een soort van ubermensch bent en dat elke ander volledig ongeschikt is om met zo'n ding te rijden... :z...
 
Ik denk niet dat de koekblikkers nu massaal uit hun riante zetel stappen om hun verwarmde/gekoelde blik te verruilen voor een veredelde scooter met autokenteken... het gaat dus heus niet zo storm lopen als die lui denken en zou het wel storm lopen, dan vinden ze in den Haag wel een belemmerend regeltje, waardoor het nauwelijks interessant is om op zo'n ding te rijden met een B-rijbewijs...

Komt bij dat in mijn ogen lang niet zo gevaarlijk is als sommigen hier beweren. Het lijkt wel hier alsof je met een A-rijbewijs een soort van ubermensch bent en dat elke ander volledig ongeschikt is om met zo'n ding te rijden... :z...
En toch denk ik dat als ik zo om mij heen luister, dat het voor meer mensen interessant is dan we denken. Op mijn werk hoor ik er ook genoeg over. Vergis je er niet in. Ik vind het trouwens geen lelijke verschijning hoor. En hoe meer mensen op dat ding stappen hoe korter i.d.d. de files.
 
Ik denk niet dat de koekblikkers nu massaal uit hun riante zetel stappen om hun verwarmde/gekoelde blik te verruilen voor een veredelde scooter met autokenteken... het gaat dus heus niet zo storm lopen als die lui denken en zou het wel storm lopen, dan vinden ze in den Haag wel een belemmerend regeltje, waardoor het nauwelijks interessant is om op zo'n ding te rijden met een B-rijbewijs...

Komt bij dat in mijn ogen lang niet zo gevaarlijk is als sommigen hier beweren. Het lijkt wel hier alsof je met een A-rijbewijs een soort van ubermensch bent en dat elke ander volledig ongeschikt is om met zo'n ding te rijden... :z...

Daar heb je helemaal gelijk in :P
Ongeveer 20% vd blikkers die ik tegenkom op de openbare weg is in mijn ogen rijp voor een herexamen en zo zie ik dat niet alleen vanachter mijn tank, maar ook door de voorruit als ik zelf in het blik zit :Y
 
als al die koekblikkers kennelijk toch niet kunnen rijden, kunnen ze toch beter op zo'n veredelde scooter rijden, waar ze alleen zichzelf doodrijden. Of in 1 of andere hummer/minivan, waar ze mij ook meteen meepakken, right?
 
Ik vind het geen goed idee. Minder files is altijd goed! Met alleen een b-rbw moet dat best lukken.
 
En toch denk ik dat als ik zo om mij heen luister, dat het voor meer mensen interessant is dan we denken. Op mijn werk hoor ik er ook genoeg over. Vergis je er niet in. Ik vind het trouwens geen lelijke verschijning hoor. En hoe meer mensen op dat ding stappen hoe korter i.d.d. de files.
Ow... ze vinden em wellicht allemaal reuze interessant... :)
Maar tussen "interessant" en daadwerkelijk kopen en de auto laten staan zit een wereld van verschil! Ineens is hij te duur... of kan er te weinig bagage mee... dan heb je nog weersinvloeden... geloof me... ze verkopen er echt geen duizenden...

Daar heb je helemaal gelijk in :P
Ongeveer 20% vd blikkers die ik tegenkom op de openbare weg is in mijn ogen rijp voor een herexamen en zo zie ik dat niet alleen vanachter mijn tank, maar ook door de voorruit als ik zelf in het blik zit :Y

Het kenmerkende van de Nederlandse automobilist/motorrijder is dat ze allemaal denken een bovengemiddelde chauffeur te zijn...

Niets is me dus vreemd... ik zie hetzelfde als jij... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ow... ze vinden em wellicht allemaal reuze interessant... :)
Maar tussen "interessant" en daadwerkelijk kopen en de auto laten staan zit een wereld van verschil! Ineens is hij te duur... of kan er te weinig bagage mee... dan heb je nog weersinvloeden... geloof me... ze verkopen er echt geen duizenden...Het kenmerkende van de Nederlandse automobilist/motorrijder is dat ze allemaal denken een bovengemiddelde chauffeur te zijn...

Niets is me dus vreemd... ik zie hetzelfde als jij... ;)

Klopt zo'n ding heeft natuurlijk geen airco, je zit open en bloot, geen muziek :N niks voor de gemiddelde blikker, anders had diegene allang al motor gereden

Bovengemiddeld chauffeur coureur zijn ze bijna allemaal ja, op t circuit hoef je immers ook geen richting aan te geven, in je spiegels te kijken, en kan jeje eigen ideale lijn aanhouden, lekker binnen of buiten bocht aanhouden en in de bocht van de binnenbaan naar de buitenbaan komen 8-)
 
Zoals ik al tegen m'n pa zei: Als een koekblikker zo'n ding door de file crosst neemt hij 6 spiegels mee, ramt 3 autos en rijd door.
Gevolg, de rest van de koekblikkers denken weer negatiever over tussen de file doorrijden en gaan geen ruimte meer geven.

Zonder rijbewijs op iets rijden dat eingelijk gewoon een motor is, maar door een maas in de wet mag worden gereden, is in mijn ogen gewoon dom.

Ik zou zelf als verzekeringsmaatschappij gewoon eisen dat de bestuurder kan aantonen dat hij motor kan rijden, desnoods met een speciaal te behalen certificaat. Maar goed, dan kan je beter gewoon je rijbewijs halen.

Maar goed, de verkoop zal wel tegenvallen, net als de Carver en dat overdekte motor ding (die zwitserse), dus laten we ons niet te druk maken. :)
 
Ow... ze vinden em wellicht allemaal reuze interessant... :)
Maar tussen "interessant" en daadwerkelijk kopen en de auto laten staan zit een wereld van verschil! Ineens is hij te duur... of kan er te weinig bagage mee... dan heb je nog weersinvloeden... geloof me... ze verkopen er echt geen duizenden...Het kenmerkende van de Nederlandse automobilist/motorrijder is dat ze allemaal denken een bovengemiddelde chauffeur te zijn...

Niets is me dus vreemd... ik zie hetzelfde als jij... ;)
Dit herkent iedereen ;).

We zullen afwachten wat het gaat doen, maar dat er een paar van verkocht gaan worden, verwacht ik wel.
 
Als je hem met rijbewijs B mag besturen is het dus een auto, een auto mag met de huidige wetgeving niet tussen de file door, dit mag een motor wel...netjes achteraan sluiten dus met je MP3 tot de wet daarop is aangepast.... :W
 
Dit is een MP3:

[afbeelding]

wel zo handig als je het niet weet :)

[afbeelding]

Oo... Ik d8 toch echt dat dit een mp3 was.

TDC_MP3-008_groot.jpg
 
ik dacht een topic over iemand met een MP3 speler op zn hoofd die als een aso door de file ging :+ , je kan je maar vergissen... :z

Ja precies ! ik dacht dat iemand iets te klagen had over mijn rijgedrag van gisteren :P

Ik vind dat er een aparte categorie moet komen voor motorscooters met ABS.
En for all I care gaat het dan over een simpel examen met een theorie erbij. Ik ken genoeg mensen die best een motorscooter zouden willen gebruiken maar er geen compleet motorrijbewijs voor willen halen. Vind het ook gewoon niet nodig.
Enige wat ik dan zou zeggen is max 400 cc ofzo. Want ze moeten niet vervelend gaan komen doen op de linkerstrook ;)
 
Ik wil niet drammen hoor, maar ik vraag me af of je op zo'n ding ook moet tegensturen...

Alle technieken die voor een "normale" motor gelden kan je hierop ook toepassen dus ook tegensturen. Als je er even lekker voor gaat zitten dan rijd je je middenbok er bijna vanaf omdat die dan constant in de bocht aan de grond zit.
Ik rijd al 25 jaar motor en nu dus een MP3 en ik geniet er elke dag van
Zoek op youtube maar eens op Piaggio mp3 dan vind je heel wat filmpjes waarop je het rijgedrag van deze scooter goed kan zien

Naast dat ik het niet verstandig vind dat iemand zonder de juiste training op een motor gaat rijden heb ik straks het probleem dat ze mij steeds uit de file gaan pukken omdat ik er tussendoor rijd met mijn Motor MP3 en dus niet een Auto MP3
 
Jack be quick!!! schreef op 24 april 2008 @ 18:32:
Ik wil niet drammen hoor, maar ik vraag me af of je op zo'n ding ook moet tegensturen...

briljant! 8-)

ik durf je het niet uit te proberen, ik ben toch bang dat het niet hoeft of niet werkt of zo. So be my guest, en vraag een proefrit aan. Lijkt me geweldig. Je mag je bevindingen ook best onder een andere naam posten :Y
 
Goed plan, dat die dingen langzaam door de file kruipen is onzin.

Eerder veel te hard, zeker als er koekblikkers op gaan zitten, met 0,0 motor-rij-inzicht.

Mwoh... krijg je straks van die mp3s die links en rechts en druk seinend, afremmend en gasgevend achter je zitten terwijl je door de file rijdt....
 
Volgens de importeur van Piaggio Benelux mag door een maas in de wet zijn driewielige motorscooter MP3 na een kleine aanpassing worden bestuurd met een autorijbewijs B.

Ik vraag me toch af welke kleine aanpassing er nodig is om deze motorscooter op een auto kenteken te krijgen? Het feit dat'ie een wielletje extra heeft maakt 'm nog geen auto. Zijspan heeft immers ook 3 wielen... Achteruit versnelling wellicht ?

Len
 
Terug
Bovenaan Onderaan