MF Gooi en Vechtstreek deel 84**

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een vraagje/opmerking waar ik mij al lange tijd aan erger. Iedereen kent de oprit van de A1 bij Laren richting Amsterdam neem ik aan. Als je daar invoegt op de tweebaans snelweg dan ligt er een doorgetrokken streep aan de kant van de rechterrijbaan. Je mag daar dus niet van rechts naar links gedurende een stuk waar ingevoegd moet worden. Je mag van links wel naar rechts, want aan die kant ligt een onderbroken streep.

Dit is toch enorm dom? Je wilt toch juist dat mensen op de rechterbaan wel ruimte kunnen maken voor het invoegende verkeer en dat de mensen van de linkerbaan de gaten niet dicht kunnen gooien door naar rechts te sturen?

Laatst reden er een hele stoet vrachtwagens op de rechterbaan en ik reed in een rijtje dat moest gaan invoegen. Ik vind een plek en voeg in tussen twee vrachtwagens (op zich al verre van ideaal dat je daar dan lekker tussen moet blijven rijden :X ) maar ik zag in mijn spiegel een auto aankomen die nooit meer ergens anders heen kon dan in hetzelfde gaatje waar ik zat. Nu heb ik er schijt aan en kies voor mijn veiligheid door naar links te gaan (na spiegelen ;) ), maar als de boetes steeds hoger worden, kan ik mij voorstellen dat sommige automobilisten er dan lak aan hebben, hoe gevaarlijk ook....

Als je verder de A1 richting Amsterdam neemt heb je dezelfde situatie nog een keer, maar verderop als de A6 er bij komt is het wel logisch gedaan en ligt de doorgetrokken streep aan de linkerkant.

Herkenbaar ja..
Ik snap m ook niet.
Ik trek er ook nog wel eens overheen als ik de situatie anders onveilig vind.
 
Even een vraagje/opmerking waar ik mij al lange tijd aan erger. Iedereen kent de oprit van de A1 bij Laren richting Amsterdam neem ik aan. Als je daar invoegt op de tweebaans snelweg dan ligt er een doorgetrokken streep aan de kant van de rechterrijbaan. Je mag daar dus niet van rechts naar links gedurende een stuk waar ingevoegd moet worden. Je mag van links wel naar rechts, want aan die kant ligt een onderbroken streep.

Dit is toch enorm dom? Je wilt toch juist dat mensen op de rechterbaan wel ruimte kunnen maken voor het invoegende verkeer en dat de mensen van de linkerbaan de gaten niet dicht kunnen gooien door naar rechts te sturen?

Laatst reden er een hele stoet vrachtwagens op de rechterbaan en ik reed in een rijtje dat moest gaan invoegen. Ik vind een plek en voeg in tussen twee vrachtwagens (op zich al verre van ideaal dat je daar dan lekker tussen moet blijven rijden :X ) maar ik zag in mijn spiegel een auto aankomen die nooit meer ergens anders heen kon dan in hetzelfde gaatje waar ik zat. Nu heb ik er schijt aan en kies voor mijn veiligheid door naar links te gaan (na spiegelen ;) ), maar als de boetes steeds hoger worden, kan ik mij voorstellen dat sommige automobilisten er dan lak aan hebben, hoe gevaarlijk ook....

Als je verder de A1 richting Amsterdam neemt heb je dezelfde situatie nog een keer, maar verderop als de A6 er bij komt is het wel logisch gedaan en ligt de doorgetrokken streep aan de linkerkant.

Ja klopt en echt super dom, meestal zie je het andersom en dat werkt veel beter! Naast het feit dat het gevaarlijk is als het druk is. Is het ook nog eens heel vervelend dat iedereen die rechts rijdt op het laatste moment naar links gaat, zodat ze niet aan de "verkeerde" kant van de doorgetrokken streep rijden.
Het gevolg is dat je een opstopping krijgt in de linker baan doordat allemaal langzame mensen uit de rechterbaan er rijden en de rechterbaan de vol wordt zodat mensen niet normaal meer kunnen invoegen....

hoe bedoel je veiligheid |(
 
Aan die strepen heb ik sowieso niet meer zo'n boodschap. Ja, het is dom, al zal er best een logica achter gezeten hebben. Bijvoorbeeld dat verkeer vóór die afrit even wat meer links gaat rijden om ruimte te maken voor invoegend verkeer, en dat invoegend verkeer dan niet in één keer ook naar links doorschuiven over de streep heen om te zorgen dat het dan niet links helemaal vastloopt?

Maar nogmaals, trek me daar meestal weinig van aan. Sowieso lijkt in Nederland "keep your lane" meer gebruikt te worden dan zoveel mogelijk rechts houden. Als er ruimte is op de snelweg, terwijl invoegend verkeer voor me met 80 blijft rijden (waar halen die hun rijbewijs eigenlijk? Populaire rijschool.) dan ben ik niet te beroerd nog over het witte vlak in te voegen. En gelijk zodra er ruimte is een strook verder door te schuiven naar de linkerbaan. Is het netjes? Nee dat niet. Hinder ik iemand? Nee, dat ook niet. Lekker vlotjes accelereren, dan hoeft er niemand in de ankers. ;)
 
Even een vraagje/opmerking waar ik mij al lange tijd aan erger. Iedereen kent de oprit van de A1 bij Laren richting Amsterdam neem ik aan. Als je daar invoegt op de tweebaans snelweg dan ligt er een doorgetrokken streep aan de kant van de rechterrijbaan. Je mag daar dus niet van rechts naar links gedurende een stuk waar ingevoegd moet worden. Je mag van links wel naar rechts, want aan die kant ligt een onderbroken streep.

Dit is toch enorm dom? Je wilt toch juist dat mensen op de rechterbaan wel ruimte kunnen maken voor het invoegende verkeer en dat de mensen van de linkerbaan de gaten niet dicht kunnen gooien door naar rechts te sturen?

Laatst reden er een hele stoet vrachtwagens op de rechterbaan en ik reed in een rijtje dat moest gaan invoegen. Ik vind een plek en voeg in tussen twee vrachtwagens (op zich al verre van ideaal dat je daar dan lekker tussen moet blijven rijden :X ) maar ik zag in mijn spiegel een auto aankomen die nooit meer ergens anders heen kon dan in hetzelfde gaatje waar ik zat. Nu heb ik er schijt aan en kies voor mijn veiligheid door naar links te gaan (na spiegelen ;) ), maar als de boetes steeds hoger worden, kan ik mij voorstellen dat sommige automobilisten er dan lak aan hebben, hoe gevaarlijk ook....

Als je verder de A1 richting Amsterdam neemt heb je dezelfde situatie nog een keer, maar verderop als de A6 er bij komt is het wel logisch gedaan en ligt de doorgetrokken streep aan de linkerkant.

Ik gok dat ze dat bedacht hebben zodat de linkerbaan door kan blijven stromen, zonder dat er mensen invoegen en direct doorklappen naar de linkerbaan met 70 en dan gas gaan geven. Maar is niet echt handig nee :N
 
Ja klopt en echt super dom, meestal zie je het andersom en dat werkt veel beter! Naast het feit dat het gevaarlijk is als het druk is. Is het ook nog eens heel vervelend dat iedereen die rechts rijdt op het laatste moment naar links gaat, zodat ze niet aan de "verkeerde" kant van de doorgetrokken streep rijden.
Het gevolg is dat je een opstopping krijgt in de linker baan doordat allemaal langzame mensen uit de rechterbaan er rijden en de rechterbaan de vol wordt zodat mensen niet normaal meer kunnen invoegen....

hoe bedoel je veiligheid |(

Dat bedoel ik. Als er verkeer van rechts even links gaat rijden, ontstaat er op de rechterstrook ruimte voor invoegend verkeer. En uiteindelijk rijden allebei de banen 80, maar dat terzijde. Missie geslaagd, snelheid is er uit. ;)
 
Even een vraagje/opmerking waar ik mij al lange tijd aan erger. Iedereen kent de oprit van de A1 bij Laren richting Amsterdam neem ik aan. Als je daar invoegt op de tweebaans snelweg dan ligt er een doorgetrokken streep aan de kant van de rechterrijbaan. Je mag daar dus niet van rechts naar links gedurende een stuk waar ingevoegd moet worden. Je mag van links wel naar rechts, want aan die kant ligt een onderbroken streep.

Dit is toch enorm dom? Je wilt toch juist dat mensen op de rechterbaan wel ruimte kunnen maken voor het invoegende verkeer en dat de mensen van de linkerbaan de gaten niet dicht kunnen gooien door naar rechts te sturen?

Laatst reden er een hele stoet vrachtwagens op de rechterbaan en ik reed in een rijtje dat moest gaan invoegen. Ik vind een plek en voeg in tussen twee vrachtwagens (op zich al verre van ideaal dat je daar dan lekker tussen moet blijven rijden :X ) maar ik zag in mijn spiegel een auto aankomen die nooit meer ergens anders heen kon dan in hetzelfde gaatje waar ik zat. Nu heb ik er schijt aan en kies voor mijn veiligheid door naar links te gaan (na spiegelen ;) ), maar als de boetes steeds hoger worden, kan ik mij voorstellen dat sommige automobilisten er dan lak aan hebben, hoe gevaarlijk ook....

Als je verder de A1 richting Amsterdam neemt heb je dezelfde situatie nog een keer, maar verderop als de A6 er bij komt is het wel logisch gedaan en ligt de doorgetrokken streep aan de linkerkant.
De reden zal zijn het voorkomen van langzaam verkeer welke zonder goed kijken naar de linkerbaan schuift.

Zo ver mij bekend is het trouwens verboden ruimte te maken?


Ik denk dat het in dit soort gevallen slimmer is de vluchtstrook te benutten.
 
De reden zal zijn het voorkomen van langzaam verkeer welke zonder goed kijken naar de linkerbaan schuift.

Zo ver mij bekend is het trouwens verboden ruimte te maken?


Ik denk dat het in dit soort gevallen slimmer is de vluchtstrook te benutten.

Het idee is leuk, maar werkt niet. Al het verkeerd dat voor de oprit rechts rijdt schiet snel nog even naar links.

Vluchtstrook pakken daar wordt moeilijk, die is er namelijk momenteel niet ivm wegwerkzaamheden. Staan nu van die mooie tijdelijke vangrailen van metaal. Is niet echt goed voor je lak ;)
 
Sjips wat een lange lappen tekst over bekeuringen en privacy.....

Beelden helpen bij de opsporing en kunnen als bewijs dienen. Prima hulpmiddel. Dat is uit privacy oogpunt ook het enige waar ze voor gebruikt mogen worden. Als je wilt dat er niets over je te weten valt moet je tegenwoordig zonder spullen op een eilandje in de pacific gaan zitten.
Nocer: was jij met je werk niet bezig om in kaart te brengen wat mensen middels de bonus bij AH kochten zodat daar de geldvreters nog beter op in konden spelen. Mooi voorbeeld van hoe ver we in NL gaan om persoonsgegevens te verkrijgen.

Hoe hoog de boetes ook worden: de aso krijgt m en waar kan wordt gewaarschuwd. Mooi vak hoor :P

Stanley: Voor een rug maggie weg.

BTW: wat een verschrikkelijk lekker weer buiten *O* zo maar eens de R1 de sporen naar UN geven.
 
Het idee is leuk, maar werkt niet. Al het verkeerd dat voor de oprit rechts rijdt schiet snel nog even naar links.

Vluchtstrook pakken daar wordt moeilijk, die is er namelijk momenteel niet ivm wegwerkzaamheden. Staan nu van die mooie tijdelijke vangrailen van metaal. Is niet echt goed voor je lak ;)
dat laatste is een sterk punt :+









maar ok. Doorgetrokken strepen zie ik al lang niet meer.

In andere landen is verboden in te halen met een reden.
Moet je in Duitsland naar je eigen baan, doe het dan maar.


De N201, kaarsrecht, geen uitritten enzo, maar sinds kort mag je mooi achter een vrachtwagen gaan hangen :/
 
*O* *O* *O* *O*
Vakantie!!!
*O* *O* *O* *O*

Wel n beetje jammer dat mn klusje vanmorgen n beetje f*cked up ging.. -O-

Nja ff douchen en schone kleren aan :)

@ Serieus privacy geneuzel: Iemand die al bekend staat mag je sowiezo van mij wel meer monitoren! En verder tja alles heeft zo zn voors en tegens! Ik zeg niet doen, tegen de angst die je ermee creëert geen privacy meer te hebben. Veeg de straten eerst eens 'schoon' en kijk dan wat er gebeurd met ieders veiligheid :)
Oeh en die Fransen zijn ook zo gek nog niet, moeten ze hier ook zeker doen! :Y
 
Laatst bewerkt:
dat laatste is een sterk punt :+









maar ok. Doorgetrokken strepen zie ik al lang niet meer.

In andere landen is verboden in te halen met een reden.
Moet je in Duitsland naar je eigen baan, doe het dan maar.


De N201, kaarsrecht, geen uitritten enzo, maar sinds kort mag je mooi achter een vrachtwagen gaan hangen :/

In Duitsland werkt het echt goed vind ik! Als je hard mag dan rij je lekker hard, maar zodra er een bordje staat dat je 100 of 80 of wat dan ook moet gaan rijden doe je dat.
En daarna kun je weer gewoon lekker doorrijden.

Ik rij heel vaak in het weekend vroeg over de N201 en dan zit je soms achter van die langzame mensen die overal 70 rijden. Dan ga ik er ook gewoon voorbij. Het kan makkelijk alles is goed te overzien en je brengt niemand in gevaar. Maar is natuurlijk weer een extra bron van inkomsten als ze daar staan de controleren op mensen die op een nette en veilige manier inhalen.
 
Dat bedoel ik. Als er verkeer van rechts even links gaat rijden, ontstaat er op de rechterstrook ruimte voor invoegend verkeer. En uiteindelijk rijden allebei de banen 80, maar dat terzijde. Missie geslaagd, snelheid is er uit. ;)

Ja als iedereen dan op een normale manier gaat invoegen en gewoon 100 gaat rijden is er niets aan de hand, maar er zijn altijd mensen die dat niet doen of opeens gaan afremmen. Waardoor het verkeer daarachter ook steeds meer moet afremmen.
En dan zit je weer met een file die daar altijd staat :S
 
stukje asfalt kustweg op noppenbandjes (pirelli scorpion pro)


maten krijgen 30 sec. voorsprong
 
Denk je echt dat als op elke hoek een camera hangt dat ze vervolgens van elke camera alles gaan controleren van ieder persoon? :') Dan mogen ze wel een stuk op miljoen extra agenten in dienst nemen voor al die beelden :P

Ik denk dat het eerder gaat, ja vannacht tussen 02:00 en 05:00 moet je die beelden even kijken van die 2 camera's op die 2 hoeken in Hilversum.

Het gaat om de mogelijkheden, niet om of ze élk hoekje van de straat real-time monitoren. Bovendien is het bij voorbaat kansloos omdat als je weet dat je gefilmd wordt tijdens je criminele activiteiten, je zorgt dat je niet herkenbaar bent.

Ik ben mij ook erg goed bewust van hoe informatie aan elkaar gelinked is. :) En waarom denk je dat zulke dingen niet geautomatiseerd kunnen worden? Of net als snelheidscontroles dat iemand met een koffiekan naar 4 camera's gaat kijken.

Niet alle beelden hoeven bekeken te worden en kunnen na bijv. 4 weken vernietigd worden. Maar als ik op straat aangerand of beroofd wordt, zou het wel erg prettig zijn als dan beelden teruggekeken kunnen worden en op die manier daders worden herkend/betrapt en bestraft. Als je geen overtredingen maakt, hoef je ook nergens bang voor te zijn, ze zullen je echt niet een boete toesturen voor het feit dat jij op straat uit je neus staat te eten hoor.

Die uitspraak van Franklin vind ik overigens nergens op slaan.... Is ook niet meer echt van deze tijd.

Volgens mij mis je mijn punt een beetje (o.a. door het stukje over uit de neus eten). De overheid hoeft niet te kunnen zien wat ik allemaal doe, als een stuk vee in een lijn lopen en precies doen wat er van me verwacht wordt in het leven. Elke uitspatting wordt geregistreerd en eventueel bestraft.

Juist in deze tijden is de uitspraak van Franklin meer relevant dan ooit.
 
Sjips wat een lange lappen tekst over bekeuringen en privacy.....

Beelden helpen bij de opsporing en kunnen als bewijs dienen. Prima hulpmiddel. Dat is uit privacy oogpunt ook het enige waar ze voor gebruikt mogen worden. Als je wilt dat er niets over je te weten valt moet je tegenwoordig zonder spullen op een eilandje in de pacific gaan zitten.
Nocer: was jij met je werk niet bezig om in kaart te brengen wat mensen middels de bonus bij AH kochten zodat daar de geldvreters nog beter op in konden spelen. Mooi voorbeeld van hoe ver we in NL gaan om persoonsgegevens te verkrijgen.

Criminelen zorgen er voor dat ze niet herkend kunnen worden. Dan blijven de normale burgers over. En dan?

Een bonuskaart is een keuze. Je krijgt korting als ze die gegevens mogen gebruiken. Overigens is het invullen van je gegevens optioneel. Je kan ook een anonieme kaart opeisen. Het gaat AH tenslotte niet om wie je bent, maar wat je koopt en waar. (wie je bent is alleen leuk als je je kaart kwijt bent en ze hem terug willen sturen/speciale aanbiedingen opstellen)
 
Laatst bewerkt:
Wel een leuke discussie. :) Maar ik zou er bijna zelf tieten door gaan posten. _O-

Ik stop er overigens mee. :) Als mensen deze discussie verder willen voeren doen we dat wel een keertje face-to-face. :)
 
Laatst bewerkt:
:Z ff een dipje :Z De Gooi- en Eemlander

@ Poik: stel je vraag eens aan Rijkswaterstaat en koppel het antwoord hier terug O-)

@ Privacydiscussie: veel voor- en veel nadelen, kom je nooit helemaal uit. Zoals gewoonlijk schieten we in Nederland altijd eerst door en daarna stabiliseren de zaken zich tot wat normalere proporties. Kijk naar de milieuwetgeving, na Enschede werden de eisen voor de opslag van vuurwerk exorbitant hoog, uiteindelijk zijn ze weer terug geschroefd. De wet bescherming persoonsgegeven idem dito. Na invoering was iedereen huiverig voor het oordeel van het college bescherming persoonsgegevens. Inmiddels is dat ook weer "realistischer" geworden. (voor Poik wellicht een interressant onderwerp: de "risico-regelreflex")

Overigens steken naast de overheid, ook burgers en bedrijven veel geld en tijd in het veilig houden van de samenleving. De nadelen van deze inspanningen worden ook regelmatig gevoeld; als administratieve lasten, als kosten waar het nut niet van wordt ingezien, als een aantasting van bewegingsvrijheid of aantasting van privacy.

De overheid doet het ook nooit goed; enerzijds wordt de overheid er op aangesproken de samenleving maximaal veilig te laten zijn en anderszijds de lasten van deze veiligheid te minimaliseren. :')

Zo, ga we nu een ritje doen? ;)
 
Intussen is het me nog steeds niet gelukt om een Axis2 Java client te koppelen aan een .net webservice met basic authenticatie B|

Maar vanuit PL/SQL heb ik het in een ochtendje voor elkaar *O*

Ben er even klaar mee nu :P
 
Criminelen zorgen er voor dat ze niet herkend kunnen worden. Dan blijven de normale burgers over. En dan?

Een bonuskaart is een keuze. Je krijgt korting als ze die gegevens mogen gebruiken. Overigens is het invullen van je gegevens optioneel. Je kan ook een anonieme kaart opeisen. Het gaat AH tenslotte niet om wie je bent, maar wat je koopt en waar. (wie je bent is alleen leuk als je je kaart kwijt bent en ze hem terug willen sturen/speciale aanbiedingen opstellen)

Ja, zo lust ik er nog wel een aantal. Je hebt ALTIJD een keuze. Rij ik te hard of niet, voeg ik in of niet, bonuskaart of niet, ga ik het cameragebied in of niet.
Nu mis jij het punt een beetje denk ik.

Als je weet dat je gefilmd wordt pas je je gedrag aan, dat werkt preventief. Ik zeg overal trajectcontrole :')

Gelukkig mag iedereen eenkeuze maken. Wellicht een leuk gesprek inderdaad bij de eerste meet :W
 
Laatst bewerkt:
Ja, zo lust ik er nog wel een aantal. Je hebt ALTIJD een keuze. Rij ik te hard of niet, voeg ik in of niet, bonuskaart of niet, ga ik het cameragebied in of niet.
Nu mis jij het punt een beetje denk ik.

Als je weet dat je gefilmd wordt pas je je gedrag aan, dat werkt preventief. Ik zeg overal trajectcontrole :')

Gelukkig mag iedereen eenkeuze maken. Wellicht een leuk gesprek inderdaad bij de eerste meet :W

Lijkt me een goed plan. :Y
 
Als boetes zo hoog worden en er is overal trajectcontrole, dan heb ik zometeen aan het eind van de maand helemaal geen keuzes meer. :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan