Michael Schumacher

20kg afgevallen, jeetum zeg '(

Dit weekend begint het F1 seizoen,een moeilijke start.
 
Geen goed nieuws. Ik weet niet veel van coma's af (gelukkig maar, denk ik dan), maar waarom halen ze hem niet 'gewoon' uit zijn coma om te kijken hoe groot de hersenschade is? Waarom zou zo'n ontwakingsproces zo lang moeten duren?

Vraag me af hoelang de familie van Schumacher dit vol blijven houden, deze aftakeling te moeten meemaken. Zeker als hij een schim van zichzelf is als hij bij mocht komen, kun je je afvragen of het voor de mens Michael Schumacher niet menswaardiger de stekker er maar uit te trekken?

Zeker voor zijn kinderen is dat moeilijk, ben benieuwd of hij zijn kinderen ooit nog bewust zal meemaken/zien opgroeien als hij bij mocht komen... '(
 
Ik zie dat nooit meer goed komen met Schumi :N Vraag me zelfs af of hij überhaupt nog wel lang te leven heeft. Zie ook prins Friso....
 
Geen goed nieuws. Ik weet niet veel van coma's af (gelukkig maar, denk ik dan), maar waarom halen ze hem niet 'gewoon' uit zijn coma om te kijken hoe groot de hersenschade is? Waarom zou zo'n ontwakingsproces zo lang moeten duren?

Vraag me af hoelang de familie van Schumacher dit vol blijven houden, deze aftakeling te moeten meemaken. Zeker als hij een schim van zichzelf is als hij bij mocht komen, kun je je afvragen of het voor de mens Michael Schumacher niet menswaardiger de stekker er maar uit te trekken?

Zeker voor zijn kinderen is dat moeilijk, ben benieuwd of hij zijn kinderen ooit nog bewust zal meemaken/zien opgroeien als hij bij mocht komen... '(

wat ik er van weet ( ook lang niet alles)

is dat ze hem eerst onder narcose hebben gehouden om de druk in zijn hersenen laag te houden, waardoor ze beter kunnen genezen. sinds eind januari hebben ze de narcose stapsgewijs verlaagt om hem zo uit zijn "coma"te halen, vanaf dat punt moet hij het zelf verder doen.

het enige dat ze kunnen doen bij indicatie's dat hij enorme pijnen krijgt om de narcose weer op te voeren en het later weer eens te proberen.

Maar bijkomen moet hij zelf doen... en mocht het niet lukken, dan is het zoals het is..........

ook met heel veel geld leef je niet langer...... en zie je eigenlijk weer eens dat je heel blij mag zijn als je weer normaal kan leven na zo'n ongeluk.
 
Bedankt voor je antwoord. Heb ik het dan goed dat vermindering van zijn narcose inhoudt dan men probeert zijn zintuigen te prikkelen, hem algeheel minder verdoofd te maken en dat het verder aan de wilskracht (om te leven?) van Schumacher ligt om wakker te worden?

Gek toch ook eigenlijk dat je in zo'n staat terecht kunt komen. :/
 
Ik heb zelf Schumacher voor het laatst live aan het werk gezien in 2011 op Spa. Het was wel speciaal omdat het 20 jaar geleden was dat hij zijn F1 debuut maakte in Spa als vervanger van Bertrand Gachot in het Jordan team. Hij reed daarom met een gouden jubileum helm.

Zijn startpositie was 24e en uiteindelijk finishte hij als 5e voor zijn teamgenoot Nico Rosberg! Dit was een race waar de vroegere klasse van Schumacher weer eens naar voren kwam. Het was jammer dat hij met zijn comeback niet meer van dit soort races had.

Hopelijk komt hij er bovenop maar met al deze negatieve berichten lijkt die kans heel klein.....

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord. Heb ik het dan goed dat vermindering van zijn narcose inhoudt dan men probeert zijn zintuigen te prikkelen, hem algeheel minder verdoofd te maken en dat het verder aan de wilskracht (om te leven?) van Schumacher ligt om wakker te worden?

Gek toch ook eigenlijk dat je in zo'n staat terecht kunt komen. :/

Het is net zoals je onder narcose bent geweest vanwege een operatie, dan stoppen ze de narcose en kom je ( als het goed gaat) vanzelf weer bij je positieven)

Bij een "coma"zoals bij Schumacher moeten ze het rustig afbouwen en kunnen ze niet ineens stoppen.

De wil om te leven hangt meer af van de hulpmiddelen, maar zoals je waarschijnlijk bedoeld is het wel zo dat het lichaam weer moet ontwaken/bij bewustzijn komen. Daar zijn geen trucjes voor, maar net zoals bij een operatie kan het wel gebeuren dat dat opstarten niet meer gebeurd.

Maar het kan ook gewoon heel lang duren, al is het forse gewichtsverlies niet echt behulpzaam voor de algehele gezondheid van de persoon.
 
De wil om te leven hangt meer af van de hulpmiddelen, maar zoals je waarschijnlijk bedoeld is het wel zo dat het lichaam weer moet ontwaken/bij bewustzijn komen. Daar zijn geen trucjes voor, maar net zoals bij een operatie kan het wel gebeuren dat dat opstarten niet meer gebeurd.

Maar het kan ook gewoon heel lang duren, al is het forse gewichtsverlies niet echt behulpzaam voor de algehele gezondheid van de persoon.

Een mens kan niet overleven op "wil".
Je kunt willen wat je wil maar een lichaam met al zijn organen, functies etc...werkt al volledig zelfregulerend en zelfbeschermend.

Schumi is een topsporter met een sportlijf.
Hij woog 75kg, stel dat ie een vetpercentage had van 12-15% (is redelijk aannemelijk) dan had ie ca. 8-9kg vet.
Als je vervolgens 20kg afvalt dan is dat minimaal 10kg spiermassa. En dat is mega veel voor iemand van 75kg.
Het lichaam is aan het degenereren en is volgens mij niet meer in staat om uit zichzelf te herstellen. ;(
 
Een mens kan niet overleven op "wil".
Je kunt willen wat je wil maar een lichaam met al zijn organen, functies etc...werkt al volledig zelfregulerend en zelfbeschermend.

Schumi is een topsporter met een sportlijf.
Hij woog 75kg, stel dat ie een vetpercentage had van 12-15% (is redelijk aannemelijk) dan had ie ca. 8-9kg vet.
Als je vervolgens 20kg afvalt dan is dat minimaal 10kg spiermassa. En dat is mega veel voor iemand van 75kg.
Het lichaam is aan het degenereren en is volgens mij niet meer in staat om uit zichzelf te herstellen. ;(

ik bedoelde met "wil" te zeggen dat het afhangt van de mate van kunstmatige hulpmiddelen.

Sondevoeding zal er zeker zijn, maar misschien wordt hij ook wel beademd. Dan is de machine vaak sterker dan de wil om te leven, maar dat is alleen maar gokken.

Voor de rest van je verhaal kan ik je gelijk geven, de signalen zijn verre van positief. :(
 
Mijn vader had dezelfde symptonen na een val op zijn hoofd. Toen hij na 7 weken overleed was hij vel over been. Als MS hetzelfde vergaat loopt het dus niet best af
 
Het blijft heen en weer gaan met die berichten......nu weer wat beter nieuws.
'Bemoedigende signalen waargenomen bij Schumacher' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Aan dit bericht heb je helemaal niks. Kehm zegt dat er kleine hoopgevende signalen zijn maar inhoudelijk zeggen ze er niks over. Dat roept nieuwe vraagtekens op?

Verder laten ze zich al niet meer uit over het ontwaken. Nu zegt Kehm dat het niet uit maakt hoe lang het duurt.......

Volgens mij is dit bericht een "moetje" puur en alleen om dat vorige bericht (gewichtsverlies) te ontkrachten, want inhoudelijk is het nietszeggend.
 
Nou ja helemaal niks dat is tenminste wel iemand die heel dicht bij Schumacher staat en niet een "deskundige" die maar wat roept van een afstand.
 
Ben er ook bang voor maar eerst maar eens zien hoe het verder gaat, misschien komt er toch nog iets positiefs uit.
 
Je weet niet wat voor hem beter is / zijn keuze zou zijn, ontwaken uit het coma en als kasplantje verder "leven" of alsnog inslapen...

Ik voor mij weet het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan