McGuinness
MF veteraan
Oh okay ja ik dacht hoe kan iemand nou negatief over die Powers zijn? Waarom wil jij ze niet (meer) dan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Niemand die een tip heeft om de rechtuit stabiliteit
wat te verbeteren met de MPP? Hij heeft bij mij de
neiging met z'n kop te schudden bij het accelereren.
En dan heb ik niet over volle acceleratie.....
Bij mijn vorige banden de BT012 had ik dit niet. Wel
reed ik toen meestal met een bandenspanning van 2.3
ongeveer voor en 2.5 achter. Nu reed ik met 2.4 voor
en 2.6 achter. Zou het daar in kunnen zitten?
Aan de veerinstellingen is niets veranderd.
Rijd een Fireblade van 2001.......
De vering staat afgesteld volgens gemiddelde van
Rene R1 Die afstelling beviel me goed.....
De vering staat afgesteld volgens gemiddelde van
Rene R1 Die afstelling beviel me goed.....
ha. ha.. topic ff niet meer gelezen, jullie zijn nog steeds bezig.
Die gemiddelden waren voor de standaard MPS als ik me niet vergis, mogelijk dat de karakteristiek van de MPP toch teveel verschilt?
Maar goed, als de 012 perfect beviel zou ik toch weer teruggaan naar die band nadat je uiteraard alles hebt gecheckt.
De BT012 beviel me helemaal niet. Want na 100km lag ik ermee op
m'n snoet. De voorkant gleed ineens weg.... daarna heb ik nooit
meer echt vertrouwen in die band gekregen. Ook konden ze me niet
direct uitleggen waarom de BT012 er na een jaar al uit is gegaan
en vervangen door de BT014. Missertje in mijn ogen die BT012.
Maar Rene R1, wat zou ik kunnen doen om de voorkant stabieler te
maken? Jij kent die Blade 2000 heel goed....
De BT012 beviel me helemaal niet. Want na 100km lag ik ermee op
m'n snoet. De voorkant gleed ineens weg.... daarna heb ik nooit
meer echt vertrouwen in die band gekregen. Ook konden ze me niet
direct uitleggen waarom de BT012 er na een jaar al uit is gegaan
en vervangen door de BT014. Missertje in mijn ogen die BT012.
Maar Rene R1, wat zou ik kunnen doen om de voorkant stabieler te
maken? Jij kent die Blade 2000 heel goed....
Het zal wel toeval zijn, maar ik ben ook op mijn muil gegaan met de BT012. Waarschijnlijk een beetje mijn eigen schuld, omdat ik de band niet echt de kans heb gegeven op te warmen, en direct redelijk plat door de bocht ging.
Het vertrouwen in zo'n band is dan inderdaad wel direct weg.
Ik ga nu de MPP's proberen, eens kijken hoe die bevallen
Ze zullen je niet teleurstellen! En ik kan het weten. Nagenoeg plat door de bocht met koude banden (na koude start 4 straten verder) op een weg wit van de pekel!
Waaghalzerij? Nee, want er zat MPP onder. Die zijn al wat zachter en dus ook koud al meer grip dan een Dunlop D208...
Ik heb hetzelfde gehad.....nu de wax weg is====>>>GAAAAAANNNNIk heb nu de Michelin Pilot Power gemonteerd en heb gemengde gevoelens.
De wax-laag was super dik en gewoon levens gevaarlijk. Nog nooit heb ik zo'n zware wax-laag gehad... 2 hagelijke momenten gehad... Klere laag.
De MPP:
Stuurt heerlijk licht, en in de bocht is het een zalige band.
Maar, bij het omgooien is het net of de motor 2 á 3 cm op de achterband opzij stapt, gewoon een raar gevoel.
Na dit "zetten" van de band is het een rots (met grenzen).
Nu waren de wegen niet 100% droog met vele natte plekken. Misschien dat het vochtgehalte in combi met de lage temp hier debet aan zijn.
Is dit een normaal MPP verschijnsel?
Ik heb nu de Michelin Pilot Power gemonteerd en heb gemengde gevoelens.
De wax-laag was super dik en gewoon levens gevaarlijk. Nog nooit heb ik zo'n zware wax-laag gehad... 2 hagelijke momenten gehad... Klere laag.
Even met een doekje met wasbenzine ( of een andere ontvetter ) er over , en weg is de waxlaag......
Klopt!!!of schuurpapier 600Ik heb nu de Michelin Pilot Power gemonteerd en heb gemengde gevoelens.
De wax-laag was super dik en gewoon levens gevaarlijk. Nog nooit heb ik zo'n zware wax-laag gehad... 2 hagelijke momenten gehad... Klere laag.
Even met een doekje met wasbenzine ( of een andere ontvetter ) er over , en weg is de waxlaag......
Oké, waxlaag is verdwenen, maar niet super op dit moment.
Ik vind er erg veel beweging in de banden zitten.
De wangen zijn veel soepeler dan een Dunlop, waar ik dus al jaren mee rijd.
Dus in de bocht bij last wisselingen voel je de banden werken op de wangen.
Alsof de band een klein momentje glijd. Daarna goede grip!!
Jammer is wel dat de band verschikkelijke strepen nalaat, haast tot aan je voordeur, wel handig voor de politie...
Nee, nog niet 100% tevreden. Wel heb ik op een leuke hellingshoek een het gas lekker open geknald, eigenlijk met meer vermogen dan de band aan lijkt te kunnen.. Maar hij geeft geen krimp. De MPP heeft meer grip dan de Dunlops, als je de wangen niet mee telt.
Ook had ik wat meer last van tankslappers na montage van deze banden.. Veroorzaakt door meer grip of een puntigere voorband?? Time wil tell.
Zacht, snel warm, beweging en grip, bere grip..
Woensdag 20-4 ga ik naar Assen, dus dan weet ik iets meer van de circuit km's
Kijken hoe hij het volhoud???