Michelin Pilot Road 3 2ct

Status
Niet open voor verdere reacties.
Keep us updated! Heb net een nieuwe set PR2 ingereden, maar tegen de tijd dat deze op zijn is er vast meer duidelijk over deze nieuwe sloffen. Potentionele opvolger dus.. ;)

Ik heb ze er ook 'net' 10k km opzetten en met de huidige slijtage gaan ze nog wel 10k mee. Lang genoeg voor reviewers/testers om deze band uitvoerig te testen. :)
 
Laatst bewerkt:
\
_O- Doe normaal man.... voor €216 euro heb je een setje bij Rodamoto......

Martinezz zegt:

Echt niet:

Rodamoto 2CT prijs is gelijk aan de mijne :
Tires MICHELIN PILOT POWER 2CT 180/55-17 W Rear
Tires MICHELIN PILOT POWER 2CT 120/70-17 W Front
Precio: 269,00 € (VAT Include)
Rodamoto


prettige jaarwisseling en een goed 2011!

wel goed kijken voor je iemand voor gek verklaart he. ;)

http://www.rodamoto.es/online/IN/OfertasProductosId.aspx?Id=2283&Nom=MICHELIN / MICHELIN PILOT POWER 2CT / PILOT POWER 2CT 120 70 17 W Delantero / 180 55 17 W Trasero
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd hoe deze band het gaat doen, ik vind dat mijn motor (Aprilia RSV Mille 2001) met de MPR2 teveel de neiging heeft om de bocht in te vallen.
 
\
_O- Doe normaal man.... voor €216 euro heb je een setje bij Rodamoto......

Martinezz zegt:

Echt niet:

Rodamoto 2CT prijs is gelijk aan de mijne :
Tires MICHELIN PILOT POWER 2CT 180/55-17 W Rear
Tires MICHELIN PILOT POWER 2CT 120/70-17 W Front
Precio: 269,00 € (VAT Include)
Rodamoto


prettige jaarwisseling en een goed 2011!

wel goed kijken voor je iemand voor gek verklaart he. ;)

Ik zie het, de link gaat niet daar het gedeelte van de site die ik heb gezien. Ga maar eens naar rodamoto.es en klik op 'offers'. Daar zal je zien dat een setje 216 euro kost...
 
Ik zie het, de link gaat niet daar het gedeelte van de site die ik heb gezien. Ga maar eens naar rodamoto.es en klik op 'offers'. Daar zal je zien dat een setje 216 euro kost...


Piet, ik weet niet waar jij naar kijkt op je scherm, maar de 2CT van Michelin Pilot Power kosten in aanbieding (offer) bij Rodamoto toch echt 269 euro.

De gewone Powers kosten 230 als offer.

216 kom ik nergens tegen. ( en das maar goed ook anders verkoop ik mijn setje nooit! ;)
 
Ben benieuwd naar de reviews. :)

Ik ben ook zeer benieuwd. Ik hoop niet dat ze een goed product hebben weten te verkloten.

Ik rijd nu op PP2CT voor en een PR2 achter. PP2CT zijn fijne banden, maar slijten wat snel.
Hiervoor reed ik met de BT016 wat ik (in de zomer!!) ook een zeer fijne band vind, maar ook die slijt véél te snel.

De PR2 is super achter (voor niet geprobeerd). Prima in de regen en prima bij droog weer. Voor mij althans.
 
Zal mij benieuwen, ik geef dan maar het eerste tegengeluid :$

De grip van de MPR 2's is ongeëvenaard, maar de stabiliteit is zeker niet om naar huis te schrijven onder een wat zwaardere motor.

Mijn VFR1200 is 275 kg en ik merk dat de bike wat zijwaardse verschuiving heeft in de bochten en bij flinke zijwind.

Ik was van plan om als volgende band voor de Dunlop te gaan, maar misschien is het verbetererd bij de MPR3

Even op de eerste testen en ervaringen wachten dus :)

Hmm, ja.
Ik rijd op een 600RR die is aanzienlijk lichter als jouw fiets. Het zal inderdaad nogal wat uitmaken onder welke motor je de banden gooit.
 
zoals RuudRuud al aangeeft is de introductie van een band niet meteen de garantie dat het goed is..... of beter... ( net als met de nieuwe ZX10R waar ook de introductie van uitgesteld is) krijgen veel motorbanden na een half jaar of een jaar ineens extra uitvoeringen erbij om de problemen op te lossen.

De MPR2 is al de beste band in de regen, dus zo onveilig wordt het niet als je daar nog een jaartje aan vasthoudt. lijkt mij.

Mijn bandenboer beweert anders dat de PP2CT beter is in de regen als de Road 2.
Ik heb met beiden gereden en mijn rijvaardigheden zijn niet voldoende om te concluderen welke beter is.

Ik kan alleen concluderen dat beide goed zijn en ik geen betere banden nog heb gehad in de regen.
 
Laatst bewerkt:
motorbanden hebben uberhaupt amper waterafvoer nodig en zulke kleine streepjes voeren echt geen water af. zal meer iets te maken hebben met een flexibelere band waardoor er meer warmte ontstaat (ook tijdens regen) .

of het daadwerkelijk helpt, dunno :P je ziet die streepjes ook op winterbanden van autos

Als je alleen al kijkt naar de Super Corsa met het ene streepje waterafvoer wat over de band loopt en dan bedenkt dat je met die band vooral niet moet gaan raggen in de regen dan denk ik dat waterafvoer zeker wel helpt.
 
Piet, ik weet niet waar jij naar kijkt op je scherm, maar de 2CT van Michelin Pilot Power kosten in aanbieding (offer) bij Rodamoto toch echt 269 euro.

De gewone Powers kosten 230 als offer.

216 kom ik nergens tegen. ( en das maar goed ook anders verkoop ik mijn setje nooit! ;)

Eigenwijs is ook wijs.. Klikkie
 
Ik heb ze er ook 'net' 10k km opzetten en met de huidige slijtage gaan ze nog wel 10k mee. Lang genoeg voor reviewers/testers om deze band uitvoerig te testen. :)


De vorige PR2 achterband heeft het bij mij 14.000 km volgehouden.
Toen kreeg ik een lekke band -O- Maar ze waren al voor bij de 2mm profiel dus er moesten toch weer nieuwe op.

De dag voordat er nieuwe opkwamen heb ik hem effe goed opgerookt }) }) })
 
De vorige PR2 achterband heeft het bij mij 14.000 km volgehouden.
Toen kreeg ik een lekke band -O- Maar ze waren al voor bij de 2mm profiel dus er moesten toch weer nieuwe op.

De dag voordat er nieuwe opkwamen heb ik hem effe goed opgerookt }) }) })


En zo hoort het!

full
 
motorbanden hebben uberhaupt amper waterafvoer nodig en zulke kleine streepjes voeren echt geen water af. zal meer iets te maken hebben met een flexibelere band waardoor er meer warmte ontstaat (ook tijdens regen) .

of het daadwerkelijk helpt, dunno :P je ziet die streepjes ook op winterbanden van autos
Klopt als een zwerende vinger!
De lamellen in de band zorgen voor meer beweging van het rubber. Deze beweging geeft wrijving, en dus warmte. Meer warmte geeft meer grip.....
Daarnaast zorgen meer lamellen voor het beter lossen van sneeuw, maar dat zal met motorbanden nauwelijks een doel zijn.......
 
Klopt als een zwerende vinger!
De lamellen in de band zorgen voor meer beweging van het rubber. Deze beweging geeft wrijving, en dus warmte. Meer warmte geeft meer grip.....
Daarnaast zorgen meer lamellen voor het beter lossen van sneeuw, maar dat zal met motorbanden nauwelijks een doel zijn.......
De volgende vraag is natuurlijk: wanneer krijg jij ze binnen en wanneer ga je ze dus testen? ;)
 
De volgende vraag is natuurlijk: wanneer krijg jij ze binnen en wanneer ga je ze dus testen? ;)
Naar zeggen (maar nog geen officiele berichtgeving) komen ze ergens in Januari op de markt. Ik verwacht ze dan ca. Februari binnen te krijgen....
Maar dit zijn echt alleen maar schattingen gebaseerd op geruchten......
 
en komen die er dan ook in 19 inch? zou wel heel graag deze onder mn v-strom hebben...
Ja, komen ook in 19 zie bv mopedreifen:

Fabrikant: MICHELIN
profiel: PILOT ROAD 3 FRONT ENDURO
Beschrijving: 110/80R19 M/C 59V TL
114,37 EUR

Ab Januar 2011 können wir folgende Größen liefern, der Rest geht Mitte 2011 in Produktion.

120/60 ZR 17 M/C (55W) PILOT ROAD 3 RONT TL
120/70 ZR17 M/C (58W) PILOT ROAD 3 FRONT TL
150/70 ZR 17 MC (69W) PILOT ROAD 3 REAR TL
160/60 ZR 17 M/C (69W) PILOT ROAD 3 REAR TL
170/60 ZR 17 M/C (72W) PILOT ROAD 3 REAR TL
180/55 ZR 17 M/C (73W) PILOT ROAD 3 REAR TL
190/50 ZR 17 M/C (73W) PILOT ROAD 3 REAR TL
190/55 ZR17 M/C (75W) PILOT ROAD 3 REAR TL

Zelf hoop ik dat de voorband in 19 er toch eerder is, ik ben aan een nieuwe toe.

ergens anders vond ik dit lijstje:

110/70-17F 54W Pilot Road 3 (2CT) EUR 160,00
110/80-18F 58W Pilot Road 3 (2CT) 166,00 eur
110/80-19F 59V Pilot Road TRAIL 3 (2CT) 167,00 eur
120/60-17F 55W Pilot Road 3 (2CT) 157,00 eur
120/70-17F 58W Pilot Road 3 (2CT) 163,00 eur
120/70-18F 59 W Pilot Road 3 (2CT) 180.00 eur
150/70-17R 69F PILOT ROAD TRAIL 3 (2CT) 212,00 eur
150/70-17R 69W Pilot Road 3 (2CT) 201,00 eur
160/60-17R 69W Pilot Road 3 (2CT) 215,00 eur
160/60-17R 70W Pilot Road 3 (2CT) 229,00 eur
170/60-17 72W Pilot Road 3 (2CT) 223,00 eur
180/55-17R 73W Pilot Road 3 (2CT) 224,00 eur
180/55-17R 73W Pilot Road B 3 (2CT) versterkt frame 227,00 eur
190/50-17R 73W Pilot Road 3 (2CT) 232,00 eur
190/55-17R 75W Pilot Road 3 (2CT) 242,00 eur
 
Laatst bewerkt:
Versterkt frame mag je vertalen naar versterkt karkas......
Prijzen zullen trouwens aanmerkelijk lager worden dan de hierboven vermelde listprijzen.
 
Laatst bewerkt:
Rook je nog steeds zware shag? :P
hahahaha nee dat doe ik al ff niet meer ;)

maarre dat die er in 19 inch komen!!! dat is wel heel goed nieuws, ik heb altijd met veel plezier met de road 2 onder mn cbr 600 f gereden en ik ben nu niet zo tevreden met de trail attack onder de strom dus toch maar terug naar de echte straat banden en gezien de ervaringen die ik met de road 2 heb moet dat toch wel een hele goede optie zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan