Michelin Pilot Road 3 2ct

Status
Niet open voor verdere reacties.
Same here... 274kg + 3 volle koffers... rijdt prima

Hmmm, mijn VFR1200 staat nu ook op MPR2 (leeg 267 kg)
Ik voel toch wel degenlijk wat zijwaartse beweging in de MPR2, zeker in bochten en met zijwind.
Daar had de BT geen last van, maar die had in de kou en regen weer geen grip B|

Grip is ongeevenaard, maar ik vraag me af als deze band wel goed genoeg is voor zwaardere motoren?

Op mijn vorige motor CBF1000 had ik er veel minder last van.

Ik ben ook benieuwd als de MPR3 hier beter scoort
 
Laatst bewerkt:
Hmm, net een nieuwe set MPR2's er op liggen.

[poser-modus/aan] Vind dat ook een mooie band...kan dat van deze niet zeggen...[poser-modus/uit]
 
Hmmm, mijn VFR1200 staat nu ook op MPR2 (leeg 267 kg)
Ik voel toch wel degenlijk wat zijwaartse beweging in de MPR2, zeker in bochten en met zijwind.
Daar had de BT geen last van, maar die had in de kou en regen weer geen grip B|

Grip is ongeevenaard, maar ik vraag me af als deze band wel goed genoeg is voor zwaardere motoren?

Op mijn vorige motor CBF1000 had ik er veel minder last van.

Ik ben ook benieuwd als de MPR3 hier beter scoort
Je kunt je bandenspanning wat omhoog gooien, maar feit blijft dat de standaard PR2 een flexwiebel karkas heeft. Vond dat zelf altijd juist wel comfortabel, en op de een of andere manier 'veilig' (alsof het extra grip gaf) aanvoelen :P
 
Hmmm, mijn VFR1200 staat nu ook op MPR2 (leeg 267 kg)
Ik voel toch wel degenlijk wat zijwaartse beweging in de MPR2, zeker in bochten en met zijwind.
Daar had de BT geen last van, maar die had in de kou en regen weer geen grip B|

Grip is ongeevenaard, maar ik vraag me af als deze band wel goed genoeg is voor zwaardere motoren?

Op mijn vorige motor CBF1000 had ik er veel minder last van.

Ik ben ook benieuwd als de MPR3 hier beter scoort

Op michelin.nl kun je de belastingsindex opzoeken van jouw banden. Ik heb uit dit topic begrepen dat de Dunlop Roadsmart wat stabieler en neutraler zijn en geschikter voor zwaardere motoren.
 
Op michelin.nl kun je de belastingsindex opzoeken van jouw banden. Ik heb uit dit topic begrepen dat de Dunlop Roadsmart wat stabieler en neutraler zijn en geschikter voor zwaardere motoren.

Ik had me al voor genomen om bij de volgende vervanging de Dunlops eens te gaan proberen, kijken hoe dat bevalt.

Dat zijwaartse gevoel voelt bij mij iig niet veilig :+
Het kan geen kwaad, maar echt lekker voelt het niet
 
Ik had me al voor genomen om bij de volgende vervanging de Dunlops eens te gaan proberen, kijken hoe dat bevalt.

Dat zijwaartse gevoel voelt bij mij iig niet veilig :+
Het kan geen kwaad, maar echt lekker voelt het niet

Afgelopen Dinsdag een flinke rit gemaakt met de MP3 door de Ardennen, geen enkel moment last gehad van een "zijwaarts" gevoel. Ik kon de fiets gewoon hard en strak een bocht om gooien, zonder dat er iets ging schuiven.

Nu is mijn BMW wel maar 226 kg dat scheelt nog altijd een kleine 40 kg.

Mijn ervaring met michelins (voornamelijk de Pilot Power, dit is pas mijn eerste set Pilot Road) is wel dat ze gevoellig zijn voor de bandenspanning, welke vaak hoger is als je in eerste instantie zou verwachten.
Ik rij nu met 2.7 bar voor een 3.1bar achter.
 
na een lekke achterband(MPR2ct) onderweg naar huis.
die 'gelukkig' zo goed als versleten waren na ~30.000km.
inmiddels 2 verse michelin pilot road 3 om de velgjes.
2011%5C03%5C26%5Cbikepics-2175661-full.jpg

zie ook
http://p1.bikepics.com/pics/2011\03\26\bikepics-2175666-full.jpg
http://p1.bikepics.com/pics/2011\03\26\bikepics-2175664-full.jpg

en nu maar wachten tot en met volgend weekend. (ik heb weer storingdienst B| )
dan kan ik voelen hoe die bandjes zijn.
 
na een lekke achterband(MPR2ct) onderweg naar huis.
die 'gelukkig' zo goed als versleten waren na ~30.000km.
inmiddels 2 verse michelin pilot road 3 om de velgjes.
[afbeelding]
zie ook
http://p1.bikepics.com/pics/2011\03\26\bikepics-2175666-full.jpg
http://p1.bikepics.com/pics/2011\03\26\bikepics-2175664-full.jpg

en nu maar wachten tot en met volgend weekend. (ik heb weer storingdienst B| )
dan kan ik voelen hoe die bandjes zijn.
30.000km ?!?!
Is jou wel eens verteld waar dat rechter handvat voor dient :? :+
Ik haal 14-17000 met een set als ik niet te gek doe... en dat vind ik al veel!

Ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Ik twijfel nog tussen MPR3, Roadsmart en Sportsmart voor de VFR.
 
30.000km ?!?!
Is jou wel eens verteld waar dat rechter handvat voor dient :? :+
Ik haal 14-17000 met een set als ik niet te gek doe... en dat vind ik al veel!

Ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Ik twijfel nog tussen MPR3, Roadsmart en Sportsmart voor de VFR.

ja. alleen kan je meestal niet doorrijden hier in NL.
daarbij komt nog dat de achterband behoorlijk 4-kant was van al die snelweg km's.
 
nou bij reifenversand kunnen ze me niet op redeljike termijn de pilot road 3 19 inch voorband leveren... echt balen... hoop dat dat binnen afzienbare tijd wel lukt want ik ben heel benieuwd naar deze banden.
 
De 19 Inch versie is pas voor het najaar aangekondigd.

En inderdaad, er zijn leveringsproblemen voor de standaardmaten MPR3. Michelin verwacht pas eind april weer te kunnen leveren......
 
Ik heb ze vorige week bestelt bij zeelandbanden.nl en inmiddels al een tijdje binnen. Morgen worden ze erop gezet, dus ik ben benieuwd :)
 
30.000km ?!?!
Is jou wel eens verteld waar dat rechter handvat voor dient :? :+
Ik haal 14-17000 met een set als ik niet te gek doe... en dat vind ik al veel!

Ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Ik twijfel nog tussen MPR3, Roadsmart en Sportsmart voor de VFR.
heb ik ook gered met mijn set, rij niet kinderachtig, wel veel woon-werk (en met iets hogere spanning dan, 2,7 voor, 3,1 achter, ging prima)
 
De 19 Inch versie is pas voor het najaar aangekondigd.

En inderdaad, er zijn leveringsproblemen voor de standaardmaten MPR3. Michelin verwacht pas eind april weer te kunnen leveren......
nu zie ik op de site van michelin dat deze maat als achterband staat aangegeven?
110/80 R19
op reifenversand als voorband, op de site van michelin als achterband.
Weet jij misschien hoe dit zit?
 
nu zie ik op de site van michelin dat deze maat als achterband staat aangegeven?
110/80 R19
op reifenversand als voorband, op de site van michelin als achterband.
Weet jij misschien hoe dit zit?
Dit is een voorband, volgens mij bestaat eer geen enkele achterband in deze maat. Deze maat is standaard tegenwoordig voor de grotere allroads (zoals BMW GS).
 
30.000km ?!?!
Is jou wel eens verteld waar dat rechter handvat voor dient :? :+
Ik haal 14-17000 met een set als ik niet te gek doe... en dat vind ik al veel!

Ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Ik twijfel nog tussen MPR3, Roadsmart en Sportsmart voor de VFR.

Hmz? Dat komt jou toch niet onbekend voor? Ik heb ook 33000 km met mijn voorband gedaan en zo'n 30000 met de achterband (helaas toen lek door een glasstukje, omdat de band té dun was geworden, een week voor de wissel). En ik weet best wel een beetje waar het gas zit..

Ik wil hierna best wel MPR3 proberen, hoewel ik heel tevreden ben over de PR2..
Bij MM waren de MPR3 maar 10 eu duurder dan de MPR2.
 
Zit eraan te denken na mijn huidige set MPR2's ook de 3 te nemen. Heb al veel banden gevoeld (rijd 30.000 per jaar en dat nu 7 jaar :P), maar deze zijn echt subliem. Regen, droog, kneedowns, wheelies, allemaal geen probleem. Huidige set zit er nu al 10.000km op, en achterband is nog lang niet op, ondanks de vele volgas acceleraties onder het hoge koppel (Bandit 1200, tuned), dus dat is wel echt netjes :Y

De Pilot Power slijt denk ik toch iets te snel met 't vele koppel.
 
30.000km ?!?!
Is jou wel eens verteld waar dat rechter handvat voor dient :? :+
Ik haal 14-17000 met een set als ik niet te gek doe... en dat vind ik al veel!

Ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Ik twijfel nog tussen MPR3, Roadsmart en Sportsmart voor de VFR.

30.000, das kinderspel, die van mij zitten er al 45.000 onder, zijn half op nu, dat wel :P Worden van de week weer vervangen door een nieuw setje
 
Hmz? Dat komt jou toch niet onbekend voor? Ik heb ook 33000 km met mijn voorband gedaan en zo'n 30000 met de achterband (helaas toen lek door een glasstukje, omdat de band té dun was geworden, een week voor de wissel). En ik weet best wel een beetje waar het gas zit..

Ik wil hierna best wel MPR3 proberen, hoewel ik heel tevreden ben over de PR2..
Bij MM waren de MPR3 maar 10 eu duurder dan de MPR2.
Hey,

Ik wist dat je vóór zo'n 30K haalde ja, dat je dat achter ook hebt gehaald wist ik niet (meer?). Anyway... ik heb er dus echt nooit meer dan 17K mee gehaald (dat was op de Zephyr), en op mn andere motoren minder.
 
Hey,

Ik wist dat je vóór zo'n 30K haalde ja, dat je dat achter ook hebt gehaald wist ik niet (meer?). Anyway... ik heb er dus echt nooit meer dan 17K mee gehaald (dat was op de Zephyr), en op mn andere motoren minder.

Misschien moet je dan niet zo allejezus hard die bochten door knallen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan