Mijn eerste motor

Tygercat

Rookie
29 apr 2003
9
0
Leuven
Een vraagje voor jullie "ervaringsdeskundigen" hier: ik ben nu eindelijk van plan helemaal te gaan voor "bikerchick" ;) Ik probeer dus uit te zoeken wat voor motor ik best kan aanschaffen want er bestaat zoveel en iedereen heeft z'n favoriete merk...
Misschien effe meegeven dat ik een meid van 25 ben, allesbehalve *hmhm* gespierd en ook nog 's 1m60 groot.
Tot nu toe neig ik in de richting van de Honda CB600 (Hornet) of misschien een BMW F650 Strada, hoewel ik de Honda wel mooier vind. Liefst van al een CBR 600 F, maar die is denk ik heel wat te krachtig voor een beginnertje. Wat denken jullie van de Honda VFR 750, de Yamaha TDM, de Suzuki Bandit 600, de...
Maakt niet uit, wat vinden jullie dus een goeie motor voor iemand zoals ik?

greetz
 
Welkom op MF :)
En een geschikte motor: dat waar jij lekker op zit, met je pootjes bij de grond kan en die jij lekker vindt rijden. Kortom: proefritjûh!
 
Welkom op MF :)
En een geschikte motor: dat waar jij lekker op zit, met je pootjes bij de grond kan en die jij lekker vindt rijden. Kortom: proefritjûh!

idd. ik zou gewoon een aantal zaken afgaan en op zoveel mogelijk gaan proefrijden. Dan krijg je vanzelf een idee over wat je wil gaan kopen.
 
ik heb zelf een bandit en ben ook net begonnen.
Misschien dat ie wel wat te hoog is maar het is een fijne sport/tour fiets. Waar je veel lol aan zult beleven.
Hij is vergevingsgezind dus foutjes zullen niet meteen worden afgestraft.

Maar ga idd lekker proefrijden.

btw die vfr is krachtiger dan een hornet of een bandit hoor... en ook nog eens een twin met een berg koppel onderin...
 
Ach ik ben ook begonnen met een CBR600 en ik leef nog steeds. Is goed te doen dus. Ik weet alleen niet of je met 1m60 nog wel met je voeten bij de grond kunt.
 
Ik dacht te begrijpen dat je de CBR en de CB tot 4cm kon laten verlagen?
Hm, ik val hier geloof ik midden in een privé-oorlogje omtrent die TW125? ;)
 
Was ook wel een open doel..... :)

En wat is er mis met mijn fiets!?! '(
Touch my bike and you touch me! Of beter gezeg I'll touch you! :)
Ik vind hem tof! 8-)
tw.jpg
 
Op dinsdag 29 april 2003 13:28 schreef pmponer het volgende:
btw die vfr is krachtiger dan een hornet of een bandit hoor... en ook nog eens een twin met een berg koppel onderin...
Zullen we daar maar even een V4 *D van maken (dubbele twin dus)

Een Hornet vind ik zelf ook een hele mooie, vooral de nieuwste met seat-pipes :}
 
Op dinsdag 29 april 2003 13:36 schreef DaSuperGrover het volgende:Zullen we daar maar even een V4 *D van maken (dubbele twin dus)

Prima wat jij wil :} :)

maar wel een stoot koppel :D
 
is helemaal niks mee....
heb hem wel es meegekregen van een dealer en op vakantie es de 200cc versie gehuurd... veel lol mee gehad...

leer je beter motorrijden van dan met geknepen billen op een kuipfiets zitten...

En hij scoooooooort!!
Thanks bubba! I owe ya one! :}
 
ziet er ook nog eens geinig uit dat tw ding.. is ie eigenlijk zwaar...
ik heb nog een bon liggen voor het huren van een ragbakkie ;)
 
ziet er ook nog eens geinig uit dat tw ding.. is ie eigenlijk zwaar...
ik heb nog een bon liggen voor het huren van een ragbakkie ;)

126 Kilo. Je kan er mee doen wat je wil. Althans, ik dan toch (net alsof ik zo breed en sterk ben! ;) )
Enneh, bedankt voor het compliment. Die van mij moet toch wel een keer terug gewassen worden.
 
ah lekker ligt dus... ik lag vorige week bijna om met mijn bandit...
uit stilstand |( dan is die 220 kg wel zwaar hoor... Maar ik kon er net onderduiken en hem houden
 
Op deze rijdt m'n ma zelfs. Ze houdt hem makkelijk overeind en komt goed aan de grond. Ideaal dus! Voor haar dan toch... })
 
Mijn vrouw is slechts 1.54 lang, en tenger. Zij rijdt op een Yamaha Fazer 600, die voor dat goede doel door onze dealer (gratis) verlaagd is. Omdat de Fazer volgens (bijna) iedereen, en door de motorpers nog steeds de beste 600 in zijn prijsklasse is, kun je daar niet fout mee gaan.

Of je de motorfiets leuk vindt, is een tweede - da's jouw pakkie aan :)
 
Ik zou er een moord voor doen, zo'n TW-125 is een geweldig ding! :} Helaas heb ik geen ruimte meer over; er staan al 5 tweewielers te vechten om ruimte....

Nou mocht je volgend jaar ruimte over hebben en ik een moeder die het toch niet ziet zitten...je roept me dan hè?! ;)
 
Snoesnoeki SV650S?

Is een hele leuke fiets en niet zo groot. Leuke Twin. Mooi ding.

(Ik had verkoper moeten worden).
 
Terug
Bovenaan Onderaan