Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mooie combinatie. Leger(olive)groen heeft altijd wel wat.
Spanwiel geremd of niet?
En ik zie dat je geen stuurdemper gebruikt? Hoe bevalt dat?
Die van mij of nog niet klaar, maar gebruik ook (nog) geen stuurdemper...
Kom zelf uit Twente ... Ik zal m'n ogen open houden...
Rataplan heb ik wel vaker bezocht, forum ook . . . staat het zo vrij om daar aan te komen dan ?? Lijkt me inderdaad wel wat !!
SOLIDE!! dat valt er niet zomaar af.
Ja, dat staat gewoon vrij. Tis een heel gemoedelijke en vriendelijke sfeer en 's avonds een geweldig feest.
Nee hoor, dit is een variant op de schwabel. Heel gebruikelijk in de MZ wereld. Doordat die beugel achter het wiel langsloopt is hij uitermate geschikt voor minder stijve vorkpoten.Dat lijkt een soort crisis uitvoering van een JFJ verkorting.
Dat werkt goed, al vraag ik me af of de voorvork van een GS stijf genoeg is hiervoor.
Ik heb nog een GS850 vork staan, die is volgens mij net iets dikker (maar dat weet ik niet zeker...)
Mag je zo hebben.
Ja, dat staat gewoon vrij. Tis een heel gemoedelijke en vriendelijke sfeer en 's avonds een geweldig feest.
Ik had dat topic al eens doorgespit. Lijkt me wel iets ja, maar alleen maar showen ??
Nee hoor, dit is een variant op de schwabel. Heel gebruikelijk in de MZ wereld. Doordat die beugel achter het wiel langsloopt is hij uitermate geschikt voor minder stijve vorkpoten.
Een "echte" schwabel is ondersteund onder het balhoofd en scharniert in de vork, Zo krijg je antiduik van de schwinge met de lange demping van de gabel.
Dan is het maar goed dat ik met de zijspan kom, anders kan ik die extra fiets nooooooooit meenemen.Oh, en je kunt dit jaar een ratbike winnen in de loterij!
Nee hoor, dit is een variant op de schwabel. Heel gebruikelijk in de MZ wereld. Doordat die beugel achter het wiel langsloopt is hij uitermate geschikt voor minder stijve vorkpoten.
Een "echte" schwabel is ondersteund onder het balhoofd en scharniert in de vork, Zo krijg je antiduik van de schwinge met de lange demping van de gabel.
Leuk kan ik mn t-shirt met : -Beter een beugel van Grolsch dan van de tandarts- weer aandoen.
De benadering is andersom. Bij een JFJ verkorting wordt de as aan de onderpoten naar voren geplaatst.Wat is dan het grote verschil tov de JFJ verkorting? Gaat het hier alleen om die U om het spatbord heen? Daar zie ik namelijk niet zo hel erg veel meerwaarde in qwa stijfheid met zulke lange armen zonder verder steunpunt.
De benadering is andersom. Bij een JFJ verkorting wordt de as aan de onderpoten naar voren geplaatst.
Bij een Schwabel wordt de as op een U-beugel voor de originele positie gebracht. Bij een Schwabel zijn de schetsplaten naar de remklauwbevesiging dus overbodig. Je kunt de remklauwen op de U, of zwevend ophangen.
Bij een JFJ verkorting moeten de remklauwen altijd aan de nieuwe schetsplaten komen. Voor een JFJ verkorting kan je ook niet onbeperkt naar voren. Als je de ver gaat gaat de vork klemmen. Het gaat ook het best met een dikke moderne vork. Een Schwabel kan je ook op een gammel jaren '70 vorkje maken.
Maar dit is weer een tussenvariant, hij kan niet scharnieren in de originele vooras.
Leuk kan ik mn t-shirt met : -Beter een beugel van Grolsch dan van de tandarts- weer aandoen.