mijnnieuwe span

die lekkage`s zijn makkelijk te verhelpen voor tijdelijk hoor.
gewoon alle bouten en moeren waar pakkingen tussen zitten
twee slagen lossen en en beetje permatex tussen spuiten.
dan lekt ie voor een jaar of twee niet meer hoor,.... O-)
 
Euh....het is wit, vierkant. En erin staat een rood kruisje :+


Nou ff ontopic, ook ik ben nu definitief bezig met een nieuw span.

Deze motor is reeds besteld:

(Afbeelding)

Ergens deze maand zal ie binnen komen, dan moet ie nog "ff" aangepast worden door ATA Assen en daarna kan EML deze bak eraan knopen:

(Afbeelding)

Alles in hetzelfde kleurtje, nog wat accesoires eraan en wat mij betreft mag het volgende motorseizoen beginnen! :]

FJR biker : veel plezier met de nieuwe aanwinst.

Powerslave: wat is de reden dat je een nieuwe busa + span aan hebt geschaft ?
Veel kilometers inmiddels of gewoon een nieuwe ?
Gr.
 
voor wie er wat mee kan, een klein scheutje 2-takt olie in het carter,bij de 4-takt olie, daarmee smeer je alle O en afdichtings ringen, lekken ze iets minder.
nou denk ik niet dat de pakkingen er baat bij hebben.
ene veel fun met het groene monster.
 
lekkage is inmiddels al verholpen 8-)
er moest een beetje loodgieters tape aan de bouten waar het cardan huis mee vast zit aan de achterbrug en tevens moest er ook een beetje silicone kit tussen cardan en achterbrug en het lekken is helemaal over .
het tweede probleempje is ook al opgelost er kwam spontaan een bougie naar buiten dus kop er af en een helicol in gezet en klaar .
nu wachten op het volgende
en in de tussen tijd lekker :] :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Komend weekeind geven ze keurig weertje af, wel hebben ze nog even een laag pekel neergelegd. Ga je het span nog even uitlaten Bikertje :)
 
2-tact olie erbij tegen lekkerij? synthetisch of mineraal?
en hoe werkt het dan?
die ural ziet er leuk uit, toch typisch hoe hetzelfde model er zo verschillend uit kan zien..
 
ik heb mijn span zeker uitgelaten motorfreak het was wel een beetje koud in de morgen maar voor de rest keurig weertje om te rijden ,en nog steeds niet stil gevallen met een storing maar dat zal nog wel komen 8-) 8-)
 
eigenlijk weinig nieuwe ontwikkelingen het motortje draait goed alleen nog even de nieuwe zuiger veren laten inlopen en dan zal het olie verbruik ook wel redelijk zijn .
en heb ik nog een paar been schilden gemonteerd want het werd wel erg koud aan de beentjes met de lage temperatuur.
het is geen zicht ik weet het maar het scheelt wel in de kou dus van de zomer gaan ze er weer af .
 
Niet doen... gewoon laten zitten.
je zit (vooral hier in nederland) droog als je gaat rijden en
je kunt er kleine accessoires erachter hangen ( claxon, sirene ed)
 
ik heb de laatste tijd nogal last van kapote spaken ,gisteren een rondje gereden en er liggen 5 spaken uit ze stonden niet te vast en ook zeker niet te los iemand een idee hoe zoiets kan ????
 
ik heb de laatste tijd nogal last van kapote spaken ,gisteren een rondje gereden en er liggen 5 spaken uit ze stonden niet te vast en ook zeker niet te los iemand een idee hoe zoiets kan ????

Tja ... tis een rus hè? :+

Het is een vrij gebruikelijk fenomeen hoor, gewoon meteen vervangen door RVS spaken, ben je er voor altijd vanaf ...
 
als je iedere keer een paar spaken vervangt heb je een wiel met spaken van verschillende elastisiteit.
dan breken telkens de meest uitgekte spaken.
als je dan stapsgewijs alles vervangen hebt gaan de eerste weer |(
uiteindelijk zit er maar een ding op: alles vervangen door nieuw.
rvs is mooi maar hoeft niet (eigenlijk is gewoon staal sterker)
 
rvs is mooi maar hoeft niet (eigenlijk is gewoon staal sterker)

Voor het mooi moet je het sowieso niet doen vindt ik, maar ik heb altijd begrepen dat RVS taaier is als gewoon staal. Daardoor dacht ik (maar wie ben ik) dat een RVS spaak wat meer elasticiteit had als een stalen spaak, en daardoor een wat langere levensduur zou moeten hebben ... is dat niet zo dan :?
 
Voor het mooi moet je het sowieso niet doen vindt ik, maar ik heb altijd begrepen dat RVS taaier is als gewoon staal. Daardoor dacht ik (maar wie ben ik) dat een RVS spaak wat meer elasticiteit had als een stalen spaak, en daardoor een wat langere levensduur zou moeten hebben ... is dat niet zo dan :?

Njet

normaal staal is elastischer, sterker enz. dan RVS

RVS is, en de naam zegt het al Rot Vast Staal en is eigenlijk een rot materiaal
moeilijk te bewerken en gaat eigenlijk niet echtvloeien zoals normaal staal zodat het bij hoge belastingen ook spontaan kan breken.
 
Njet

normaal staal is elastischer, sterker enz. dan RVS

RVS is, en de naam zegt het al Rot Vast Staal en is eigenlijk een rot materiaal
moeilijk te bewerken en gaat eigenlijk niet echtvloeien zoals normaal staal zodat het bij hoge belastingen ook spontaan kan breken.

Ach zo ... weer wat geleerd! Dus RVS-spaken neem je alleen voor 't mooie, nou dan hoef ik ze niet!

als ik mijn motor met de spaken mooi zou moeten maken, dan geef ik de moed gelijk op...
 
ik denk dat ik maar alle spaken vernieuw in het achterwiel want daar gaan ze steeds kapot.
en dan hoop ik dat ze weer een paar jaar mee kunnen wel vreemd dat ze de eerste duizend kilometer wel heel bleven en nu gewoon breken .
 
Terug
Bovenaan Onderaan