Minder Oud of Minder Kilometers

SterAlux

Rookie
29 apr 2011
5
0
Beste MF-ers,

Ik ben eigenlijk helemaal nieuw in de motorwereld en ben op het moment druk op zoek naar een motor.

Nu ben ik een aantal mooie tegen gekomen. Een aantal erg mooie Blauwe Yamaha YZF-R6 motoren.

NU ben ik er meerdere tegen gekomen. Mijn vraag is nu. Kan ik beter een R6 uit 2002-2003 kopen met 16.000km op de teller of een model uit 2004 met 23.000km op de teller.

Als ik de motor uiteindelijk wil inruilen waar doe ik dan op dit moment slimmer aan?

Er verschilt aan de motoren zelf niet heel veel. ze zijn beide geïmporteerd uit Engeland en zoals te zien nette servicebeurten bijgehouden.
Verder ook geen schade.

Ik weet dus verder niet wat een betere keuze zou zijn qua motor.


Ik hoor het graag van jullie!!
 
Beste MF-ers,

Ik ben eigenlijk helemaal nieuw in de motorwereld en ben op het moment druk op zoek naar een motor.

Nu ben ik een aantal mooie tegen gekomen. Een aantal erg mooie Blauwe Yamaha YZF-R6 motoren.

NU ben ik er meerdere tegen gekomen. Mijn vraag is nu. Kan ik beter een R6 uit 2002-2003 kopen met 16.000km op de teller of een model uit 2004 met 23.000km op de teller.

Als ik de motor uiteindelijk wil inruilen waar doe ik dan op dit moment slimmer aan?

Er verschilt aan de motoren zelf niet heel veel. ze zijn beide geïmporteerd uit Engeland en zoals te zien nette servicebeurten bijgehouden.
Verder ook geen schade.

Ik weet dus verder niet wat een betere keuze zou zijn qua motor.


Ik hoor het graag van jullie!!

Nihil verschil als je het mij vraagt. Ik zou sowieso gaan voor wat je mooier vindt.
Let er wel op dat degene van 23.000 km. bijna een grote beurt nodig heeft incl. (eventueel kleppen stellen), dat grapje kost je ook zo 500+ euro's. Maar aan de andere kant, die kosten komen er over zo'n 8000 km. ook aan voor die andere R6...

Dus de conclusie is bij deze km. stand:"Ga voor wat je mooier vindt"
 
hum...is de historie van de fietsen bekend :?
zo ja ga voor die jij lekker vind :Y en motoren is net als meiden.....
kost toch geld |(
 
Ik zou eerder naar de algehele staat van de motor kijken dan naar een jaartal of kilometers.
 
Kleppenstellen moet pas bij de 40.000 kilometer bij een yamaha r6.
Nihil verschil als je het mij vraagt. Ik zou sowieso gaan voor wat je mooier vindt.
Let er wel op dat degene van 23.000 km. bijna een grote beurt nodig heeft incl. (eventueel kleppen stellen), dat grapje kost je ook zo 500+ euro's. Maar aan de andere kant, die kosten komen er over zo'n 8000 km. ook aan voor die andere R6...

Dus de conclusie is bij deze km. stand:"Ga voor wat je mooier vindt"
 
Ik zou eerder naar de algehele staat van de motor kijken dan naar een jaartal of kilometers.

:^

Gewoon gaan voor de beste. Ze kunnen echt wel wat kilometers hebben, 16.000 of 23.000 is verwaarloosbaar. Vind je de 2004 mooier, en is er verder niets op aan te merken, dan lekker die doen. Vind je de 2002-2003 mooier, etc.

Ook over inruilen zou ik me niet te druk maken. Ze hebben allebei een lage kilometer stand en het scheelt net een jaartje qua bouwjaar. Het is niet alsof je een scenario schets waarbij je kan zeggen dat je voor de ene fiets geen drol meer terug krijgt, en voor de andere de hoofdprijs.
 
Bedankt voor de reacties! Ik ga gewoon volgende week nog een keer goed naar beide motoren kijken en dan kan ik verder zonder over jaartal of kilometers de motor kiezen die ik wil!
 
Kan je uitleggen waarom?
Ik denk dat Redline Rider bedoelt dat de fiets van 2009 in het voorbeeld tenminste regelmatig gebruikt is, en dat rust roest. Daar zit wat in, maar als stelregel ga ik toch mee met de eraan voorafgaande stelling. Voorbeeld: een FJR met met dan 50 000 km op de klok levert bij inruil een pak minder minder dan eentje met een lagere kilometerstand, terwijl een FJR toch tamelijk probleemloos 200 000 km kan halen.

Terug naar TS: ik ben het eens met een boel andere reacties, het verschil tussen genoemde R6-en is dusdanig klein dat ik mijn beslissing vooral van de staat van onderhoud zou laten afhangen (m.a.w. de te verwachten bijkomende kosten op korte termijn).
 
Ik denk dat Redline Rider bedoelt dat de fiets van 2009 in het voorbeeld tenminste regelmatig gebruikt is, en dat rust roest. Daar zit wat in, maar als stelregel ga ik toch mee met de eraan voorafgaande stelling. Voorbeeld: een FJR met met dan 50 000 km op de klok levert bij inruil een pak minder minder dan eentje met een lagere kilometerstand, terwijl een FJR toch tamelijk probleemloos 200 000 km kan halen.

Terug naar TS: ik ben het eens met een boel andere reacties, het verschil tussen genoemde R6-en is dusdanig klein dat ik mijn beslissing vooral van de staat van onderhoud zou laten afhangen (m.a.w. de te verwachten bijkomende kosten op korte termijn).


Je zegt dat een FJR probleemloos de 200.000km kan halen, hoe zit dit gemiddeld met een R6?

Het is verder zo dat de onderhoud ook (voor wat ik kan zien) goed is. de serviceboekjes zitten erbij met een aantal beurten erop, daar is verder niets op aan te merken.
 
Ik zou zeggen de minste kms maar mocht er een of andere halve gare op gereden hebben wil dit nog niks zeggen kwa slijtage van delen e.d.
Ik heb ook het idee bij de verkoop dat minder kms meer indruk maakt als een nieuwer model(of er moet echt een radicale verandering gekomen zijn kwa design).
Mochten de prijzen zo dicht bij elkaar liggen, koop dan lekker die jij wilt anders heb je dadelijk een motor waar je toch net niet niet tevreden mee bent en dat is ook geen fijn gevoel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan