Ksjaakie
MF'er
Beste Mf'ers,
Lang verhaal kort; 2,5 week terug mijn prachtige en zeer geliefde fiets afgegeven bij een officiële kawa specialist(zo'n 25 jaar nu). Na 1,5 week gebeld of het nog ging lukken voor het weekend, de monteur vertelde dat hij de grote beurt uitgevoerd heeft incl kleppen stellen, dit getest heeft dmv compressietest(?) en blok weer in elkaar gezet. Bij testen een luide ratel/verkeerd geluid te horen. Blijkbaar zo erg dat hij nieuw blok overweegt.
Ondertussen blok 2x in en uit elkaar geweest en oorzaak niet kunnen vinden? Is van plan een ander blok erin te zetten? Kan dat zomaar? staan er geen codes oids op? Heeft dit enige gevolgen voor de rest van het blok/motor?
Ik heb zelf geen technische achtergrond dus geen idee of dit 'normaal' is of wel eens gebeurt in de wereld van onderhoud aan motoren..
Iemand ervaring met iets soortgelijks? Of wordt ik gewoon keihard afgezet en krijg ik straks een flinke rekening en heb ik geen poot om op te staan?
Groet!
Edit:
Lang verhaal kort; 2,5 week terug mijn prachtige en zeer geliefde fiets afgegeven bij een officiële kawa specialist(zo'n 25 jaar nu). Na 1,5 week gebeld of het nog ging lukken voor het weekend, de monteur vertelde dat hij de grote beurt uitgevoerd heeft incl kleppen stellen, dit getest heeft dmv compressietest(?) en blok weer in elkaar gezet. Bij testen een luide ratel/verkeerd geluid te horen. Blijkbaar zo erg dat hij nieuw blok overweegt.
Ondertussen blok 2x in en uit elkaar geweest en oorzaak niet kunnen vinden? Is van plan een ander blok erin te zetten? Kan dat zomaar? staan er geen codes oids op? Heeft dit enige gevolgen voor de rest van het blok/motor?
Ik heb zelf geen technische achtergrond dus geen idee of dit 'normaal' is of wel eens gebeurt in de wereld van onderhoud aan motoren..
Iemand ervaring met iets soortgelijks? Of wordt ik gewoon keihard afgezet en krijg ik straks een flinke rekening en heb ik geen poot om op te staan?
Groet!
Edit:
- Merk: Kawasaki
- Type: ZX-6R, 636c Ninja
- Bouwjaar: 2005
- Kmstand: 43.3nogwat Km
- Probleem: Onbekend
- Wanneer is het probleem onstaan: Tijdens 'grote beurt +kleppen stellen' onderhoud
- Wat is er al aan gedaan: Kleppendeksel(denk ik?) aantal keer in en uit elkaar gehaald, volgens monteur oorzaak niet kunnen vinden
Laatst bewerkt: