Moeilijke schoonmoeder :(

Even alle onzinargumenten uit te weg ruimen, van iemand die al heel lang met iemand achterop rijdt:

1. Misschien stuurt een motor ietsjes zwaarder met iemand achterop, maar veel verschil zul je niet merken, tenminste...als ze gewend is achterop te zitten.
2. Haal eerst je auto-rijbewijs en doe eerst verkeerservaring op!!! Na 50K, ben ik nog nooit gevallen of gecrashed...en dat komt vooral door de stommiteit van andere automobilisten voor te zijn door verkeersinzicht!
3. Vertrouwen moet je winnen. De moeder van mijn vriendin vind motoren ook helemaal niets, en zou ook nooit achterop stappen...maar na heel veel kilometers, geef ze mij het voordeel van de twijfel.
 
Laatst bewerkt:
alsof je je autorijbewijs MOET halen om verkeersinzicht te kweken..

ja, ik heb 't zelf ook gedaan,en ja, ik vond het zelf fijn, maar dat zegt niets over een ander en zijn manier van ervaring opdoen en verwerken :N
 
Even alle onzinargumenten uit te weg ruimen, van iemand die al heel lang met iemand achterop rijdt:

1. Misschien stuurt een motor ietsjes zwaarder met iemand achterop, maar veel verschil zul je niet merken, tenminste...als ze gewend is achterop te zitten.

Waarschijnlijk niet aangezien dit topic gaat over het feit dat die vriendin niet achterop mag zitten :W


2. Haal eerst je auto-rijbewijs en doe eerst verkeerservaring op!!! Na 50K, ben ik nog nooit gevallen of gecrashed...en dat komt vooral door de stommiteit van andere automobilisten voor te zijn door verkeersinzicht!

Grappig, ik zie het juist andersom, je word een beter automobilist als je eerst motor hebt gereden.
 
laat je vriendin ook zelf haar motorrijbewijs halen.
en schoonmoeders :+ uiteindelijk ga je met je vriendin verder en niet met haar, wat wil je vriendin zelf eigenlijk?
 
alsof je je autorijbewijs MOET halen om verkeersinzicht te kweken..

ja, ik heb 't zelf ook gedaan,en ja, ik vond het zelf fijn, maar dat zegt niets over een ander en zijn manier van ervaring opdoen en verwerken :N

Maar het geeft je wel een goed idee van hoe makkelijk je als motorrijder over het hoofd gezien kan worden.

Je ziet zo weinig vanuit een auto in vergelijking met wat je ziet vanaf een motorfiets.
 
Laatst bewerkt:
Je ziet zo weinig vanuit een auto in vergelijking met wat je ziet vanaf een motorfiets.

Inderdaad zeg ... als ik in de auto rij, erger ik me zo ontzettend aan die raamspijlen! En motorrijders merken hoeveel het zicht belemmerd is in de auto; mensen die alleen maar autorijden valt het vaak niet eens op!

Maar voor de rest geloof ik niet dat je door auto te rijden beter leert motorrijden ... je krijgt alleen meer begrip voor de automobilisten (want die zien je dus vaak gewoon echt niet).
 
Het is allemaal al gezegd, maar voor de statistieken..

-Motorrijden is alleen gevaarlijk als de motorrijder gevaarlijk is..
-Je vriendin kan heel goed zelf uitmaken of z wel of niet mee achterop gaat. Waar bemoeit dat mens zich mee?
-Laat je vriendin dr motorrijbewijs halen.
 
Wat zijn motorrijders toch een geweldige diersoort.
Maar nu heb ik mijn rijbewijs een paar maanden en zit nog steeds te wachten op de superpowers die bezit van mij gaan nemen .De cape ligt al klaar
Maar als gezegd tot op heden nog niks.

On topic .
Waarom het eigen gelijk van het motor rijden doordrammen .Als zo'n moeder daar nou panisch van wordt ,wacht dan met iemand achterop meenemen .Leer goed, rijden, geen gekke dingen doen draag je enthousiasme uit maar geef aan dat je gevoelens van anderen respecteerd .
Dan ziet men je eerder aan voor een verantwoordelijke persoon en wordt het voor die mensen ook makkelijker om hun dochter aan je toe te vertrouwen .
 
Ik neem aan dat jullie beide volwassen zijn en een gezond verstand hebben. :Y
Laat je vriendin zelf bepalen wat ze wil. Als je geen risico wil lopen blijf dan thuis in bed liggen en stop met leven. :N
 
maar even serieus...stel je voor dat er wel wat gebeurd door jou stuurmanskunsten...en er gebeurd wat met je vriendin! je slaat jezelf echt voor je kop...
 
Het is allemaal al gezegd, maar voor de statistieken..

1. Motorrijden is alleen gevaarlijk als de motorrijder gevaarlijk is..
2. Je vriendin kan heel goed zelf uitmaken of z wel of niet mee achterop gaat. Waar bemoeit dat mens zich mee?
3. Laat je vriendin dr motorrijbewijs halen.
1. Niet mee eens, olievlekken, vuil en andere gladheden heeft een auto veel minder last van dan een motorrijder. Daarnaast nog de kwetsbaarheid als een auto bij je achterop rijdt!

2. Denk dat ik mijn dochter (oke die heb ik niet :P ) ook liever niet bij iemand achterop zou laten gaan die net zijn rbw heeft.

3. Dat moet ze toch ook zelf weten?
 
maar even serieus...stel je voor dat er wel wat gebeurd door jou stuurmanskunsten...en er gebeurd wat met je vriendin! je slaat jezelf echt voor je kop...

Dan zou je nooit iemand achterop kunnen nemen, of als passagier in de auto kunnen vervoeren ... je zou altijd een fout kunnen maken, waardoor er iets met de passagier gebeurt.

Mijn vrouw en dochters gaan ook gewoon achterop (niet tegelijkertijd natuurlijk :+), en je moet gewoon bewust rijden ... meer kun je niet doen. En ja, er kán altijd iets gebeuren. Dat moet je niet wegstoppen, maar je moet er ook niet panisch over doen.
 
dat lulverhaal over eerst je b rijbewijs moetenhalen....ik heb er idd ooit eentje ontmoed die er inderdaad heilig van overtuigd was dat je verplicht bent eerts je auto te doen alvorens je motor......ja want dat is met vrachtwagen ook zo(kon de logika van deze wijsneus nog wel snappen ook.iedreen haalt wel eens wat door elkaar).



grapje natuurlijk die dubbelloops.
heb zelf geen dochter maar kan je wel mededelen dat als ik in de schoenen van schoonouder(ma of pa maakt niet uit)ik ook eerst toch wel even vriendelijk verzocht of schoonzoon lief eerts even samen met mij even een stuk gaat rijden(nee niet achterop ,heb zelf motor)om eens te kijken hoe meneer zich gedraagd.
zeker als meneer net zn rijbewijs heeft en met een (zoals de ts)riceburner de dam op rijd.

meneer kreeg toch ook echt wel de waarschuwing dat als meneer het verkloot en ik zie hem achterlijk gedrag vertonen op zijn raket met mijn dochter achterop dat meneer dan beter kan zorgen dattie ergens op de zuidpool of op mars gaat wonen. want reken maar dat ik hem vind
 
je bent gewoon erg kwetsbaar op een motor. Dat moet je inderdaad niet weerhouden om iemand achter op te nemen, maar is wel belangrijk om dat niet te vergeten. Ik rij zelf ook wel eens met mijn vriendin achterop.
 
Net alsof ie met schoonmoeders in de buurt keihard gaat rijden. Nee dan gaat ie f braaf zijn en daarna met dochter achterop laten zien hoe stoer hij wel niet is. Snap je wel toch?

Volgende keer tegen schoonmoeder zeggen: sorry, maar ik vroeg het niet aan jou!?
 
t kan ook door een 'ander' verklooid worden... :+

moet nog altijd lachen toen ik de eerste keer mn ex achterop meenam (nou ja, eerlijkheidshalve was het nogal snel, ik had ze 's avonds leren kennen, en de dag erna om 7 's morgens vertrok ik met wat vrienden voor n ritje, dus.... :X )

nu ja, zij had dus die avond thuis verteld dat ze 's anderendaags al heel vroeg zou vertrekken, met wat 'vrienden' van de duikclub n rustig motorritje gaan maken.. lol, de motoren in die duikclub waren n ouwe goldwing, n zzr250 van 15 jaar oud, en n soes gsx uit de middeleeuwen.. dus ouders zullen gedacht hebben, 'ah, t gaat toch niet snel, ok dan maar...'.. alleen reed ik toen met n gsxr1000.. :X :+

voor dag en dauw stilletjes dr aan de voordeur opgepikt, schoonouders nog aan t pitten dus hoppa ervandoor..

nou, eerlijk gezegd, ze had wel al bij n ander achterop gezeten (n noob met n ouwe 600), dus ik ben die dag voor mijn doen ook behoorlijk rustig begonnen..
na n uurtje rijden voelde k dat ze toch redelijk relax achterop zat, dus r nog ns extra gezegd toch maar goed vasthouden... an stoplichten eerste keer voorzichtig t voorwiel ns 30 cm van grond laten komen n metertje of 20... geen probleem voor mevrouw achterop... dus geleidelijk aan wat opgebouwd, en tegen de middag hadden we er al n km of 300 opzitten, dus maar geleidelijk aan met 't "echte werk" begonnen.. en ze deed t eerlijk gezegd wel goed achterop en vond t fijn. (voordeel was dat met iemand van 1m65 en hoop en al 50kg achterop je nog ietsje kan corrigeren als ze wat fout zou doen, met n halve godzilla achterop is dat wat anders)... maar dat laatste soort laat ik met alle plezier aan de h*rley rijders om als vriendin achterop mee te nemen.. :+ :+

nu ja, fijn dagje, terrasje nog gaan doen..... maar dan moet je ze dus nog naar huis terug brengen hé... en dan zijn 'schoonouders' uiteraard wel wakker, EN vragen zich waarschijnlijk al sinds 7.03 uur 's morgens af hoelang dat ritje nog gaat duren...

dus heeeeel rustig de oprit opgedraaid, zie ik pa al door t raam loeren... die verwachtte een aftandse gsx of een goldwing, staat er n gsxr1000 met n herriepijp op zn oprit opeens... :+ :+

heel rustig naar binnen, keurig voorgesteld, uiteraard koffietje gevraagd en geen pilsje of zo en half uur geleuterd over wat een mooie toeristische route we gedaan hebben, mooie uitzichten en zo (zij dachten aan natuurlandschappen ongetwijfeld, ik aan t zicht van hun dochter's kont in leer... :X O-) :+ ) ... rustige banen en zo.. (moet ook wel als je aan n rottempo gaat sliders verslijten :X :X ), alleen koffie en fruitsapjes gedronken de hele dag en zo.... enfin, je kent t wel ..."hello, ik ben de ideale schoonzoon, nice to meet you"

en DAN...

vraag schoonma na n uurtje toch wel ook eens aan dochter wat die er zelf van vond...mn' ex was nogal een stille...lol... ahum...de eerste weken toch..NIETlol... B| B|

zit die te glimmen: owwww jaa, heeeeeeeel leuk!!! ....
+200 km/u-wheely's-knie aan de grond-ikhebzelfsinnbochtmetmnvingertoppenoverdegrond kunnengaan-.... *O* *O* *O*

AHUM. B|

schoonouders hun gezicht bleef zakken tot in de kelder... mijn blikken gingen naar mn ex a la "shhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhuuuuuuuuuuuutttttt uuuuuuuuuuuuupppp"

GELUKKIG (of toch even)... heeft oudere dochter dr vriendje ook een racert (waar ie zelden mee reed)... en verdenken ze hem ervan 's werelds grootste nozem te zijn...

DUS zegt schoonmams na ijzige stilte... "nou ja, gelukkig kan't nooit zo erg zijn als met pieter, wat DIE allemaal uitsteekt... B| B| "

op dat moment als je daar zit denk je dus "pppffiiiiiieeewwwww saved by the bell... :P "








en DAN.... B|

zegt dochterlief als apotheose:
"oooooowwww neeee echt hoor, hij hier doet z'n wheely's veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hoger en sneller en langer en rijdt veel harder en knalt zo door die bochten en die sliders gaan...en dit...en dat..... dus pieter (de andere) is echt maar een flikkertje hoor"


en dan zeg je dus nog twee dingen... (binnenin: KUT!) en luidop: noujadankuwelikmoeterechtmaareensvandoorkmoetnogetenenzo...

moraal: je kan t nog zo netjes proberen doen, als je t zelf niet verklooit, doet ZIJ het wel voor je.... :+ :+ :+

moraal2: (aan mezelf vooral dan): ik had toen al moeten zien dat die griet geen 2 hersencellen had en dr gelijk dumpen B| B|

oh ja; voor ik alle moraalridders op mn dak krijg nu: ik reed toen al meer dan 13 jaar met zware hypersports, gem. 30-400000 km per jaar en had r 7 jaar racen al opzitten.. ik ben geen halfgekke puber dus, toen ook al niet meer....helaas... :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan