Hoi,
Ik wilde graag een autowiel aan de voorkant zonder de nadelen die met de combinatie van een autowiel en 30° balhoofdhoek samengaan. Met een fuseebesturing heb ik een "balhoofdhoek" van 8 graden en een naloop van 45 mm. Het geheel is dan veel minder spoorgevoelig, dat hoop ik in ieder geval wel. Anders zit ik de hele winter voor jan doedel in de schuur.
Het is geen kwestie meer van beginnen. Ik ben er al de hele winter mee bezig en het nadert de voltooiing. Binnenkort gaat alles uit elkaar om een laagje verf erop te zetten. Daarna gaat alles met de goede bouten en moeren in elkaar en rijd ik er een tijd mee. Als alles dan naar wens is gaat hij nog een keer uit elkaar om alles te laten poedercoaten. Ik heb dat met de zijspan ook zo gedaan en dan hoef je niet met de slijptol de laklaag te vernielen als je iets wilt wijzigen.
De foto's ga ik dus maken als alles uit elkaar gaat. Dan is alles veel duidelijker zichtbaar.
Wat voor voorwiel heb je in je naafbesturing gebouwd?
klinkt goed, anders als anders. ik heb wel wat vraagtekens, maar ik wacht op de foto'sHallo,
Een korte beschrijving, hopelijk binnenkort foto's.
Ik heb een smart voorwiel (145 breed) tegen een zelfgedraaide naaf geschroefd. Aan de andere kant van deze naaf zit een smart remschijf met de holle kant naar buiten. De schijf ligt ongeveer gelijk met de rechtse kant van de band.
Hierop zitten de beide originele Brembo 4 zuiger remklauwen. Heel dit spul zit met de as vast aan een staande buis waaraan boven en onder, uiteraard in het midden van het wiel, de BMW telelever fuseekogels vastzitten.
De onderste fuseekogel zit aan een draagarm vast welke rechts op het zijspan en links aan het motorblok is afgesteund. De bovenste draagarm zit vast aan een soort van verlengde telever-arm. Hierop steunt ook de originele veer.
Het sturen gaat met een paar stuurstangen zoals die, volgens mij, ook op de Bimota Tesi zitten. Dus vanaf het stuur naar een schommeltje bij het scharnier punt van de bovenste draagarm en daarvandaan naar het voorwiel.
Al met al is het bijna net zoveel werk als het hele zijspan frame.
Maar goed, je bent ermee van de straat zullen we maar zeggen!
Ik ben wel reuze benieuwd hoe het gaat sturen.
klinkt goed, anders als anders. ik heb wel wat vraagtekens, maar ik wacht op de foto's
nou ja, eentje dan: zit de veer op de originele plek?
enneeeh: heb je het originle draaipunt van de telelever gebruikt?
en, en, en, doe nou maar snel die foto's
Ik denk dat er weer een mooi verhaal aankomt ,welk achterwiel in de R1100RS ik rij R1150RT nog met origineel achterwiel binnenkort met auto achterband er op.
die hangen volgens mij nog bij hevu in de doka te drogenSlijptol, kom op met die piccies.. We kunnen niet meer wachten haha..
Hoi halflive,
Ik heb irfanview gedownload en gedaan wat jij schrijft maar de foto blijft 1.3Mb
Als ik post met [imgatt] krijg ik een foutmelding
Zoals ik al schreef, ik ben niet zo handig met forums en zo!
Irfanview overschrijft niet automatisch.Hoi halflive,
Ik heb irfanview gedownload en gedaan wat jij schrijft maar de foto blijft 1.3Mb
Als ik post met [imgatt] krijg ik een foutmelding
Zoals ik al schreef, ik ben niet zo handig met forums en zo!