Mooiste / lekijkste van de ZX10R

Wat is het mooiste deel van de ZX10R

  • Achterkant

    Stemmen: 12 28,6%
  • Achterbrug

    Stemmen: 1 2,4%
  • Wielen

    Stemmen: 5 11,9%
  • Overgang tank zitje

    Stemmen: 4 9,5%
  • Knipperlichten

    Stemmen: 1 2,4%
  • Voorkant

    Stemmen: 17 40,5%
  • Tank

    Stemmen: 2 4,8%

  • Totaal aantal stemmers
    42

ZX10R

MF veteraan
30 okt 2003
3.795
0
Wat is het mooiste of lelijkste van de ZX10R.

Zelf vind ik de overgang tank zitje het mooiste, de lijnen van de kuip, frame, tank en zitje komen daar perfect samen
 
Laatst bewerkt:
vind het een mooie motor om te zien...en vooral de voorremschijven vind ik wel apart. :}
 
Ik geloof dat ik iets anders tegen een motor aankijk: Het uiterlijk vind ik wat minder belangrijk dan de techniek en hoe het rijdt. Maar de zaken die me aanspreken aan de ZX10r

+ Krachtig blok
+ Slipper clutch
+ Uiterlijk: mega luchthapper
+ Smalle bouw
+ Geintegreerde knippers voor (nu achter nog)
+ Remklauwen

En niet zo
- Lelijk krom frame
- Lelijk en onhandig instumenten paneel (doe mij maar klokken met echte wijzers)
- Lelijke wave schijven
- De duosit is ok, maar zo'n monoseat met knik (zoals ZX6r en nieuwe GSX-en) vind ik lelijk.

Maar ja het gevoel wat je hebt bij het rijden is voor mij het belangrijkste. Ik denk ook dat de nieuwe 1000cc supersports niet geschikt zijn voor mij omdat ik een meer-comfortabele zithouding wil want ik gebruik hem niet voor op het circuit.
 
lelijk:
- afdekkapje van de duozit, maar het is wel apart ;)
- dashboard, absoluut crap, ik weet niet welke japanner dat verzonnen heeft maar die moeten ze als straf iedere dag een rondje of wat om Mount Fuji laten lopen
- remleidingen zien eruit als 3de garnituur loodgieterwerk, kwalitatief is er niks mis mee als ik de tests mag geloven maar bij de mijne worden ze gelijk vervangen door staal ommantelde leidingen

mooi:
de rest :} :} :} :} :}
 
Ik vind de bike werkelijk volzitten met geile details maar het totaal vind ik een stuk minder geslaagd.

Als positieve uitschieter de tank.
Als negatieve de uitlaat/plaats, seatpipes hoeven echt niet voor mij maar deze is het toch ook niet.

Jochen
 
De koplamp en het achterlicht vind ik niet mooi, en verder mocht ie van mij nog meer lijken op de motogp fiets.

Verder vind ik m wel mooi en kan ik me er niks bij voorstellen dat ie kleiner is dan mijn ZX6R en dan ook nog eens 70 pk meer.
Ik had er wel eens een rondje mee willen rijden op Zolder. Maar dan ben ik wel het dubbele aan bandjes kwijt dan dat ik nu ben.
 
full
 
Mooi:
-tank
-frame
-wielen
-kleur zwart
-knipperlichten

Lelijk:
-achterkant
-koplampen
-uitlaat

ontzettend lelijk:
-duo afdekkap
 
Goed om te horen dat de duo afdekkap het meest benoemde lelijke item is.

Deze kan er immers vanaf maar ik denk dat we deze gewoon in het echt moeten zien. Lijkt wat hoog maar van de zijkant af gezien maar van de achterkant welke lekker breed is zal het wel in verhouding zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind die gardena tuinslangen die als remleidingen moeten dienen veruit het lelijkst. Volgens mij gaat er alleen al in die slangen al 5 liter remvloeistof. Voor de rest zeer toffe bike.
 
Duo-afdekkap vind ik prachtig. Gaat er meteen op. Remleidingen die ik op het pre-productiemodel heb gezien, waren afschuwelijk en staken te ver naar buiten. Hoop dat dat nu anders is. Knipperlichten zijn super!
 
Waarom hebben ze de R1 als motor van 2004 gekozen ? En zeker met die grote meerderheid.
 
Waarom hebben ze de R1 als motor van 2004 gekozen ? En zeker met die grote meerderheid.

Kawa verkoopt nu eenmaal een stuk minder dan Yamaha. Is al jaren zo en zal ook wel zo blijven. Maar het maakt mij niets uit of m'n favo motor wel of niet op 1 staat.

Verder heeft de R1 geen lelijk krom frame, wel een duidelijker instrumenten paneel, geen lelijke wave schijven en een mooi kontje zonder knik in de duo afdekkap :P :X
 
ik vind de achterkant echt heel erg mooi. Maar ik vind de voorkant zo log en hoekig. Plus voor mij moet ie zwart zijn want dat droen....ik weet het niet! Met wat spuitwerk of stickers misschien wel anders vind ik hem...tja...uh te groen zeg maar :+ .
 
Verder heeft de R1 geen lelijk krom frame, wel een duidelijker instrumenten paneel, geen lelijke wave schijven en een mooi kontje zonder knik in de duo afdekkap :P :X

Oftewel:
Ik vind het allemaal wel erg nieuwerwets/anders dan dat ik gewend ben en hou het bij de "vernieuwde" R1........

Maar misschien ben ik wel bevooroordeeld of snap ik het niet....... :X
 
Oftewel:
Ik vind het allemaal wel erg nieuwerwets/anders dan dat ik gewend ben en hou het bij de "vernieuwde" R1........

Maar misschien ben ik wel bevooroordeeld of snap ik het niet....... :X

Haha ja ouderwets. Het duurde bij mij wat lang voordat ik iets leuk ga vinden, daarom rijd ik ook een ouwe Thundercat :P

Nee het was een grapje. Eigenlijk heeft Kawa en Yamaha allebei de motor smaller proberen te maken maar ieder op zijn eigen manier: Kawa door het frame via een bocht over het blok te leggen en Yamaha via het kantelen van het blok. De laatste oplossing vind ik wat netter.

Maar ik ben niet niet bevooroordeeld hoor. Ik vind alle Supersports wel wat hebben en heb op alle modellen wel wat aan te merken. M'n onpartijdigheid blijkt wel uit het feit dat ik voor de RSV1000 gestemd heb als de Motor van het Jaar ;)

Offtopic
Waarom popt er steeds een Messenger window op in dit topic??
 
De ZX10R is helemaal af. :}
Ik vind het een super mooie motor.
Kawa heeft weer iets moois erbij.
Dat is tuurlijk mijn meening
[offtopic]
Ehm, zx-speed, zou jij ff een ander icoontje kunnen nemen, of het icoontje op een andere plaats opslaan, nu krijgt iedereen namelijk een MSN inlogscherm te zien.
[/offtopic]
 
Gister heb ik hem nu eindelijk ook in het echt gezien.
En in het echt is ie nog mooier dan op de foto. :9~

Wel een enorme constructie bij het balhoofd omdat het frame daadwerkelijk boven het blok loopt.
Is even wennen zeg maar. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan