Moto Martin Suzuki deel II

Is titanium grade 5 sterk genoeg voor remklauw bevestiging?

iedereen “adviseert “ natuurlijk de originele bouten, maar “wij” zelfbouwers willen natuurlijk anders. O-)
 
Is titanium grade 5 sterk genoeg voor remklauw bevestiging?

iedereen “adviseert “ natuurlijk de originele bouten, maar “wij” zelfbouwers willen natuurlijk anders. O-)

Zou je moeten kijken wat voor klasse bout er origineel gemonteerd is, 10.9 bijvoorbeeld, en de treksterktes vergelijken. En er moet een goed passende borst op zitten, geen voldraad.
 
Mmjhja, zover was ik ook. Maar op de OEM bouten staan geen waardes.
Nou houdt ik wel 10.9 aan voor de staal verzinkte bouten, maar de titanium zijn wel mooier afgewerkt.
Pro-Bolt levert wel rvs bouten voor remklauw, is volgens mij A4 kwaliteit wat volgens mij gelijk staat ongeveer op 8.8
Je zou denken dat de tit grade 5 dan ook zou kunnnen maar die leveren ze weer niet voor de remklauwen bij pro-bolt.
Ik heb het wel over de ouderwetse remklauw, niet de radial versie.
 
Mmjhja, zover was ik ook. Maar op de OEM bouten staan geen waardes.
Nou houdt ik wel 10.9 aan voor de staal verzinkte bouten, maar de titanium zijn wel mooier afgewerkt.
Pro-Bolt levert wel rvs bouten voor remklauw, is volgens mij A4 kwaliteit wat volgens mij gelijk staat ongeveer op 8.8
Je zou denken dat de tit grade 5 dan ook zou kunnnen maar die leveren ze weer niet voor de remklauwen bij pro-bolt.
Ik heb het wel over de ouderwetse remklauw, niet de radial versie.
A4 heb je in treksterkte 70 en 80. De laatste is gelijk aan de 8.8. Ik ben bezig met bouten vernieuwen van mijn carterhelften, zodoende ben ik daar achter gekomen. Ik ga voor de 8.8 verzinkt staal...
 
Clipons zitten op hun plek, was nogal krap met de kroonplaatbouten aan de zijkant maar het zit! Kuipje gescoord bij de caferacerwebshop en die wat aangepast aan de dikkere USD voorvork en een onopvallende bevestiging voor gemaakt. Voor de A/F meter en de (andere) boostmeter de dashboardbeugel uitgebreid.
Ik vind het wel wat zo 👍🏻
9F611A63-AE76-430C-A45E-9687DD8FDD14.jpeg
CC63AA86-98C4-4603-A948-E261F57FB2CB.jpeg
2CA91388-6731-4A74-B19B-10E99B79E642.jpeg
5ABF541E-C9E6-4A01-8522-C619B978038A.jpeg
9AA8D860-4B7C-4ADE-8DCD-0B3834CF341F.jpeg
2212D330-72D2-4EB0-871F-A7CF107AE208.jpeg
FE4069C0-8018-4A72-BF2D-D4BC93A90DEA.jpeg
EABA0DE2-1433-4998-A2AB-F6B5900E19BC.jpeg
48D0CAAD-CA29-4BEE-AAD1-BEC65C57FB3A.jpeg
 
Vloeistofpotjes zitten ook op hun plek, montagepunten gemaakt op het koplampframepje.
En een paar bouten met een stukje eraan om ze makkelijker in het schroefgat van het kuipje te krijgen, ik maak het mezelf lekker moeilijk met die verborgen montage maar goed het houd me van de straat. :Y

196B0F64-322F-478D-A0DF-B47CD3516985.jpeg
FEA3C5A0-7513-492B-9999-6A4DA359F11F.jpeg
39281C52-65E8-40F0-9F22-DA5628B24B3A.jpeg
24499CF4-04DC-4E2F-AD98-B22C5FF9440C.jpeg
 
Enorme vooruitgang gisteravond!
Definitieve beugel onderkant kuipje gemaakt en een nieuwe klem voor de spiegel omdat de clipons weer een andere binnendiameter hebben als het oude stuur, steeltje was ook al zelfgemaakt 😁

Ik hoopte dat ik de spiegel nog laag kon monteren met de clipons en het past allemaal nét!

Weer een ding van het lijstje af.
9F202C29-17E2-40E8-998C-403F591EAF81.jpeg
B4D5D2A1-CD79-45EC-9429-2F92C29A7482.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Komt de spiegel niet tegen het chromo-frame aan, bij max. stuuruitslag?
Mijn clipons komen er nl. ook al bijna tegen mijn MM-frame aan. laat staan als ik er nog stuurspiegels op flans.

Greetz, Q
 
Komt de spiegel niet tegen het chromo-frame aan, bij max. stuuruitslag?
Mijn clipons komen er nl. ook al bijna tegen mijn MM-frame aan. laat staan als ik er nog stuurspiegels op flans.

Greetz, Q
Heb je de hele post gelezen? 😁

Ik heb een USD vork dus weinig stuuruitslag, in dit geval een voordeel
 
Si, maar dan voor m5, en ik rijd er wel een keertje voor langs, als dat mogelijk is, het is om een throttle lock te kunnen monteren.. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan