Moto Morini Corsaro 1200. Deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben weer terug van vakantie. Bijna 4000km verder en heel wat liter olie. Dus mijn Morini moet toch maar even terug voor nadere inspectie, helaas.
 
Ik denk er nog niet over om 'm nu al weer weg te doen. Ik hoop alleen wel dat het een beetje meevalt allemaal, want wat je zegt: 't ding heeft een hele hoge funfactor.


Ik ga de mijne ook niet weg doen , ding loopt net eenbeetje na een jaar vol ellende . Van de winter moet wel weer het een en ander gebeuren maar ok dan is het klaar .
Nu is het een fiets voor "rondje om de kerk "geworden maar ik hoop om er volgend jaar mee naar de dolomieten te kunnen gaan .
 
Gelukkig had ik een goede, heb er bijna 40k relatief probleemloos mee rondgereden. Ik geloof dat ik zo'n 100,- euro aan reparaties heb moeten uitgeven.
Ik denk dat Sander en Mike met het laatste modeljaar voor de incarnatie echt een betrouwbare brommer hebben. Ben je de Sjaak met de bij sommige lekkende klepgeleiders uit de eerdere series dan wordt ge niet blij.

Ik mis mijn bodybuildster, nu loop ik met een Italiaans topmodel met boulimia.
 
Gelukkig had ik een goede, heb er bijna 40k relatief probleemloos mee rondgereden. Ik geloof dat ik zo'n 100,- euro aan reparaties heb moeten uitgeven.
Ik denk dat Sander en Mike met het laatste modeljaar voor de incarnatie echt een betrouwbare brommer hebben. Ben je de Sjaak met de bij sommige lekkende klepgeleiders uit de eerdere series dan wordt ge niet blij.

Ik mis mijn bodybuildster, nu loop ik met een Italiaans topmodel met boulimia.
Dat stelt weinig voor inderdaad. Ik verwacht dat dit ook de klepgeleiders zullen zijn. Lijkt me wel het meest logisch.
Hahah, ook mooi zo'n MV.
 
Ik ga de mijne ook niet weg doen , ding loopt net eenbeetje na een jaar vol ellende . Van de winter moet wel weer het een en ander gebeuren maar ok dan is het klaar .
Nu is het een fiets voor "rondje om de kerk "geworden maar ik hoop om er volgend jaar mee naar de dolomieten te kunnen gaan .
Hoop het ook voor je. Heb nu in pak 'm beet anderhalve week 5000km gereden door voornamelijk Frankrijk en als je dan dat olieverbruik weg denkt is het echt een fantastische fiets en naar mijn mening gemaakt om daar te rijden.
 
28 augustus Ital-dag in Beusichem. Gaan er ook Corsaro's heen? :)
Wel MV rijders met een Morini verleden. ;) Maar ik zie er altijd wel een stuk of 2-3 tussen staan. En bij de stand staat natuurlijk ook altijd leuk oud spul.
 
Laatst bewerkt:
Ga er meestal ook ff langs - leuk ritje langs de dijk, brommers kieken EN vieze koffie, wat wil ik nog meer ;)
 
Ik zou eerst een stukje boeklon op je cockpit plakken en daar de vignet bovenop. Je weet nooit wat voor een rommel er in de lijm van zo'n vignet zit.
 
Vignet bovenop je helm plakken :+

Ik zal zelf trouwens ook eens een kijkje nemen op de Ital-dag. Misschien komen we elkaar nog tegen. Ff bijlullen onder het genot van smerige koffie :)
 
Ik ga volgende week met de Corsaro naar Oostenrijk. Nu ivm het te kleven vignet ... aangezien ik geen ruitje heb wat doe ik ermee?

Nooit nodig gehad daar, binnendoor is leuker en in deze (vakantie)tijd vaak net zo snel ;)
Wil je toch zo'n ding, zou ik 'm op de voorvorkbeschermer (spatbord) plakken.....
 
Ik zet Italdag onder voorbehoud in mijn agenda. Voorbehoud als in wanneer het kut weer is draai ik me nog een paar keer om.
 
Hoop het ook voor je. Heb nu in pak 'm beet anderhalve week 5000km gereden door voornamelijk Frankrijk en als je dan dat olieverbruik weg denkt is het echt een fantastische fiets en naar mijn mening gemaakt om daar te rijden.

gister terug gekomen van 2 weken frankrijk. 1week vogezen en 1 week alpen.
Blok zweet links wel nogal wat olie. helemaal onder de rotzooi. maar verbruiken heeft ze niet gedaan hoor.
tasjes kunnen er binnenkort dus weer vanaf.
hebben er nu ongeveer een half jaar op gezeten:P
enige probleempje wat ik onderweg heb gehad is dat op de toppen van de hoge col's mijn koppelings druk gedeeltelijk weg viel.
2500km voor vertrek vervangen, voor vertrek helaas niet meer aan toe gekomen.
was wel heeeeeeeeel zwart :(
 
gister terug gekomen van 2 weken frankrijk. 1week vogezen en 1 week alpen.
Blok zweet links wel nogal wat olie. helemaal onder de rotzooi. maar verbruiken heeft ze niet gedaan hoor.
tasjes kunnen er binnenkort dus weer vanaf.
hebben er nu ongeveer een half jaar op gezeten:P
enige probleempje wat ik onderweg heb gehad is dat op de toppen van de hoge col's mijn koppelings druk gedeeltelijk weg viel.
2500km voor vertrek vervangen, voor vertrek helaas niet meer aan toe gekomen.
was wel heeeeeeeeel zwart :(
Van zweten of lekkage heeft mijne geen last van.. Heb ook geen problemen gehad met de koppeling. Het oliemisverbruik was het enige gelukkig.
 
Afgelopen weekend 3 dagen door de eifel gereden. Ben er al meer geweest, maar elke keer ben ik weer zo blij als een kind daar. Wat een bochten paradijs *D

Ik heb mijn brommer een opkikkertje gegeven qua uiterlijk en geluid. Een Mass uitlaatje gemonteerd.( want hij is echt klein in vergelijk met de standaard pijpen ) *O* :P

Er komt wel wat onderhoud aan heb ik gemerkt:

- schijven zijn beetje krom
- begint een zwaarpuntje te komen in balhoofd lager
- rubbers in het achterwiel zijn aan vervanging toe.

Heb de Corsaro nu 10 jaar en voooooorlopig gaat ie niet weg. Wat een geweldenaar zeg!!
 
Afgelopen weekend 3 dagen door de eifel gereden. Ben er al meer geweest, maar elke keer ben ik weer zo blij als een kind daar. Wat een bochten paradijs *D

Ik heb mijn brommer een opkikkertje gegeven qua uiterlijk en geluid. Een Mass uitlaatje gemonteerd.( want hij is echt klein in vergelijk met de standaard pijpen ) *O* :P

Er komt wel wat onderhoud aan heb ik gemerkt:

- schijven zijn beetje krom
- begint een zwaarpuntje te komen in balhoofd lager
- rubbers in het achterwiel zijn aan vervanging toe.

Heb de Corsaro nu 10 jaar en voooooorlopig gaat ie niet weg. Wat een geweldenaar zeg!!

Aha was jij het , ik kwam ergens in de eifel een Morini tegen maar was te laat om te zwaaien !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan