Moto Morini Corsaro 1200. Deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Moto Morini Rijders,


Even voorstellen, mijn naam is Tom, 23 jaar en woon in Schiedam. Mijn BMW K1200R is helaas gestolen... Momenteel ben ik dus op zoek naar een nieuwe motor. Sportieve nakedbikes spreken mij aan, en ik wil momenteel geen 4-cilinder meer. Hierdoor ben ik op vier motoren uitgekomen: Speed Triple, Tuono, Superduke 990 en de Corsaro. Ik heb inmiddels op alle vier proefgereden, en ik denk dat de Corsaro het meeste bij mij losmaakt.

Vanavond zag ik deze advertentie: resultaten - Van Gerven Motoren

De vraagprijs van deze motor ligt redelijk ver onder het gemiddelde. Zou er iets mis zijn met dit exemplaar?

Zijn er verder nog specifieke dingen om bij de aankoop van een Corsaro op te letten?


Bij voorbaat dank!

Mvg,
Tom.

Van veel eerstejaars fietsen zijn de tellers vervangen onder garantie. Dit hoeft dus niet de oorspronkelijke tellerstand te zijn. En van de gele fietsen (mooie kleur trouwens) is bekend dat bij nalevering van lakdelen meestal aanzienlijk kleurverschil voorhanden was, vooral bij de tank.
 
Ziet goed uit als je de kleur kan hebben..... maar lijkt me samengesteld geheel. Veloce voorvork en wielen maar standaard steps. Dus kan een schuivertje gemaakt hebben. Dan helpt alleen een uitgebreide proefrit, denk ik. Zit overigens ook de zg. gel seats op. En schitterende spiegels :+

Voor de rest - zoals je misschien gelezen hebt in dit forum - is bijna alles altijd op te lossen ;)

Kleine update wat betreft mijn kopjes: zien er beter uit dan de revisiemeneer gedacht had. Ben ook blij dat ze veilig zijn aangekomen, had ze verstuurd. Lekproef overleefd, maar die had ik zelf ook al gedaan. Maandag volgt nadere analyse.

Van het weekend ga ik een busje trekken.....
28618175973_117ebeac2d_z.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo Moto Morini Rijders,


Even voorstellen, mijn naam is Tom, 23 jaar en woon in Schiedam. Mijn BMW K1200R is helaas gestolen... Momenteel ben ik dus op zoek naar een nieuwe motor. Sportieve nakedbikes spreken mij aan, en ik wil momenteel geen 4-cilinder meer. Hierdoor ben ik op vier motoren uitgekomen: Speed Triple, Tuono, Superduke 990 en de Corsaro. Ik heb inmiddels op alle vier proefgereden, en ik denk dat de Corsaro het meeste bij mij losmaakt.

Vanavond zag ik deze advertentie: resultaten - Van Gerven Motoren

De vraagprijs van deze motor ligt redelijk ver onder het gemiddelde. Zou er iets mis zijn met dit exemplaar?

Zijn er verder nog specifieke dingen om bij de aankoop van een Corsaro op te letten?


Bij voorbaat dank!

Mvg,
Tom




P.S. Veel interessante info in dit topic, met name over mapping.

En de rem/koppelingshandels incl reservoirs zijn ook niet standaard. Het zwarte stuur weet ik zo niet of dat bij een veloce hoort. Bij een 'gewone' hoort het goudkleurig te zijn.

Verder heb ik persoonlijk weinig problemen, al rijd ik de laatste anderhalf jaar veeel te weinig. Maar ook bij langere tijd stilstaan, altijd aanslaan na een keer starten! *O*
Toevallig afgelopen woensdag stil gestaan, ding wilde niet plotseling niet meer starten na een tussenstop. Bleek een losgetrild accupooltje. :o

Edit: de reservoirs zijn volgens mij wel origineel. De handvaten dan weer niet.
lijkt me een schuiver, want anders was het budget wel naar nieuwe spiegels gegaan :+
 
Laatst bewerkt:
Van veel eerstejaars fietsen zijn de tellers vervangen onder garantie. Dit hoeft dus niet de oorspronkelijke tellerstand te zijn. En van de gele fietsen (mooie kleur trouwens) is bekend dat bij nalevering van lakdelen meestal aanzienlijk kleurverschil voorhanden was, vooral bij de tank.

In mijn serviceboekje staat netjes dat bij 3500 km de unit vervangen is, en ik dus 3500 bij de tellerstand moet optellen. Maar ik verwacht dat dit een uitzonderlijk staaltje eerlijkheid is :P
 
In mijn serviceboekje staat netjes dat bij 3500 km de unit vervangen is, en ik dus 3500 bij de tellerstand moet optellen. Maar ik verwacht dat dit een uitzonderlijk staaltje eerlijkheid is :P


Volgens mij ( is mij door Stretta verteld ) moeten de nok as kettingen bij 40K vervangen worden , dit is best een duur grapje dus houd daar rekening mee !
Verder is een morini een geweldig apparaat om mee te rijden , mits die rijd . Ik heb al aardig wat problemen gehad wat mij heel veel geld heeft gekost en ik ben er nog niet MAAR ik ga door want ik heb toch een lol op dit ding !
 
Ja, 40k is fabrieksvoorschrift, zie je instructieboekje ;) Maar mijn ervaring is dat dat alleen nodig is als je er dagelijks mee op het circuit rijdt......
Heb mijn koppen eraf en uiteraard eerst timing/ketting etc bekeken. Wijkt geen mm af, na 60k. Dus ik ga voor het dubbele - morini rijden is nooit risico vrij, toch :+
 
Ja, 40k is fabrieksvoorschrift, zie je instructieboekje ;) Maar mijn ervaring is dat dat alleen nodig is als je er dagelijks mee op het circuit rijdt......
Heb mijn koppen eraf en uiteraard eerst timing/ketting etc bekeken. Wijkt geen mm af, na 60k. Dus ik ga voor het dubbele - morini rijden is nooit risico vrij, toch :+

Tja , uit ervaring met oude kawa's weet ik dat het inderdaad fabrieks voorschrift is en dat je het wel makkelijk kan uitstellen MAAR ik zou het zeker bij 50k doen , en dan zou ik het zelf doen , goede gelegenheid om de kleppen enz te controleren !
Maar goed , eerst nog met vakantie en als ik daarvan terug kom ga ik beginnen aan de cylinderkop/decompresseur van de voorste cylinder . Ik vraag me toch af of die er niet uit kan zonder enig nadelige trillingen enz .
 
Toevallig afgelopen woensdag stil gestaan, ding wilde niet plotseling niet meer starten na een tussenstop. Bleek een losgetrild accupooltje. :o
Die heb ik ook gehad. :+

Mijn blok ligt inmiddels uit elkaar. Morgen maar ff kijken. Ik ga zondag waarschijnlijk op een Japanner in Beusichem kijken samen met een kameraad. Die wel op een Italiaan.
 
Tja , uit ervaring met oude kawa's weet ik dat het inderdaad fabrieks voorschrift is en dat je het wel makkelijk kan uitstellen MAAR ik zou het zeker bij 50k doen , en dan zou ik het zelf doen , goede gelegenheid om de kleppen enz te controleren !
Maar goed , eerst nog met vakantie en als ik daarvan terug kom ga ik beginnen aan de cylinderkop/decompresseur van de voorste cylinder . Ik vraag me toch af of die er niet uit kan zonder enig nadelige trillingen enz .
Kan eraf, hier hoe: https://drive.google.com/open?id=0B4e_RmyRpN3JSDR4VDRpUC02WEk
Ben bang dat het starten dan echt een probleem wordt ;)
 
Hartelijk dank voor de reacties iedereen!


Vanmiddag ben ik toch maar naar omgeving Eindhoven gereden om een kijkje te nemen. Op het eerste gezicht stond de fiets er goed bij, maar na nadere inspectie waren er toch wel wat gebreken. Tijdens de proefrit zag ik dat de teller niet helemaal recht zat, en het voorkapje scheef stond. Hierdoor heb ik de proefrit aardig wat verlengd. De fiets stuurde goed en ging mooi rechtuit, ook zonder handen aan het stuur (zowel bij 30 als 130 km/u). Het leek me dus dat frame en vork gewoon recht waren.

Bij terugkomst bij de motorzaak vroeg ik de verkoper of hij meer van de schade wist, maar die zei dat het hem nog niet was opgevallen... vervolgens zag ik ook dat de linker kant van het blok redelijk wat olie zweette uit één van de pakkingen. Hier wist de verkoper ook niks van.

Ondanks alles heb ik toch besloten om de motor te kopen, als er nog wat van de prijs af kon. Mijn bod van 3500 euro werd geaccepteerd en ik heb nu een fel gele Moto Morini voor de deur staan.


Lijst met mankementen:

- Bevestigingsbeugel teller + voorkap is krom (links)
- Pakking(en) linker klant blok lekken olie
- Linker schetsplaat is afgebroken
- Achterrem werkt slecht tot niet (ontluchten?)
- Achterlicht werkt niet (remlicht wel)

Een motor met werk dus, en zoals hierboven gezegd, redelijk samengeraapt. Ik heb wel de originele uitlaten, handvatten, zadels en hevels erbij gekregen. Al met al een goede deal denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd! Voor die prijs heb je nog zat geld over om 'm pico bello te maken.

- Linkerkant lekt: yep - als het bovenaan bij de cilindervoet is kan je dat - na grondige reiniging - "fixen" met wat three-bond van buitenaf (is grijs, dus valt niet op). Anders moet je de hele linkerkant eraf halen. Maar dat is wellicht een goed idee om de binnenkant te kunnen checken.

- Linkerschetsplaat gebroken: van je schakelpedaal? Dat zou niet mooi zijn, is lastig of duur om vervanging te vinden.

- Achterrem: klopt! Ik heb zelf de schijf vervangen door een Braking schijf en EBC HH Goldstuff sinterpads. Daarmee kan je remmen - maar gebruik 'm eigenlijk alleen in de bergen. Motorrem is sterk zat.

- Achterlicht: check even bij je slot buddy achter. Daar zitten de stekkertjes, even controleren of die goed vast zitten.

Succes en veel plezier!
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor de reacties iedereen!


Vanmiddag ben ik toch maar naar omgeving Eindhoven gereden om een kijkje te nemen. Op het eerste gezicht stond de fiets er goed bij, maar na nadere inspectie waren er toch wel wat gebreken. Tijdens de proefrit zag ik dat de teller niet helemaal recht zat, en het voorkapje scheef stond. Hierdoor heb ik de proefrit aardig wat verlengd. De fiets stuurde goed en ging mooi rechtuit, ook zonder handen aan het stuur (zowel bij 30 als 130 km/u). Het leek me dus dat frame en vork gewoon recht waren.

Bij terugkomst bij de motorzaak vroeg ik de verkoper of hij meer van de schade wist, maar die zei dat het hem nog niet was opgevallen... vervolgens zag ik ook dat de linker kant van het blok redelijk wat olie zweette uit één van de pakkingen. Hier wist de verkoper ook niks van.

Ondanks alles heb ik toch besloten om de motor te kopen, als er nog wat van de prijs af kon. Mijn bod van 3500 euro werd geaccepteerd en ik heb nu een fel gele Moto Morini voor de deur staan.


Lijst met mankementen:

- Bevestigingsbeugel teller + voorkap is krom (links)
- Pakking(en) linker klant blok lekken olie
- Linker schetsplaat is afgebroken
- Achterrem werkt slecht tot niet (ontluchten?)
- Achterlicht werkt niet (remlicht wel)

Een motor met werk dus, en zoals hierboven gezegd, redelijk samengeraapt. Ik heb wel de originele uitlaten, handvatten, zadels en hevels erbij gekregen. Al met al een goede deal denk ik.

Gefeliciteerd , ik hoop dat je veel veilige en goed km mee kan maken ! De lol factor is enorm .
 
Jongens even een vraag, het is in de loop der jaren al meer ter sprake geweest maar ik kan deze niet meer vinden.

Heb 2 jaar geleden mijn accu vervangen door een lithium accu van een kymco scooter. Deze was zeer goedkoop (daar mijn maat bij kymco werkt) echter hij had niet de AmpH (10) van een standaard accu (18).
Nu heeft hij al twee keer dienst gewijgerd en ik wil hem dus vervangen, echter nu wel voor een goede.
Ik zoek een lichte sterlke accu die hiervoor geschikt is.

Weten jullie welk type en waar je die kunt bestellen ?

Ik hoor het graag
 
Update van de koppensneller - niet voor nix eraf gesloopt:
[afbeelding]

(dit is gelukkig wel de ergste - maar alle uitlaatklepgeleiders zijn aan de beurt, bij totnogtoe 1 ook de inlaatkant :( - on the bright side: nog net op tijd voor de schade erger was geweest)

edit: filmpje lukt alleen zo: https://www.flickr.com/photos/monstromorini/29209172496/in/album-72157668629746196/
Ga je het blok nu ook goudkleurig spuiten? Nu je toch bezig bent!

Allen, tot morgen in Beusichem. Ik ben er vroeg bij, 09:00 tentje opbouwen.
 
Had de vorige keer het blok al opgeleukt - en vind dat nog steeds leuk, dus laat het lekker zitten ;)
Goud wordt ie vanzelf als ze de vlam erop zetten om de nieuwe klepzetels te monteren 8-)
16470085652_572ae90d9d_k.jpg


Ik kan dus niet - eindelijk een keer mooi weer :( - maar wens eenieder een leuke dag. En komt een ander ook eens in aanmerking voor die prijs voor "best gepoetste brommert" })
 
Update van de koppensneller - niet voor nix eraf gesloopt:
[afbeelding]

(dit is gelukkig wel de ergste - maar alle uitlaatklepgeleiders zijn aan de beurt, bij totnogtoe 1 ook de inlaatkant :( - on the bright side: nog net op tijd voor de schade erger was geweest)

edit: filmpje lukt alleen zo: https://www.flickr.com/photos/monstromorini/29209172496/in/album-72157668629746196/
Niks waard. Vandaag ook bij mijne wezen kijken. Uitlaatkant hartstikke zwart, een verschrikking om te zien. Weet niet hoe ik foto's kleiner moet maken. Bestanden zijn 7mb dus te groot voor hier.
 
Niks waard. Vandaag ook bij mijne wezen kijken. Uitlaatkant hartstikke zwart, een verschrikking om te zien. Weet niet hoe ik foto's kleiner moet maken. Bestanden zijn 7mb dus te groot voor hier.

Ik zet mijn foto's op flickr (maar er zijn meer foto-upload sites) en daarna, als je de foto op 'public' heb gezet (want je blootfoto's willen we niet ;) ) kan je 'm delen (rechtsonder, de pijl naar rechts, dan kies je "bbc code" en dat plak je in je post hier. Je kan dan ook de grootte e.d. aanpassen.
De hele meuk rond
kan je weghalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan