Moto3 in aantocht..

Voor liefhebbers van tweetakttechniek is de Moto 2 en aankomende Moto 3 klasse natuurlijk een zware domper, al is het alleen al voor het geluid en de geur die we zullen moeten gaan missen nu ook de 125cc klasse van het toneel zal verdwijnen.

Voor wat betreft het racegeweld, daar ben ik niet bang voor. Ik heb de komst van de Moto 2 klasse met argusogen bekeken en vreesde voor de races, maar niets is minder waar: ze zijn ontzettend spannend. Daarom vrees ik zelf ook niet voor het verdwijnen van spanning in de Moto 3 klasse.

Waar ik echter wél voor vrees is dat ze heel wat langzamer rond zullen gaan dan de huidige 125cc klasse. In het Italiaanse CIV kampioenschap finishen de Moto 3 machines steevast achteraan (in gecombineerde races 125cc/Moto3). Zijn er hier mensen die de Kawasaki 250cc cup race hebben gezien tijdens het WSBK race weekend in Assen? Als dat een voorbode moet zijn voor wat de Moto 3 klasse moet gaan worden, dan hou ik mijn hart vast.

los daarvan leren de rijders veel meer van t snel rond rijden op een 125cc en 250cc motor.
dat is namelijk een stuk moeilijker dan een moto2 en moto3 op zn max te laten rijden.
dit verhaal komt van de rijders zelf.
t niveau gaat dus dalen, slagen in de hoogste klasse gaat dus moeilijker worden.
 
Laatst bewerkt:
tuurlijk is t spannend, t zijn race coureurs die allemaal willen winnen.
maar t niveau gaat dalen op deze fietsen, dan word slagen in de MotoGP steeds moeilijker.
 
Weet het niet , we gaan het zien met Marquez .

ik denk dat de super talenten er wel komen, maar er zijn in de motoGP ook nummers 2, 3, 4 etc. denk aan bradl. ianonen en dat soort jongens.
zometeen komen die gasten van de moto3 naar de moto2 en dan vallen ze in een gat.
 
ik denk dat de super talenten er wel komen, maar er zijn in de motoGP ook nummers 2, 3, 4 etc. denk aan bradl. ianonen en dat soort jongens.
zometeen komen die gasten van de moto3 naar de moto2 en dan vallen ze in een gat.

Ben ik heelemaal met je eens , die stap van 125cc naar 250cc was beter voor de mannen maar idd van moto3 naar moto2 is denk ik zelfs nog gevaarlijk ook.
Hoop dat ik er naast zit maar zo denk ik erover.
 
Ben ik heelemaal met je eens , die stap van 125cc naar 250cc was beter voor de mannen maar idd van moto3 naar moto2 is denk ik zelfs nog gevaarlijk ook.
Hoop dat ik er naast zit maar zo denk ik erover.

ik bedoel eigenlijk te zeggen dat de opleiding voor de motoGP nu veels te laag is.
de opleiding van de 125 en 250 vraagt veel meer van een rijder dan van de moto3 en moto2.
dus t gat wat ik bedoel is als ze van de moto2 naar de motoGP gaan.
 
ik bedoel eigenlijk te zeggen dat de opleiding voor de motoGP nu veels te laag is.
de opleiding van de 125 en 250 vraagt veel meer van een rijder dan van de moto3 en moto2.
dus t gat wat ik bedoel is als ze van de moto2 naar de motoGP gaan.
Denk je niet dat dat gat minder wordt nu de MotoGP teruggaat naar 1000cc motoren?

Maar ik ben het met je eens dat de 125cc en 250cc een veel betere leerschool is geweest voor de MotoGP klasse dan wat de Moto 3 en Moto 2 ooit zullen zijn.
 
Denk je niet dat dat gat minder wordt nu de MotoGP teruggaat naar 1000cc motoren?

Maar ik ben het met je eens dat de 125cc en 250cc een veel betere leerschool is geweest voor de MotoGP klasse dan wat de Moto 3 en Moto 2 ooit zullen zijn.

wat gaat er nou allemaal zo veel veranderen behalve dat er 200cc bij komt.
ze hebben nu al belachelijk veel vermogen, zo meteen hebben nog steeds belachelijk veel vermogen met nog ietsjes erbij.
mischien wat andere software voor de wheely control :?
 
Volgens mij gaat er inderdaad bar weinig veranderen behalve inderdaad software en de ronden tijden zullen nog iets naar beneden gaan.
Blijft even saai dus denk ik.
Wat we al 1000x gezegd hebben is electronica verminderen of verwijderen , dan wordt het pas tof... :P
 
Volgens mij gaat er inderdaad bar weinig veranderen behalve inderdaad software en de ronden tijden zullen nog iets naar beneden gaan.
Blijft even saai dus denk ik.
Wat we al 1000x gezegd hebben is electronica verminderen of verwijderen , dan wordt het pas tof... :P
Vergeet het maar, die gaat alleen maar toenemen. Maximale capaciteit van de tank zal op 21 liter komen te liggen (ter vergelijking, 500cc GP machines hadden een 32 liter tank), en dus zal de elektronica alleen maar toenemen om de motoren de eindstreep te laten halen.

Echt, 't wordt alleen maar erger.
 
de gifbeker moet eerst helemaal leeg voordat t weer gaat veranderen })
 
Wat wordt er toch vaak negatief gepraat over de GP. Iedereen steekt elkaar aan.

Ik geniet het meest van de gp's. Iedereen heeft de zelfde regels en wie binnen die regels het best is.... is gewoon kampioen.

Ontwikkelen is juist een goed iets, anders zaten we nu nog in de middeleeuwen :z

Ik ben toch wel erg benieuwd hoe het zal gaan met de CRT teams.... Die krijgen het zwaar denk ik.
 
Wat wordt er toch vaak negatief gepraat over de GP. Iedereen steekt elkaar aan.

Ik geniet het meest van de gp's. Iedereen heeft de zelfde regels en wie binnen die regels het best is.... is gewoon kampioen.

Ontwikkelen is juist een goed iets, anders zaten we nu nog in de middeleeuwen :z

Ik ben toch wel erg benieuwd hoe het zal gaan met de CRT teams.... Die krijgen het zwaar denk ik.

Ik zie graag meer elektronica , het is 2011 :Y :W
En dat zegt die ouwe. :Y :P
 
Laatst bewerkt:
Wat wordt er toch vaak negatief gepraat over de GP. Iedereen steekt elkaar aan.

Ik geniet het meest van de gp's. Iedereen heeft de zelfde regels en wie binnen die regels het best is.... is gewoon kampioen.

Ontwikkelen is juist een goed iets, anders zaten we nu nog in de middeleeuwen :z

Ik ben toch wel erg benieuwd hoe het zal gaan met de CRT teams.... Die krijgen het zwaar denk ik.

ontwikkelen is goed, maar nu is er achteruit gang.
2 steps forward 1 step back.......nu zijn we die eene stap terug aan t doen vind ik.
 
Qua pk's gaan we er niet op achteruit, beste 125cc perst er max 54 pk uit, de moto 3 begint standaard al met 53 pk (honda nsf250r). Moto2 was eerste jaar ook langzamer qua rondetijden dan de 250, nu zijn ze ook al sneller en de wedstrijden zijn vind ik er stuk spannender op geworden.
 
Laatst bewerkt:
Qua pk's gaan we er niet op achteruit, beste 125cc perst er max 54 pk uit, de moto 3 begint standaard al met 53 pk (honda nsf250r). Moto2 was eerste jaar ook langzamer qua rondetijden dan de 250, nu zijn ze ook al sneller en de wedstrijden zijn vind ik er stuk spannender op geworden.


de moto3 zal met t huidige regelemnt nooit niet t vermogen van de 125 halen.
sinds bekend werd dat er met moto2 gereden zou worden in de toekomst, is dunlop gestopt mett verbeteren van de banden.
dat gebeurde ook met de 500cc, toen de overgang van 500cc naar motoGP begon, reden de 500cc's toen even met de banden van de motoGP, meteen gingen de ronde tijden naar beneden die al een aantal jaar t zelfde bleven.
dit is ook met de 250cc gebeurd.
 
Laatst bewerkt:
de moto3 zal met t huidige regelemnt nooit niet t vermogen van de 125 halen.

De Honda NSF250R zit al op 1 pk maar van de RSA 125 van aprilia.
En we zitten pas in de begin fase.
Aprilia zat ook niet meteen aan de 54 Pk, de eerste blokken die voor de derbi werden gebruikt hadden rond de 47 en de rsw max 53.
 
De Honda NSF250R zit al op 1 pk maar van de RSA 125 van aprilia.
En we zitten pas in de begin fase.
Aprilia zat ook niet meteen aan de 54 Pk, de eerste blokken die voor de derbi werden gebruikt hadden rond de 47 en de rsw max 53.

als ze aan t regelemt willen voldoen zullen em moeten knijpen op t vermogen.
gaat niet lukken niet met dit vermogen. :N
en die vermogens die ze opgeven geloof ik niet helemaal.
eerst zien dan geloven.
 
als ze aan t regelemt willen voldoen zullen em moeten knijpen op t vermogen.

.
Waarom?? De Honda voldoet volledig aan het regelement.

Denk dat ze over 2 jaar net zo snel rond gaan als nu de 125cc.
In Italie rijden ze nog achteraan het veld met de moto3 machines, maar dat zijn omgebouwde cross blokken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan