Het steeds preciezer kunne fabriceren, heeft ook als gevolg dat er steeds minder ingereden hoeft te worden, maar ook dat de onderling verschillen steeds minder worden. Het al of niet volgens tekening specifikatie's kunnen fabriceren maakt of je een goed of supergoed blok hebt.
Stle er wordt als max afwijking 0,05 mm aangehouden, en je hebt 2 carterhelften die dat beide doen, kan je as of lager of wat dan ook max 0,1 mm uit lood liggen. op zich niet verkeerd, maar er zullen dus ook blokken de deur uit gaan zonder afwijking. resultaat vermogenverschil.
Dit geld dus voor alle bewegende delen .
Ter illustratie..
Honda gaf ooit voor zijn eerste goldwings iets van 82 PK, later kwam er een jubileum uitvoering, waarvan de blokken volgens spec's waren samengesteld,,,,96PK
Die processen zijn dus steeds verder verfijnt, maar dat zijn vaak de oorzaken van versschillen in motor-slijtage ,-olieverbruik ,- vermogen
Inrijden was om de bewegende delen op elkaar in te laten SLIJPEN, vaak met in het begin speciale olie...
als je nu een EERSTE servicebeurt pas bij 15000 km krijgt, dan kun je zelf wel nagaan dat in(SLIJPEN)rijden niet meer echt nodig is