Motor aanschaffen zonder aankoopkeuring? Wat is wijsheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zowel van particulier als dealer gekocht. Geen keuring laten doen bij particulier en tot nu toe geen problemen gehad.
 
Tja, maar die verkoper........

Mijn zus heeft ooit een vriendje gehad en die had een zus die in Hoorn woonde. Haar buurvrouw had een dochter die verkering had met een knul die ook van Schaik heette, en dat was geen beste.
 
Tja, maar die verkoper........

Mijn zus heeft ooit een vriendje gehad en die had een zus die in Hoorn woonde. Haar buurvrouw had een dochter die verkering had met een knul die ook van Schaik heette, en dat was geen beste.

Het is ook niet voor niets dat men 'schoonmoeders' graag aan de hoogste boom hangt....
 
ik ga niet voor de R versie ;) ook al zou deze beter zijn. Ik vind het verhaaltje ook een beetje apart.. de fiets is enkel voor woon werk verkeer gebruikt , en alleen met mooi weer? Waarom een fiets kopen voor woon werk verkeer als je enkel en alleen met mooi weer met die fiets naar je werk gaat..

Sowieso komen dan de kilometers ook niet echt overeen.

Dit is natuurlijk een schatting.. de andere advertentie komt logischer over . Motor gekocht voor hobby en touren, eerste eigenaar 3 jaar oud en 14.000.

Per jaar zo'n 4600 km. Dat doe ik zelf ook met een motor, komt dus logisch over voor mij :)

Je ziet ook wel eens motoren met 5000 km en die zijn dan 8 jaar oud.. ja dat is gewoon nep. Zelf een fazer gehad (gekocht met 109.000 km) inclusief onderhoudshistorie vanaf 0 km van de eerste eigenaar. Dat ding liep beter dan andere fazers met maar 40.000 op de teller :) puur door het onderhoud hehe maar ik dwaal af, totaal andere discussie dit.

Conclusie de witte z750 komt op het eerste gezicht betrouwbaarder over ;)
 
ik ga niet voor de R versie ;) ook al zou deze beter zijn. Ik vind het verhaaltje ook een beetje apart.. de fiets is enkel voor woon werk verkeer gebruikt , en alleen met mooi weer? Waarom een fiets kopen voor woon werk verkeer als je enkel en alleen met mooi weer met die fiets naar je werk gaat..

Sowieso komen dan de kilometers ook niet echt overeen.

Dit is natuurlijk een schatting.. de andere advertentie komt logischer over . Motor gekocht voor hobby en touren, eerste eigenaar 3 jaar oud en 14.000.

Per jaar zo'n 4600 km. Dat doe ik zelf ook met een motor, komt dus logisch over voor mij :)

Je ziet ook wel eens motoren met 5000 km en die zijn dan 8 jaar oud.. ja dat is gewoon nep. Zelf een fazer gehad (gekocht met 109.000 km) inclusief onderhoudshistorie vanaf 0 km van de eerste eigenaar. Dat ding liep beter dan andere fazers met maar 40.000 op de teller :) puur door het onderhoud hehe maar ik dwaal af, totaal andere discussie dit.

Conclusie de witte z750 komt op het eerste gezicht betrouwbaarder over ;)

Heeft de verkoper gezegd dat hij de fiets alleen gekocht heeft voor woon-werk met mooi weer?
Dat zou idd vreemd zijn.
 
ik ga niet voor de R versie ;) ook al zou deze beter zijn. Ik vind het verhaaltje ook een beetje apart.. de fiets is enkel voor woon werk verkeer gebruikt , en alleen met mooi weer? Waarom een fiets kopen voor woon werk verkeer als je enkel en alleen met mooi weer met die fiets naar je werk gaat..

Sowieso komen dan de kilometers ook niet echt overeen.

Dit is natuurlijk een schatting.. de andere advertentie komt logischer over . Motor gekocht voor hobby en touren, eerste eigenaar 3 jaar oud en 14.000.

Per jaar zo'n 4600 km. Dat doe ik zelf ook met een motor, komt dus logisch over voor mij :)

Je ziet ook wel eens motoren met 5000 km en die zijn dan 8 jaar oud.. ja dat is gewoon nep. Zelf een fazer gehad (gekocht met 109.000 km) inclusief onderhoudshistorie vanaf 0 km van de eerste eigenaar. Dat ding liep beter dan andere fazers met maar 40.000 op de teller :) puur door het onderhoud hehe maar ik dwaal af, totaal andere discussie dit.

Conclusie de witte z750 komt op het eerste gezicht betrouwbaarder over ;)
4660 per jaar is betrouwbaarder dan 4200? _O-

Ik rij (helaas maar :( )8000 km per jaar, en alles daaronder kan alleen door aanbidders van Satan gereden worden.. })

Edit: als je echt moeilijk wil doen is die 14k een schatting en bij die 750R waarschijnlijk afgelezen dus betrouwbaarder. :+

Ik denk dat die eigenaar van die witte misschien wel een seriemoordenaar is.. O-)
 
Laatst bewerkt:
Wat ik bedoel is dat hij waarschijnlijk niet de motor heeft gekocht met als doel uitsluitend woon-werk verkeer ermee te rijden met mooi weer.
Conclusie is gewoon: gaan kijken, rijden en dan pas beslissen.. Aan de hand van een marktplaats adv kan je niet veel opmaken.
 
Hello allemaal!

Paar weken geleden heb ik mijn 2005 kawa z750 verkocht en ben op zoek naar wat nieuws. Omdat ik een keer een miskoop heb gehad met een motor ben ik best huiverig met het aanschaffen van een andere motor. Mijn vorige kawa is dan ook gekeurd door Erik van Lent zodat ik zeker wist wat ik kocht. Ik ben iemand die altijd het onderhoud netjes bij houdt en mijn pre voor mijn toekomstige Z is dan ook Onderhoudshistorie!


Heb op dit moment de volgende motor laten reserveren tot aankomende zaterdag :) http://link.marktplaats.nl/m799923680

oke ik zit nu een beetje in dubio.. het volgende:

Erik van Lent neem ik het liefst mee bij het kopen van een motor omdat ik gewoonweg niet het technische oog van een monteur heb. Erik kan a.s. zaterdag de motor dus niet keuren omdat hij een volle agenda heeft. De eigenaar van de motor wil de motor voor mij vasthouden tot a.s. zaterdag. Daarna gaat hij in op andere biedingen..

Nu twijfel ik dus of ik de motor op gevoel kan kopen.. op zicht zou er theoretisch niks verkeerd mee zijn (14.000 gelopen 3 jaar oud eerste eigenaar en facturen van onderhoud...) Ik baal er van als deze motor net als twee andere voor mijn neus wordt weggekocht.. nog erger baal ik als ik er later achterkom dat ik een ''wrak'' heb gekocht.

Wat is wijsheid.. iemand toevallig in de buurt van hoofddorp met een technisch oog en een helpende hand :)?

Ik hoor graag jullie reactie.

effe langs rijsenhout, ligt er 5km vandaan, daar zit H&J motorparts, kerel heeft er wel verstand van en wil vast effe voor je kijken.
 
Wat een gezever ik zou allebei die motoren blind kopen.

:^ komen beide over als eerlijke advertenties, beide 1e eigenaar, een normale kmstand voor de leeftijd van de fiets, beide zo goed als origineel en heel de rotzooi van boekjes en stempels compleet. TS je ziet spoken ;)
 
haha spoken niet hoor.. er zijn aardig wat ''oplichters'' actief die motoren verkopen met nep facturen en onjuiste kilometerstanden.

Ik heb motoport gebeld waar de motor in onderhoud is geweest en is aangeschaft. Alles klopt :) in aug 2011 ofzo gekocht na 1100 een beurt gehad, toen in 2012 voor de winter en in 2013 voor de winter.

Zaterdag kijk en mijn gevoel zegt voor 99% ook kopen :D
 
haha spoken niet hoor.. er zijn aardig wat ''oplichters'' actief die motoren verkopen met nep facturen en onjuiste kilometerstanden.

Ik heb motoport gebeld waar de motor in onderhoud is geweest en is aangeschaft. Alles klopt :) in aug 2011 ofzo gekocht na 1100 een beurt gehad, toen in 2012 voor de winter en in 2013 voor de winter.

Zaterdag kijk en mijn gevoel zegt voor 99% ook kopen :D

Niets mis met een krirische houding. Gaat toch om een hoop geld en dr zijn inderdaad genoeg verkopers die het niet zo nauw nemen met de werkelijkheid. Dus ik had beide bekeken en de beste deal eruit geplukt...
 
Ik heb natuurlijk een ontzettend eerlijk gezicht, maar ik heb toch echt een motor gekocht in Nieuwerkerk ad IJsel en tegen de eigenaar gezegd: ik koop m als hij beoordeeld is door een dealer. Die zat in Den Haag, dus ben ik met de motor naar DH gereden, laten beoordelen en weer naar terug. Afgetikt en klaar....

Dus dan laat je je motor keuren door een dealer waarvan je hier niet anders leest dan dat die lieden onderhoudsbeurten gebrekkig uitvoeren en km-=standen terugdraaien..
ja.. logisch.. _O-
 
Ík zou wat verder gaan met je backgroundcheck dan alleen motoport opbellen en wat factuurtjes van de eigenaar.

Beter ga je naar de Kawasaki fabriek in Japan, gewoon ff kijken of alles wel klopt.
 
Ík zou wat verder gaan met je backgroundcheck dan alleen motoport opbellen en wat factuurtjes van de eigenaar.

Beter ga je naar de Kawasaki fabriek in Japan, gewoon ff kijken of alles wel klopt.

Is het al vrijdag?

Ik ga Bier en Chips erbij pakken :+

Als het een particulier is op MP en hij heeft een nette eerlijke (voor je gevoel dan) advertentie, dan moet je je gevoel maar volgen.

Maar verliefdheid is een slechte raadgever.
Neem iemand mee die er wat meer kijk op heeft en nog wat kritische opmerkingen kan maken.

Dat scheelt je zo weer een paar honderd euro en dan kun je die persoon daarvan ook nog een aardigheidje aanbieden.

win-win dus.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee wat die witte moet kosten maar die zwarte zou ik zeker doen, heb zelf een R gehad en een vriend van mij had op hetzelfde moment een gewone Z750. De vering van de R is vele malen beter en radiale remklauwen waardoor het direct als een veel sportievere fiets voelt. Ook later met verkoop heb je een streepje voor met de R aangezien je die niet veel ziet terwijl het internet volstaat met gewone Z'jes.

Over het verhaal dat de verkoper alleen woon/werk met mooi weer heeft gereden is simpel, waarschijnlijk zelfstandig ondernemer waardoor de motor zakelijk gereden kon worden dus goedkoper voor het in aanschaf (btw aftrekbaar)
 
haha spoken niet hoor.. er zijn aardig wat ''oplichters'' actief die motoren verkopen met nep facturen en onjuiste kilometerstanden.

Ik heb motoport gebeld waar de motor in onderhoud is geweest en is aangeschaft. Alles klopt :) in aug 2011 ofzo gekocht na 1100 een beurt gehad, toen in 2012 voor de winter en in 2013 voor de winter.

Zaterdag kijk en mijn gevoel zegt voor 99% ook kopen :D

Er is niets mis met een kritische houding, succes zaterdag!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan