Motor erbij of huidige inruilen

Ik zit in dubio en aangezien er hier een hele hoop mensen zijn met meerdere motoren maar een vraagje. Ik heb nu een Ducati Streetfighter 848. Gek op deze fiets en vind de lijnen nog steeds geweldig, kan er uren naar kijken. Ik zou echter ook graag weer een supersport willen. Net wat meer windbescherming op de snelweg en weer net wat anders qua rijden.
Nu de vraag. Ga ik de Streetfighter inruilen op een recente(re) (2017-2020) Ducati Panigale. Bijvoorbeeld een 1299 Panigale of een Panigale V2. Of houd ik de Streetfighter en zet ik er een wat betaalbaardere en iets oudere (2013-2014) Ducati bij, bijvoorbeeld de 899 Panigale (ja minder vermogen dan de 1299 of V2 maar ik rijd toch niet op de limiet, en ze hebben allemaal meer dan voldoende vermogen).
Mijn vraag is eigenlijk, het hebben van meerdere motoren, heeft dat wel zin. Aan de ene kant lijkt het me super cool meerdere Duc's in de garage te hebben. Aan de andere kant hoevaak zul je de 'oude' fiets nog pakken als er een nieuwe bijkomt. Ik heb altijd maar 1 fiets in de garage gehad dus werkelijk geen idee...
Meerdere Duc's in de garage is supercool schrijf je en zulke gevoelens en ervaringen zijn onbetaalbaar...voor de rest EuroCard/MasterCard.
 
De duurdere recentere Panigale's ga ik er niet doorkrijgen bij de baas als de SF blijft :+
Miss her.jpg

:+:+:]:]
 
Ik heb een hele rij van die dingen staan, met allemaal een verschillende karakter, van ééncilinder tot zescilinder, en ik rij op allemaal (als ze het doen) Ik heb wel gemerkt dat wanneer ik twee motoren heb met ongeveer hetzelfde karakter dat ik dan alleen nog maar op degene rij die ik het laatst heb gekocht. Maar een naked en een supersport zoals in jouw geval zijn best verschillend.
 
Hier n XJR voor n dagje Eifel/Sauerland en n FJR voor de langere/meerdaagse ritten met de vriendin achterop, worden nagenoeg evenveel gebruikt.
Dan nog n 'retired' Bol D'or die nog mondjesmaat gebruikt word en voor de rustige landweggetjes in mijn achtertuin n Kreidler RMC.( bromfiets, dus vloeken hier😉😊).
 
Ik heb 3 motoren, maar wel totaal verschillende.
Een sport / tour voor woon-werk verkeer, een oudere naked die hoofdzakelijk bij mooi weer gebruikt wordt, en een dual sport voor het spelen in het onverhard.
Dus ja, in mijn geval worden ze alledrie wel gebruikt, uiteraard de 1 wat meer als de ander. En of dat bij jouw ook zo is kan je alleen zelf maar beantwoorden.
En als je de middelen hebt is evt. eerst een motor erbij kopen een optie, en als dan later blijkt dat 1 van de 2 niet of nauwelijks gebruikt wordt, kan er altijd nog 1 weg.

Precies waarom 2 of meerdere van hetzelfde (merk) 🤔 🤷‍♀️
Hier 4 en heel divers,met alle een eigen doel..
 
Hetzelfde merk kan héél verschillende motoren maken, ik heb hier:

2 Ducati's
2 Kawasaki's
3 Yamaha's
1 Honda
2 Suzuki's
1 Moto Martin

Ik vermaak me wel. :9
En wie zegt dat ik mezelf niet vermaak?
Ik sluit een 2e van merk ook niet uit.
Is alleen niet mijn eerste uitgangspunt 🤷‍♀️
 
Ik heb ook twee motoren. Twee ervan waren erg verschillend. Dat was leuk. Maar in de praktijk had ik een (sterke) voorkeur voor de een boven de ander. Verder reed ik met de een twee keer zoveel km’s als met de ander (vanwege vakanties e.d.). Dat was ook precies de bedoeling zodat mijn toerfiets langer kon houden voordat er teveel km’s op staan. Ik weet eigenlijk niet of ik het het waard vind om er twee te hebben…ik merk dat ik vaak op de minst gewaardeerde fiets ga rijden “omdat ie aan de beurt is” en niet omdat mijn hart erin zit.
 
En dan ook nog een Porsche in de garage hebben... :+ zo decadent is die tweede fiets dus niet.
Daar kan ik gelukkig de Mrs in meenemen voor onze gezamenlijke uitjes….ooit vroeger haar eigen motor, een CB350Four, gehad. Dus al jaren een mooie oplossing om mijn vele vrijetijd al dan niet gezamenlijk in te vullen……._O-
 
Dat nog niemand dit voordeel voorgesteld heeft van 2 motoren ten opzichte van 1:
Als de ene Duc bij de dealer staat kan je even met die andere rijden tot hij weer hersteld is. :+

Dat was voor mij vroeger een argument om 2 motoren te hebben, ik reed dagelijks naar het werk met de motor. Dus als 1tje defect was of bij de dealer was (soms geen vervangenmotor...) kon ik op de andere rijden
 
En al zijn ze allemaal van hetzelfde merk, type, soort, als jij er voor jezelf gewoon een goed verhaal bij hebt, is het toch prima.

Het begon met een R1. Toen ik hem wilde inruilen op de volgende supersport (/superbike) vond ik de inruilwaarde te laag, dus ik hield hem liever zelf. De ene werd de kilometervreter en de ander werd de zondagse fiets. Toen er een nieuw model uitkwam (zelfde merk, type, etc.), bedacht ik me dat er eentje specifiek voor het circuit zou zijn, de andere als kilometervreter en de ander als zondagse fiets (al bleek in de praktijk de zondagse fiets ook de reservefiets voor het circuit te zijn :+ ). Toen er weer een nieuw model uitkwam...werd mijn vrouw boos...

Nee, grapje (al was ze er ook niet blij mee), maar toen besloot ik alles eruit te doen en één nieuwe te halen, maar man man man, wat was het toch mooi toen ik er drie had. Eigenlijk was ik met die drie fietsen gevoelsmatig veel rijker dan met die ene nieuwe (en wat racegeld op de bank).

#bijtwijfelaltijdgas -> twijfel je of je een motor erbij moet nemen? Ja, natuurlijk @Rutgergr *O*
 
Door omstandigheden heb ik er 5.
Waarom. ? Omdat ik particulier koop. Dan is inruil vaak niet mogelijk. Dan denk je verkoop de mijne wel particulier. Vaak duurt dat te lang. Of je krijgt een belachelijke prijs. Dan denk je. Och laat maar staan , rijdt fijn
Nu dus 2 Ducati’s, 2 Moto Guzzi’s, 1 Harley Staan ze mij in de weg NEE ! Rij ik op alle motoren JA en omdat ze verschillen op allemaal lol .
 
Mooi topicje..

Ervaar exac het zelfde als de TSér.
Met enige kant tekening dat ik dan eerst een schuur, garage of ander vorm van goede stalling moet hebben...
Voordat er uberhaupt een 2e bij komt.

Dus ja, dan ga je vanzelf zitten bedenken, inruilen dan maar!?!?


In een ver verleden wel een stuk of 4 gehad, en reed altijd op de zelfdeO-)
 
Ik heb er nu 4 , eerlijk gezegd heb ik er met twee denk ik 250 km gedaan dit jaar
Met eentje 7000 km en met de laatste in twee maanden 1800 km ( een Vespa )
Je hebt het over wind bescherming op de snelweg ( om goed te praten dat je een racer wil 😁) ik weet niet hoe hard jij rijdt op de A27 maar ik haal daar zelde een snelheid dat ik denk , o had ik nu maar een kuip )
Als ik hard ga op de snelweg is dat Max 1 minuut en moet je al weer in de remmen
Daarbij zit er weinig verschil tussen een streetfighter en een racer , eigenlijk alleen een paar clipons en wat plastic
Blijft over het willen hebben van een mooi ding in de garage , en dat is gewoon een prima reden
 
wegenbelasting 11 euro en verzekering 3 euro per motor.
Ja zoiets betaal ik ook. Beide motoren inmiddels alleen WA voor het geen 4 tientjes per jaar met onbeperkt aantal kilometers. Als ik ze zelf kapot rij, ze worden gejat of ze fikken af dan heb ik pech. Maar de dagwaarde is van beide motoren maar een paar duizend euro dus dat maakt een hogere verzekering naar verhouding wel duur.
 
Ik heb er nu 4 , eerlijk gezegd heb ik er met twee denk ik 250 km gedaan dit jaar
Met eentje 7000 km en met de laatste in twee maanden 1800 km ( een Vespa )
Je hebt het over wind bescherming op de snelweg ( om goed te praten dat je een racer wil 😁) ik weet niet hoe hard jij rijdt op de A27 maar ik haal daar zelde een snelheid dat ik denk , o had ik nu maar een kuip )
Als ik hard ga op de snelweg is dat Max 1 minuut en moet je al weer in de remmen
Daarbij zit er weinig verschil tussen een streetfighter en een racer , eigenlijk alleen een paar clipons en wat plastic
Blijft over het willen hebben van een mooi ding in de garage , en dat is gewoon een prima reden

Koop dan een toer machine of een moderne motorscooter.
De windbescherming van een huidige racers,bij normale zithouding, is futiel ,bijna niet bestaand🤷‍♀️
 
Ja zoiets betaal ik ook. Beide motoren inmiddels alleen WA voor het geen 4 tientjes per jaar met onbeperkt aantal kilometers. Als ik ze zelf kapot rij, ze worden gejat of ze fikken af dan heb ik pech. Maar de dagwaarde is van beide motoren maar een paar duizend euro dus dat maakt een hogere verzekering naar verhouding wel duur.
Precies, kiloprijs….en bovendien ik heb geld achter de hand voor een andere mocht verder willen rijden.

Als je nou een dikke lening voor genomen hebt dan wordt het anders.
 
Ik zit in dubio en aangezien er hier een hele hoop mensen zijn met meerdere motoren maar een vraagje. Ik heb nu een Ducati Streetfighter 848. Gek op deze fiets en vind de lijnen nog steeds geweldig, kan er uren naar kijken. Ik zou echter ook graag weer een supersport willen. Net wat meer windbescherming op de snelweg en weer net wat anders qua rijden.
Nu de vraag. Ga ik de Streetfighter inruilen op een recente(re) (2017-2020) Ducati Panigale. Bijvoorbeeld een 1299 Panigale of een Panigale V2. Of houd ik de Streetfighter en zet ik er een wat betaalbaardere en iets oudere (2013-2014) Ducati bij, bijvoorbeeld de 899 Panigale (ja minder vermogen dan de 1299 of V2 maar ik rijd toch niet op de limiet, en ze hebben allemaal meer dan voldoende vermogen).
Mijn vraag is eigenlijk, het hebben van meerdere motoren, heeft dat wel zin. Aan de ene kant lijkt het me super cool meerdere Duc's in de garage te hebben. Aan de andere kant hoevaak zul je de 'oude' fiets nog pakken als er een nieuwe bijkomt. Ik heb altijd maar 1 fiets in de garage gehad dus werkelijk geen idee...
streetfighter de deur uit doen is zonde, nog meer motivatie nodig?
had zelfde keuze paar jaar terug (iets andere motivatie). Lekker motorscootertje erbij genomen, geen tel spijt van gehad. En verder door blijven rijden op mn hypermotard. Prima combi, beide worden gewoon gereden
 
Ik heb dit jaar ook maar een 2e gekocht... rijd sinds 2010 op een SV650S uit 1999 en heb deze dusdanig verbouwd dat ik er geen afscheid van kan nemen. Wel wilde ik eens een zwaardere motor rijden en ben uiteindelijk toch maar op een SV1000S uit 2007 uitgekomen. Een beetje vertrouwd maar toch ook niet, en heb er geen spijt van. De 650 gebruik ik het hele jaar door en de 1000 wanneer het weer wat beter is dan nu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan