Motor inruilen voor dagwaarde?

rookpluim

MF veteraan
5 jun 2006
1.207
0
Oudewater
Ik zit er over te denken om mijn motor in te ruilen maar hoe kom je er nu achter wat nou een normale prijs is voor je huidige motor.
Ik heb een Suzuki Burgman 650 uit 2007 en ik wil hem inruilen voor een CB1300.
Nou geeft Ten Kate € 7100 (richtprijs op afstand) en inmiddels heb ik al ergens € 8000 geboden gekregen maar hoe weet je nou wat je moet kunnen vragen?
De dagwaarde bij verzekeringsites is € 9200 maar is dat de verkoopprijs van de dealer of zou je daar op moeten kunnen rekenen?
Kort gezegd, als zaken minder bieden dan € 9200 zijn het dan oplichters?
 
Weet niet wat de nieuwwaarde is...maar een dealer moet ook eten he...
Dus zullen ze wel iets onder de dagwaarde zitten...
Je moet hem als dealer ook weer kwijt raken...
Verstandig om wat rond te vragen, het kan best wel veel schelen per dealer...
En het helpt natuurlijk ook als het een populair model is of niet...

Succes ermee... :Y

Grtzz...
 
Weet niet wat de nieuwwaarde is...maar een dealer moet ook eten he...
Dus zullen ze wel iets onder de dagwaarde zitten...
Je moet hem als dealer ook weer kwijt raken...
Verstandig om wat rond te vragen, het kan best wel veel schelen per dealer...
En het helpt natuurlijk ook als het een populair model is of niet...

Succes ermee... :Y

Grtzz...


De nieuwwaarde is € 10900 en jij denkt ook dat de dagwaarde het bedrag is waar een dealer hem voor verkoopt?
De dagwaarde zou namelijk de prijs zijn waar je een gelijkwaardige motor voor terug zou moeten kunnen kopen.
Maar als je al ziet dat er tussen twee zaken al € 1000 verschil zit vraag ik me dus af waar je op zou moeten rekenen.
 
Ik heb ook net mijn motor ingeruild. Ik heb er in ieder geval wel iets op verloren maar heb ik er wel iets moois voor teruggekregen. Volgens mij verlies je altijd geld als je gaat inruilen. Dealers rekenen natuurlijk altijd door en voor hen het meest gunstig. Een goed en overtuigend praatje kan je mogelijk nog wat extra's opleveren zoals een extra optie of nog wat van de prijs eraf kletsen. Misschien dat de anwb je kan helpen mbt de waarde van je motor. Anders lijkt het me de beste optie om jouw scooter in te ruilen daar waar je de beste deal kunt sluiten!! Shoppen loont.
Veel suc6!!!
 
Verkoop em particulier en strijk een leuke korting op bij aankoop van een nieuwe, maar dan zonder inruil... dan ben je het beste af... :)
 
het gaat er toch niet om wat je er voor krijgt bij inruil, het gaat om het verschil wat je bij moet betalen. als je veel krijgt en veel moet betalen schiet je niks op met wat je er voor krijgt. Ik zou vooral naar het verschil kijken van bijbetalen.
 
Ik heb ook net mijn motor ingeruild. Ik heb er in ieder geval wel iets op verloren maar heb ik er wel iets moois voor teruggekregen. Volgens mij verlies je altijd geld als je gaat inruilen. Dealers rekenen natuurlijk altijd door en voor hen het meest gunstig. Een goed en overtuigend praatje kan je mogelijk nog wat extra's opleveren zoals een extra optie of nog wat van de prijs eraf kletsen. Misschien dat de anwb je kan helpen mbt de waarde van je motor. Anders lijkt het me de beste optie om jouw scooter in te ruilen daar waar je de beste deal kunt sluiten!! Shoppen loont.
Veel suc6!!!


Had jij een prijs in je hoofd eigelijk?
En hoe kwam je aan die prijs?
 
het gaat er toch niet om wat je er voor krijgt bij inruil, het gaat om het verschil wat je bij moet betalen. als je veel krijgt en veel moet betalen schiet je niks op met wat je er voor krijgt. Ik zou vooral naar het verschil kijken van bijbetalen.


Hahahahaha, grappig verhaal.

Je weet natuurlijk de prijs van de nieuwe motor dus als je veel terugkrijgt voor je eigen motor betaal je niet meer bij dan de waarde van de nieuwe.
 
Ik had idd een prijs in mijn hoofd. Daar is de dealer iets onder gaan zitten. Maar ik kocht dan ook een motor die technisch helemaal in orde is en al een speciaal prijsje had. Uiteindelijk kreeg ik er minder voor dan gehoopt maar soms moet je keuzes maken, zeker als je droommotor voor je staat met een prijs binnen je budget.

Uit een eigen internet onderzoekje bleek dat de nieuwe motor ook onder de "geldende" prijs zat. Het zat 'm in de km-stand, echter soortgelijke motoren met ook soortgelijke km-standen bleken op internet en bij dealers gemiddels 1000 tot 2000 euris duurder te staan. Misshcien heb ik bij deze mazzel.

De prijs kun je een beetje baseren op internet. Even goed rondneuzen en op diverse zoekmachines (uiteraard op motorkoopsites) je motor invoeren met bouwjaar en km-stand.

En idd als je je motor particulier verkoopt krijg je er zowiezo meer voor dan bij de dealer. Je zit er alleen mee dat je niet weet wanneer je je motor verkoopt. Maar ook dat moet je dan voor lief nemen.
 
als je bij die dealer een motor koopt en je eigen motor inruilt kan je vaak nog wel wat los peuteren en onderhandellen
 
gewoon kijken wat de marktwaarde is... daar zal de dealer altijd iets onder zitten...
en vooral veel rondvragen en vergelijken !

ik heb net mijn motor ingeruild en kreeg hetzelfde terug als wat ik een halfjaar ervoor had betaald, en dat was niet eens heel goedkoop....
maar andere zaken zaten er 1200 euro onder... en dat op een bedrag van 5000

goed zoeken dus...
suc6!
 
Dealers hebben boekjes met dagwaarde van motormerken en met het jaar waar hij uit is vermeld B|
Zeker dealers die jou merk motor niet verkopen handelen zo hier moet je dus nooit naar toe gaan. :r
Zij geven de bodumprijs/dagwaarde en doen ook nog ziekerig over de Km stand als je een huigelaar treft. :/
Gewoon particulier verkopen of je moet er goed inruil geld voor krijgen maar reken jezelf niet rijk want dealer doen al langer zaken en geven er nooit op toe. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan