motor invoeren vanuit Belgie

bert111

MF veteraan
21 feb 2002
6.153
435
Lendelede West -Vlaanderen
hoi,

ik (belg ) sta op het punt van mijn motor te ruilen met een nederlander zijn motor , we zijn beiden geintereseerd maar de nederlander weet niet goed hoe en wat als hij mijn belgische motor op kenteken wilt zetten . Wat moet er door hem betaald worden om een tweedehands motor van een particulier in Belgie op een nederlands kenteken te krijgen ?
Bij ons is dit alles geen probleem , de motor word betaalt en klaar is bert :)

bert
 
eerst moet hij zijn centjes aan bert geven, dan geeft bert hem de motor, de sleutels, en 2 documentjes, ben ff kwijt hoe die heten in belgie, vervolgens met de motor op de aanhanger naar nederland, afspraak maken bij de RDW, ff geduld hebben, motor ter keuring aanbieden, resterende BPM betalen, wachten tot de kentekenplaat binnen is, motor verzekeren, en rijden.

zo ongeveer.
 
eerst moet hij zijn centjes aan bert geven, dan geeft bert hem de motor, de sleutels, en 2 documentjes, ben ff kwijt hoe die heten in belgie, vervolgens met de motor op de aanhanger naar nederland, afspraak maken bij de RDW, ff geduld hebben, motor ter keuring aanbieden, resterende BPM betalen, wachten tot de kentekenplaat binnen is, motor verzekeren, en rijden.

zo ongeveer.

en wat zou dat zo moeten kosten die BPM ?
mijn motor is een goldwing 1200 van 1985 maar eerste keer in 1989 ingeschreven.

bert
 
Zal wel heel weinig geld zijn (BPM), of zelfs helemaal niets meer, maar mensen let op : Hij gaat ruilen, niet verkopen !!!
 
bpm bedrag maakt niet uit hoe je aan de motor komt, gekocht gekregen of iets anders.
zoals eerder gezegd, op een motor van 85 komt er bijna niks meer bij. :)
 
Voor invoerkeuring, kosten BPM en kenteken zal in totaal een euro of 200 moeten worden betaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan