Motor kopen met kenteken en dan zonder het kenteken

Toch wel mooi, de beste man staat al onder een vergrootglas schijnbaar. Wat is dan zijn plan? Juist zorgen dat hij nog meer problemen krijgt!

Buiten het feit om dat het gewoon dom is om zonder kenteken rond te rijden.
Als je ook maar een ongeluk hebt breng je jezelf zeker in de schuldsanering (als je dat niet al zit)

Maar als deze motor gewoon een kenteken heeft van een ander frame die ergens ligt kan je hem zo zonder kopen. Staat het frame nummer er in gegraveerd kan de vorige eigenaar hem als gestolen aangeven en heb jij helemaal feest.

Als je het frame nummer weg gaat veilen en je wordt gepakt ben je ook gelijk je motor kwijt en kan je gearresteerd worden
 
Hij wil een crosser kopen. Misschien wil hij die wel gebruiken waarvoor hij gemaakt is? :?
Als je het hele topic doorgelezen had, had je kunnen lezen dat hij er ook mee over de openbare weg gaat. Er is een reden dat ik een wrf heb en niet een yzf bij mij is de crossbaan op 5 minuten rijden over de openbare weg
 
I stand corrected, ik had het stukje even gemist dat meneer ermee naar het crossterrein wil rijden... dát lijkt me inderdaad nogal dom... |(
 
Ik heb een vraag waar ik zelf niet achter kom hoe het werkt als je een cross motor van een particulier koopt waar een kenteken op zit , maar je neemt het kenteken niet over..

dus jij koopt alleen de motor en hij blijft zitten met het kenteken. kan dat?

Nee kan niet,kenteken hoort bij de motor.
Wat jij zegt kom er dan op neer,jij maakt overal overtredingen en de vorige eigenaar krijgt die boetes.kenteken staat op zijn naam.
Of die vorige eigenaar dit accepteert?, nee natuurlijk niet.
Met een andere kentekenplaat rondrijden wat je ook ergens opperd mag helemaal niet.
Volgens mij mag jij omdat je vaag hierin bent ,op dit moment geen voertuig besturen,of hebben,rijbewijs ingenomen,?.
Wsnp schulden traject of zoiets.
Of je staat onder curatele,toezicht ergens.
En verder wat je allemaal zegt hier geeft mij het idee,is die cross motor niet gestolen?.
en probeer jij er wat van te maken,via omwegen.
Ik heb verder geen idee maar ik vind dit allemaal erg vaag en vreemd overkomen.
Succes met je vage vreemde ideeen.
Denk jij dat het motorforum dit aanmoedigt of je ideeen hiervoor aanreikt?.,nee is dit forum volgens mij niet voor..
 
Sorry ik wilde gewoon wat mogelijkheden bekijken .en Nee ik heb geen schulden en zit ook niet in een traject. de zaak ligt geheel anders. ik ben 52 jaar en chronisch ziek en perioden waarin ik veel pijn heb .ik kan helaas niet meer werken en leef daardoor van een uitkering en mag nog geen bezittingen hebben ook.
zo is het in Nederland.
 
Nee hoor, je kunt hem zo als "gesloopt in eigen beheer" aangeven waarna je het kenteken zelf mag vernietigen.
Vervolgens krijg je een vrijwaring thuis gestuurd.

Met of zonder kenteken, een bewindvoerder accepteert geen overbodige luxe.

Slopen in eigen beheer bestaat niet meer.
Het enige wat je zelf nog kunt doen is het kenteken exporteren. Dan krijg je ook vrijwaring en bestaat het kenteken niet meer.
Plaat ook inleveren.
 
Waarom gebruik je dan niet gewoon de motor die je al hebt? Of ruil 'm in voor iets wat voor beide doeleindes goed te gebruiken is. Desnoods extra set velgen met noppen banden erbij. Lijkt me al met al een stuk meer haalbare oplossing in dat geval.
 
Slopen in eigen beheer bestaat niet meer.
Het enige wat je zelf nog kunt doen is het kenteken exporteren. Dan krijg je ook vrijwaring en bestaat het kenteken niet meer.
Plaat ook inleveren.

Er lijkt inderdaad iets te zijn aangepast ten opzichte van hoe dat vroeger ging; kenteken opsturen en klaar. Maar je kunt het nog steeds gewoon uitvoeren, zij het dat je iets meer stappen en voorwaarden tegen komt. Kiek maar bij het RDW.

On topic: Als de huidige eigenaar de motor op de gelinkte manier sloopt, dan kan @MrDanger hem volgens mij als kentekenloze crosser zonder enige registratie bezitten. Dat dit dan alsnog niet strookt met de regels van zijn uitkerende instantie is een andere zaak. En dat je met zo'n ding niet op de openbare weg moet komen lijkt me ook duidelijk.
 
Er lijkt inderdaad iets te zijn aangepast ten opzichte van hoe dat vroeger ging; kenteken opsturen en klaar. Maar je kunt het nog steeds gewoon uitvoeren, zij het dat je iets meer stappen en voorwaarden tegen komt. Kiek maar bij het RDW.

On topic: Als de huidige eigenaar de motor op de gelinkte manier sloopt, dan kan @MrDanger hem volgens mij als kentekenloze crosser zonder enige registratie bezitten. Dat dit dan alsnog niet strookt met de regels van zijn uitkerende instantie is een andere zaak. En dat je met zo'n ding niet op de openbare weg moet komen lijkt me ook duidelijk.
kiek eens bij motor en niet bij brommert
 
Slopen in eigen beheer bestaat niet meer.
Het enige wat je zelf nog kunt doen is het kenteken exporteren. Dan krijg je ook vrijwaring en bestaat het kenteken niet meer.
Plaat ook inleveren.
Off topic: gewoon met de papieren/pas en frameplaatje binnenlopen bij t rdw, was bij mij direct geregeld
 
Misschien ook een optie. Op de site van de Rdw staat:

Schriftelijke aanvraag of uw situatie wijkt af van bovenstaande.
Wilt u uw verzoek schriftelijk indienen of is er op u een andere situatie van toepassing, neem dan contact op met de Klantenservice van de RDW.

Je kan de oude eigenaar dus ook eerst de klantenservice laten benaderen met de melding dat hij het kenteken wil laten vervallen omdat hij met de motor wil crossen. Wellicht wordt dat gezien als legitieme reden en kan dat ook gewoon. Denk wel dat de verkopende partij dan eerst zijn centen wil zien.

En natuurlijk nogmaals: niet op de openbare weg.

Vroeger was alles beter. Opsturen en klaar...
 
Sorry ik wilde gewoon wat mogelijkheden bekijken .en Nee ik heb geen schulden en zit ook niet in een traject. de zaak ligt geheel anders. ik ben 52 jaar en chronisch ziek en perioden waarin ik veel pijn heb .ik kan helaas niet meer werken en leef daardoor van een uitkering en mag nog geen bezittingen hebben ook.
zo is het in Nederland.
Of dat ding nou wel of niet op jouw naam staat, het blijft toch een (jouw) bezitting?
 
Als jij zoiets wil dan overleg je met je consulent. Als het niet kan pech, leg je erbij neer en ga niet proberen te frauderen, waarom zou je dat willen. Je zegt dat je niet kan werken maar wel kan motorcrossen, bijzonder. Maar goed het is een motorforum en ieder mag zijn wie hij is.
 
Of dat ding nou wel of niet op jouw naam staat, het blijft toch een (jouw) bezitting?

Ja klopt maar ik kan bij wijze van 10 motoren hier in mijn schuur hebben zolang deze nergens geregistreerd staan kan niemand dat natrekken. ze komen je schuur niet in kijken maar de instanties kunnen dus wel zien wat ik bij de rdw geregistreerd hebt staan op naam aan bezittingen. dat is het lullige ervan. het is zelfs zo erg dat ze mijn motor die ik gekocht had voor 600 euro gewoon aanslaan op 1500 euro terwijl de dagwaarde bij de verzekering op nul staat. koop ik een tv van 2000 euro komen ze er niet achter. daarom vind ik het ook zo flauw dat je geen motor mag maar wel een dure tv. als ik 5 jaar vakantie spaar en daarvan een dure motor koop komt gelijk mijn inkomen in gevaar terwijl ik die gewoon gekocht heb met geld waar ik recht op heb... dat is toch krom.
 
Als jij zoiets wil dan overleg je met je consulent. Als het niet kan pech, leg je erbij neer en ga niet proberen te frauderen, waarom zou je dat willen. Je zegt dat je niet kan werken maar wel kan motorcrossen, bijzonder. Maar goed het is een motorforum en ieder mag zijn wie hij is.


ik kan niet altijd crossen hoor meerendeel van het jaar lig ik met pijn op de bank of in bed. als ik iets fysiek doe duurt dat ook al lang voordat ik ermee klaar ben omdat ik veel moet rusten tussendoor. dat is echt geen pretje als je al heel snel last hebt. er zijn dagen met mooi weer dan gaat het beter want het weer speelt erop. en ja ik kan dan wel wat. wil dan ook genieten. er valt weinig te bespreken met mijn consulent .ik heb ook met andere instanties te maken waar ik afhankelijk van ben anders kan ik helemaal niks meer.
 
Er is maar 1 instantie die naar bezit kijkt :)

Ik gun je alles hoor, daar niet van.
Zelf vind ik de voorgestelde optie nogal omslachtig en ook nog incompleet.

Laat iemand die motor kopen, en jij mag er dan eens op rijden. Zo te horen komt t daar in de praktijk toch op neer.
 
Er is maar 1 instantie die naar bezit kijkt :)

Ik gun je alles hoor, daar niet van.
Zelf vind ik de voorgestelde optie nogal omslachtig en ook nog incompleet.

Laat iemand die motor kopen, en jij mag er dan eens op rijden. Zo te horen komt t daar in de praktijk toch op neer.


Ik ken tot nu toe helaas niemand die dat wilt. anders moet ik een actie houden, wie wil er een ouwe chronisch zieke man helpen met kenteken op zijn naam te zetten.
 
Ja klopt maar ik kan bij wijze van 10 motoren hier in mijn schuur hebben zolang deze nergens geregistreerd staan kan niemand dat natrekken. ze komen je schuur niet in kijken maar de instanties kunnen dus wel zien wat ik bij de rdw geregistreerd hebt staan op naam aan bezittingen. dat is het lullige ervan. het is zelfs zo erg dat ze mijn motor die ik gekocht had voor 600 euro gewoon aanslaan op 1500 euro terwijl de dagwaarde bij de verzekering op nul staat. koop ik een tv van 2000 euro komen ze er niet achter. daarom vind ik het ook zo flauw dat je geen motor mag maar wel een dure tv. als ik 5 jaar vakantie spaar en daarvan een dure motor koop komt gelijk mijn inkomen in gevaar terwijl ik die gewoon gekocht heb met geld waar ik recht op heb... dat is toch krom.

Helemaal mee eens. Ik zou het ook zeker niet proberen te verdedigen, jij en alleen jij weet of je je ethisch of onethisch gedraagt. :t
 
Sorry ik wilde gewoon wat mogelijkheden bekijken .en Nee ik heb geen schulden en zit ook niet in een traject. de zaak ligt geheel anders. ik ben 52 jaar en chronisch ziek en perioden waarin ik veel pijn heb .ik kan helaas niet meer werken en leef daardoor van een uitkering en mag nog geen bezittingen hebben ook.
zo is het in Nederland.
Als jij een uitkering hebt, mag jij gewoon bezittingen en vermogen hebben. Raar verhaal dus. Tenzij je boven een bepaalde grens uitkomt.

En als jij die motor voor 600 euro koopt, zorg dan voor een aankoopovereenkomst en een betaling per bank zodat je kunt aantonen dat dat ding maar 600 euro waard was en je er dat voor betaald hebt. Inclusief screenshotje van de advertentie erbij. Dan kun je een en ander aantonen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan