Ik ben wezen kijken naar de CBR bij Wim Theunissen (1999, 33600km)
De motor zag er netjes uit, ik was aan het controleren op schade toen mijn vriendin kleurverschil opmerkte op de voorkap. De vorige eigenaar blijkt ermee gevallen te zijn en de rechter-voorkap is vervangen en het voorscherm overgespoten. Tevens is er een andere uitlaat gemonteerd.
Aan de deksels op de motor en de voetsteunen e.d. was absoluut niets te zien.
Wim kwam ook direct aan met zijn onderhoudshistorie van de motor. Sinds de vorige eigenaar de motor heeft gekocht (17dkm) is hij bij Wim in onderhoud geweest. De motor heeft netjes zijn beurten gehad, ketting en tandwielen zijn een keer vervangen. De motor is alleen in de zomer gebruikt geweest.
Op marktplaats stond een vrg prijs van 4250, Wim wilde de achterband vervangen (Bridgestone BT021R, is dat wat?) omdat deze nog 1 tot 2 mm te gaan had en er dan 4500 voor hebben.
Is 250 euro voor een bandje niet wat duur betaald?
Ik ben er nog niet helemaal uit omdat ik liever geen 4500 wil neerleggen voor een schade motor.
Wegens omstandigheden op het werk kan ik ook geen gat in de lucht springen al was ik wel wat zenuwachtig in de goede zin voor het bekijken van deze motor
Hij staat er goed bij en is netjes onderhouden, alleen 1x onderuit geschoven. Tevens zit er 6 maanden garantie op, mocht er na 2 maanden een slippende koppeling of een defect in de motor optreden. Een kapot lampje of lekke band rijden is natuurlijk geen garantie.
Verder dan de kappen kon ik niet kijken, dus tot hier reikt ook mijn kennis ervan.
Ik heb tot dinsdag om te beslissen of ik nog een proefrit wil maken zaterdag en hem dan bijna zeker koop of dat ik hem laat staan voor een tweede koper.
Heeft er nog iemand tips of adviezen voor me?
Deze motor heeft weer een verdacht lage km stand