Motor loopt op 3 cilinders

Drugskiller

MF'er
24 jan 2011
61
0
Sinds pas loopt mijn motor op 3 cilinders, dat is mij gezegd. Door iemand in de garage omdat de motor heel raar klinkt als hij warm is. Hij zei dat het door mijn choke kwam omdat ik met choke start. Ook als de motor maar 5 min aangestaan heeft behalve als ik er een tijd meegereden heb start ik zonder. Conclusie was dat mijn bougies nat waren geworden. en dat mogelijk mijn carburateur moet laten reinigen. Hij stinkt de laatste tijd wel naar benzine als hij stil staat. Dus het zou wel mogelijk kunnen zijn.

het gekke is wel dat als de motor koud is het hoorbaar is rond 4000 toeren, en als hij warm is hoor je het ook stationaire dus dacht eerst een lek in de pakking. hoe komt het dat je het pas beter hoor als je motor warm is. Dit heeft toch niks met 3 cilinders te maken????. Ook verlies ik vermogen en moet ik wel meer gas geven.

Wat zou hiervan ongeveer de kosten kunnen zijn, mochten het mijn bougies zijn en eventuele schoon maak cab? ..
 
Laatst bewerkt:
Beetje onduidelijk wat je precies bedoeld...

Ik denk dat het geluid van je naks komt. Olie warm, meer geluid, iets in die trant.

Volgens mij gaat het op een ZX6R, niet op een Triumph, dus moet er nog een cilinder extra mee gaan draaien :)

Checken dus.
Bougie goed?
Mengsel goed?
Compressie goed?

Ik hoorde van ene klant dat een motorzaak 400 euro vroeg voor carbs ultrasoon reinigen :X Er zijn gelukkig goedkopere motorzaken.
 
Ja, klopt. hoe weet je dat:p?.

wat ik bedoel is dat me motor een soort rammel geluid maakt ofzo aan de voorkant, weet niet hoe ik het moet beschrijven. Het klinkt in ieder geval niet gezond. Bougies zouden volgens hem de verzopen zijn/ nat geworden zijn omdat ik te veel met choke rijd.

maar wat bedoel je met triumph? dus moet er nog een cilinder extra mee draaien??.

hij had het er over dat het 300 tot 350 euro ging kosten. bougie vervangen, plus choke kabel omdat die droef open en dicht gaat. plus eventueel reinigen van cab. er zitten er 4 in dus hopelijk dat bedrag niet keer 4 XD

is het btw niet zelf schoon te maken. Het kan geen gum zijn dus zou niet weten waarom ze schoongemaakt moeten worden hoogstens afstellen.
 
Laatst bewerkt:
Sinds pas loopt mijn motor op 3 cilinders, dat is mij gezegd. Door iemand in de garage omdat de motor heel raar klinkt als hij warm is. Hij zei dat het door mijn choke kwam omdat ik met choke start. Ook als de motor maar 5 min aangestaan heeft behalve als ik er een tijd meegereden heb start ik zonder. Conclusie was dat mijn bougies nat waren geworden. en dat mogelijk mijn carburateur moet laten reinigen. Hij stinkt de laatste tijd wel naar benzine als hij stil staat. Dus het zou wel mogelijk kunnen zijn.

het gekke is wel dat als de motor koud is het hoorbaar is rond 4000 toeren, en als hij warm is hoor je het ook stationaire dus dacht eerst een lek in de pakking. hoe komt het dat je het pas beter hoor als je motor warm is. Dit heeft toch niks met 3 cilinders te maken????. Ook verlies ik vermogen en moet ik wel meer gas geven.

Wat zou hiervan ongeveer de kosten kunnen zijn, mochten het mijn bougies zijn en eventuele schoon maak cab? ..

Carbs reinigen hoor je steeds vaker, klinkklare onzin.

Dat je motor minder goed gaat lopen als hij warm is kan verschillende oorzaken hebben.

Stinken naar benzine kan overlopen van de vlotterkamers hebben, kan dus betekenen dat ook tijdens het lopen het benzine niveau te hoog is en dus het mengsel te rijk is, zeker met warme motor en dus slechter gaat lopen.

Heeft niet met het lopen op 3 cilinders te maken, maar als één cilinder een slechtere vonk krijgt en in combinatie met een verkeerd mengsel kan dat gebeuren bij die ene cilinder.

Merk je het zelf dat hij op 3 cilinders loopt ? Haal tijdens het lopen steeds één bougiedop los, als je een dop loshaalt en er veranderd niets aan het toerental is dat de cilinder welke niet of slecht meeloopt.
 
Ja, klopt. hoe weet je dat:p?.

wat ik bedoel is dat me motor een soort rammel geluid maakt ofzo aan de voorkant, weet niet hoe ik het moet beschrijven. Het klinkt in ieder geval niet gezond. Bougies zouden volgens hem de verzopen zijn/ nat geworden zijn omdat ik te veel met choke rijd.

maar wat bedoel je met triumph? dus moet er nog een cilinder extra mee draaien??.

hij had het er over dat het 300 tot 350 euro ging kosten. bougie vervangen, plus choke kabel omdat die droef open en dicht gaat. plus eventueel reinigen van cab. er zitten er 4 in dus hopelijk dat bedrag niet keer 4 XD

is het btw niet zelf schoon te maken. Het kan geen gum zijn dus zou niet weten waarom ze schoongemaakt moeten worden hoogstens afstellen.

uit 1995 :)
 
Ga van de week even kijken naar mijn bougies. Ik vond het ook al gek, hij keek er 3 min naar en wist meteen waar het probleem zat. Wel makkelijk geld verdienen zo. gewoon zeggen dat een cab schoon gemaakt moet worden, terwijl het mogelijk alleen een bougie is en te rijk afgesteld is :p.
 
Terug
Bovenaan Onderaan