Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Senseo in de zijkoffer, altijd lekker bakkie bij de hand
nee hoor, ik heb op de XR een Jamex-cone (bijna hetzelfde als niks op de carb) gehad ipv de oem airboxIs het raar als ik liever naar mijn airbox luister dan naar mijn uitlaat?
radio hard aan vind ik persoonlijk altijd een ongepaste schreeuw om aandacht, of het nu van een tourbuffel op twee wielen komt of uit een cabrio of koekblik met de ramen open...Als je motorrijdt is het motorgeluid en de beleving zo dat je absoluut geen radio nodig hebt,ook niet op lange afstanden...eigenlijk compenseer je met een radio het feit dat je fantasieloos rondtuft en eigenlijk liever in een auto wilt zitten...nou, wat houdt je tegen? en je zit nog droog ook!
Radio aan? auto in! Motor op? oordoppen uit
Het voegt echt iets toe...... Ze verzorgen de muziek voor andere mensen. Want ik geloof niet dat als je met 80-100 km/u rond kachelt je er ook nog maar 1 noot van hoort over de windruis, uitlaat geluiden, je helm en oordoppen heen.
R1?Ik verkoop geluidsets voor op de motor (en scooter en boot, want waterdicht).
En je mag me geloven; die hier je gewoon, ook bij 120 km/u.
Wen als je me niet gelooft, mag je het proberen
Er zijn toch best wel wat mensen die een muziekje draaien tijdens het toeren, of tijdens het woon-werk verkeer.
Zo ben ik er ook ooit aan begonnen, aan die muziekspullen. Ik reed dagelijks van Tilburg naar Dordrecht op de motor, en weer terug.
Uur heen, uur terug.
Dan luister ik liever naar wat radio of mp3 dan naar rijgeluiden (hoe mooi dat uitlaatgeluid ook is )
Inmiddels al vele setjes gemonteerd, van Harley tot aan R1.
Sja, da's een hang glider. Maar ik vraag me af hoe de HD-versie er dan uitziet.[afbeelding]
maar dan van harley davidson.
Zit wel wat in jaBinnenkort wordt een grote luidspreker op een elektro motor verplicht, die maakt dan uitlaatgeluid, zodat je de motor aan hoort komen.
Het voegt echt iets toe...... Ze verzorgen de muziek voor andere mensen. Want ik geloof niet dat als je met 80-100 km/u rond kachelt je er ook nog maar 1 noot van hoort over de windruis, uitlaat geluiden, je helm en oordoppen heen.
Als ik op mijn cbr1000f rij dan heb ik genoeg aan het motorrijden en het uitlaat geluid.
Rijd ik op mijn bmw k100 dan mis ik na 5 minuten al de radio.
Bmw rijden is eigenlijk autorijden maar dan op 2 wielen Volkomen emotieloos maar hij brengt je overal en probleemloos over lange afstanden
Ik luister ook muziek op de motor, maar dan wel middels een headsetje, vind het wat overdreven om naast het gebler van mijn motor ook nog eens extra geluidsoverlast te veroorzaken met een paar speakers... Dat deden klasgenootjes op de middelbare school, en ik ben geen puistenkop 11kw pleepot rijdende poser.Ik verkoop geluidsets voor op de motor (en scooter en boot, want waterdicht).
En je mag me geloven; die hier je gewoon, ook bij 120 km/u.
Wen als je me niet gelooft, mag je het proberen
Er zijn toch best wel wat mensen die een muziekje draaien tijdens het toeren, of tijdens het woon-werk verkeer.
Zo ben ik er ook ooit aan begonnen, aan die muziekspullen. Ik reed dagelijks van Tilburg naar Dordrecht op de motor, en weer terug.
Uur heen, uur terug.
Dan luister ik liever naar wat radio of mp3 dan naar rijgeluiden (hoe mooi dat uitlaatgeluid ook is )
Inmiddels al vele setjes gemonteerd, van Harley tot aan R1.
R1?
Ik wil best geloven dat je ze wel hoort, maar dan nog vind ik dat soort speakers niet nodig. Het is voor andere mensen best irritant en als je naar het foute uur luistert sta je nog voor lul ook In ear werkt ook niet fijn, tenzij je van die otoplastieken met speakertjes hebt. Dan nog, losse draadjes binnen een helm vind ik persoonlijk behoorlijk vervelend.
Helmspeakers zijn the way to go, en dan gewoon je otoplastieken er onder Op woon-werkverkeer wil je niet alleen maar je uitlaat horen. Wie dat beweert rijdt niet dagelijks 150+km. Ben je die uitlaat snel zat hoor
Natuurlijk kost een radio concentratie, maar dat doet het in auto's ook. In auto's is een radio gemeengoed en op de motor niet aangezien je het slecht kwijt kunt; het heeft niks te maken met veiligheid.Dat werp weer de volgende topic op:
Hoe veilig is motorrijden als je naar muziek (mp3) of de radio luistert, telefoneert, je gps in de gaten houdt.
Je toerental wanneer je op of terug moet schakelen, plus al het verkeer om je heen.
Heb ook ooit is een mp3 speler in m'n oor gehad, mijn concentratie ging gelijk 30% naar beneden omdat ik meer bezig was om de muziek goed te horen dan met het verkeer.
Ik weet niet of dit voor motoren, want daar is nog geen onderzoek naar gedaan:
Sterke afleiding in de auto is veiliger dan lichte afleiding
6 februari 2012
Uit onderzoek van Nina Schaap aan de Universiteit Twente blijkt dat automobilisten die licht zijn afgeleid minder veilig rijden dan zwaar afgeleide autobestuurders. Mensen lijken zich bij zware afleiding te realiseren dat het rijden onveilig wordt. Op dat moment verschuift hun aandacht terug naar het verkeer. Lichte afleiding denkt men onterecht te kunnen combineren met veilig rijden.
http://www.utwente.nl/archief/2012/...e_auto_is_veiliger_dan_lichte_afleiding.docx/
Dat werp weer de volgende topic op:
Hoe veilig is motorrijden als je naar muziek (mp3) of de radio luistert, telefoneert, je gps in de gaten houdt.
Je toerental wanneer je op of terug moet schakelen, plus al het verkeer om je heen.
Heb ook ooit is een mp3 speler in m'n oor gehad, mijn concentratie ging gelijk 30% naar beneden omdat ik meer bezig was om de muziek goed te horen dan met het verkeer.
Ik weet niet of dit voor motoren, want daar is nog geen onderzoek naar gedaan:
Sterke afleiding in de auto is veiliger dan lichte afleiding
6 februari 2012
Uit onderzoek van Nina Schaap aan de Universiteit Twente blijkt dat automobilisten die licht zijn afgeleid minder veilig rijden dan zwaar afgeleide autobestuurders. Mensen lijken zich bij zware afleiding te realiseren dat het rijden onveilig wordt. Op dat moment verschuift hun aandacht terug naar het verkeer. Lichte afleiding denkt men onterecht te kunnen combineren met veilig rijden.
http://www.utwente.nl/archief/2012/...e_auto_is_veiliger_dan_lichte_afleiding.docx/
Zeker maar het aantal ongevallen dat ze veroorzaken of hebben is toch een stuk minder als van het jonge grut.Dat komt omdat je oud bent.
Je zou beter kunnen pleiten dat mensen van 50+ gewoon niet meer aan t verkeer mogen deelnemen, want alles kost ze gewoon teveel aandacht.
pas maar op straks staat iedereen met een harly of dergelijke voor je deurHeb in een ver verleden ook wel eens met een walkman en in-ear speakers rondgereden. Was maar van heel korte duur, leid teveel af van hetgeen je werkelijk mee bezig bent (motorrijden dus) en genieten van muziek gaat ook niet echt. Wil van beide afzonderlijk kunnen genieten, ben wellicht niet voor multitasking in de wieg gelegd... Eigenaren van motoren waarop een zodanige installatie is gebouwd zodat iedereen kan ''genieten'' van hun compensatiedrang zou ik liever relateren aan een bepaalde aflevering van South Park.