Motor met een radio is ,n Trabant met Airco

Een radio op de motor

  • Slaat als een l#l op een drumstel

    Stemmen: 11 11,3%
  • Voegt echt iets toe aan motorrijden

    Stemmen: 14 14,4%
  • Is iets voor Goldwing boys of HD Hanggliders

    Stemmen: 11 11,3%
  • Is niks voor mij, ik luister liever naar de uitlaat

    Stemmen: 61 62,9%

  • Totaal aantal stemmers
    97
Senseo in de zijkoffer, altijd lekker bakkie bij de hand
:N :+
Is het raar als ik liever naar mijn airbox luister dan naar mijn uitlaat? :P
nee hoor, ik heb op de XR een Jamex-cone (bijna hetzelfde als niks op de carb) gehad ipv de oem airbox
machtig om je motor te horen ademen (en met een 680cc één-cilinder is dat heel indrukwekkend)

Ik rij nu weer met een K&N in de airbox omdat de Jamex teveel stof en water naar binnen zoog..


Als je motorrijdt is het motorgeluid en de beleving zo dat je absoluut geen radio nodig hebt,ook niet op lange afstanden...eigenlijk compenseer je met een radio het feit dat je fantasieloos rondtuft en eigenlijk liever in een auto wilt zitten...nou, wat houdt je tegen? en je zit nog droog ook!

Radio aan? auto in! Motor op? oordoppen uit 8-)
radio hard aan vind ik persoonlijk altijd een ongepaste schreeuw om aandacht, of het nu van een tourbuffel op twee wielen komt of uit een cabrio of koekblik met de ramen open...

Ik hoor wel vaker motorrijders die muziek in hun helm willen (zo ook enkele reacties hierboven)
Ik dacht ook dat dat fijn zou zijn, heb het herhaaldelijk geprobeerd maar kwam elke keer tot dezelfde conclusie dat het mij stoorde tijdens het rijden.

Nu rij ik nooit meer met muziek op de motor en altijd met oordoppen
Niet omdat ik mijn (stille standaard) uitlaat niet wil horen, maar omdat ik niet doof wil worden van de windruis
 
Laatst bewerkt:
Het voegt echt iets toe...... Ze verzorgen de muziek voor andere mensen. Want ik geloof niet dat als je met 80-100 km/u rond kachelt je er ook nog maar 1 noot van hoort over de windruis, uitlaat geluiden, je helm en oordoppen heen. :Y
 
WTF is een HD hangglider?
hangglider.jpg

maar dan van harley davidson. :Y
 
Het voegt echt iets toe...... Ze verzorgen de muziek voor andere mensen. Want ik geloof niet dat als je met 80-100 km/u rond kachelt je er ook nog maar 1 noot van hoort over de windruis, uitlaat geluiden, je helm en oordoppen heen. :Y

Ik verkoop geluidsets voor op de motor (en scooter en boot, want waterdicht).

En je mag me geloven; die hier je gewoon, ook bij 120 km/u.
Wen als je me niet gelooft, mag je het proberen :)

Er zijn toch best wel wat mensen die een muziekje draaien tijdens het toeren, of tijdens het woon-werk verkeer.
Zo ben ik er ook ooit aan begonnen, aan die muziekspullen. Ik reed dagelijks van Tilburg naar Dordrecht op de motor, en weer terug.
Uur heen, uur terug.

Dan luister ik liever naar wat radio of mp3 dan naar rijgeluiden (hoe mooi dat uitlaatgeluid ook is;) )

Inmiddels al vele setjes gemonteerd, van Harley tot aan R1.
 
Ik verkoop geluidsets voor op de motor (en scooter en boot, want waterdicht).

En je mag me geloven; die hier je gewoon, ook bij 120 km/u.
Wen als je me niet gelooft, mag je het proberen :)

Er zijn toch best wel wat mensen die een muziekje draaien tijdens het toeren, of tijdens het woon-werk verkeer.
Zo ben ik er ook ooit aan begonnen, aan die muziekspullen. Ik reed dagelijks van Tilburg naar Dordrecht op de motor, en weer terug.
Uur heen, uur terug.

Dan luister ik liever naar wat radio of mp3 dan naar rijgeluiden (hoe mooi dat uitlaatgeluid ook is;) )

Inmiddels al vele setjes gemonteerd, van Harley tot aan R1.
R1? :P


Ik wil best geloven dat je ze wel hoort, maar dan nog vind ik dat soort speakers niet nodig. Het is voor andere mensen best irritant en als je naar het foute uur luistert sta je nog voor lul ook :+ In ear werkt ook niet fijn, tenzij je van die otoplastieken met speakertjes hebt. Dan nog, losse draadjes binnen een helm vind ik persoonlijk behoorlijk vervelend.

Helmspeakers zijn the way to go, en dan gewoon je otoplastieken er onder :Y Op woon-werkverkeer wil je niet alleen maar je uitlaat horen. Wie dat beweert rijdt niet dagelijks 150+km. Ben je die uitlaat snel zat hoor :)
 
Binnenkort wordt een grote luidspreker op een elektro motor verplicht, die maakt dan uitlaatgeluid, zodat je de motor aan hoort komen. _O-
 
hmm, bluetoothsetje, pairen met telefoon, oordoppen in en lekker met muziekje op rondrijden! echt wel. mn uitlaat is soms nog wel leuk(als k niet te hard rij, en door tunneltjes enzo, en vooral korte stukjes) maar lange stukken alleen wind en herrie horen is niet fijn en dan heb ik liever muziek!
maar inderdaad NIET met echte speakers die anderen ook kunnen horen, zó asociaal vind ik(zowel van een goldwing als uit een auto)...
 
Het voegt echt iets toe...... Ze verzorgen de muziek voor andere mensen. Want ik geloof niet dat als je met 80-100 km/u rond kachelt je er ook nog maar 1 noot van hoort over de windruis, uitlaat geluiden, je helm en oordoppen heen. :Y

Met een goede mp3 speler wordt het al een hele opgave om nog uberhaupt iets van 'muziek' te onderscheiden als je b.v. op de snelweg rijdt.

Daar entegen, rijdt je binnendoor, dan hoor je nog net de bass van bepaalde nummers.
 
Hou je niet in BB :+ .

Lekker bezig ;).

On-topic: ik luister graag naar muziek (vooral op de snelweg), maar dan wel via speakers in de helm en niet via speakers op de motor ;).
 
Sinds de K heb ik radio op de motor. Ik wil niet meer anders. Vooral die ene keer dat ik over de snelweg naar huis reed en er op dezelfde snelweg een spookrijder werd gemeld, was ik de radio uiterst dankbaar.

Op vakantie plug ik een MP3-speler met mijn favoriete muziek in de radio. Zelfs bij hogere snelheid is, dankzij de volle kuip, de muziek nog te horen. Uiteraard zet ik de muziek zachter naar mate ik langzamer rij. Ik zorg er natuurlijk wel voor dat omgevingsgeluid nog hoorbaar is.
 
Als ik op mijn cbr1000f rij dan heb ik genoeg aan het motorrijden en het uitlaat geluid. *O*
Rijd ik op mijn bmw k100 dan mis ik na 5 minuten al de radio.
Bmw rijden is eigenlijk autorijden maar dan op 2 wielen _O- Volkomen emotieloos -O- maar hij brengt je overal en probleemloos over lange afstanden _O- 8-)

- off topic-
Is probleemloos voor jouw hetzelfde als emotieloos? *D
Wellicht ben ik gauw tevreden, maar met mijn K1200 heb ik toch veel plezier.
Ook zonder uitlaatgeluid.....

- on topic-

Met oordoppen en vaste speakers in de helm is het met een muziekje fijn snelwegrijden.
Moet er serieus gestuurd worden (Eifel e.d.) dan muziek uit en genieten van de weg.

Maar wel alles prive in de helm en natuurlijk niet als omroepwagen.
Ik ben geen ijscoman :W
 
Dat werp weer de volgende topic op:
Hoe veilig is motorrijden als je naar muziek (mp3) of de radio luistert, telefoneert, je gps in de gaten houdt.
Je toerental wanneer je op of terug moet schakelen, plus al het verkeer om je heen.
Heb ook ooit is een mp3 speler in m'n oor gehad, mijn concentratie ging gelijk 30% naar beneden omdat ik meer bezig was om de muziek goed te horen dan met het verkeer.

Ik weet niet of dit voor motoren, want daar is nog geen onderzoek naar gedaan:

Sterke afleiding in de auto is veiliger dan lichte afleiding
6 februari 2012
Uit onderzoek van Nina Schaap aan de Universiteit Twente blijkt dat automobilisten die licht zijn afgeleid minder veilig rijden dan zwaar afgeleide autobestuurders. Mensen lijken zich bij zware afleiding te realiseren dat het rijden onveilig wordt. Op dat moment verschuift hun aandacht terug naar het verkeer. Lichte afleiding denkt men onterecht te kunnen combineren met veilig rijden.
http://www.utwente.nl/archief/2012/...e_auto_is_veiliger_dan_lichte_afleiding.docx/
 
Ik verkoop geluidsets voor op de motor (en scooter en boot, want waterdicht).

En je mag me geloven; die hier je gewoon, ook bij 120 km/u.
Wen als je me niet gelooft, mag je het proberen :)

Er zijn toch best wel wat mensen die een muziekje draaien tijdens het toeren, of tijdens het woon-werk verkeer.
Zo ben ik er ook ooit aan begonnen, aan die muziekspullen. Ik reed dagelijks van Tilburg naar Dordrecht op de motor, en weer terug.
Uur heen, uur terug.

Dan luister ik liever naar wat radio of mp3 dan naar rijgeluiden (hoe mooi dat uitlaatgeluid ook is;) )

Inmiddels al vele setjes gemonteerd, van Harley tot aan R1.
Ik luister ook muziek op de motor, maar dan wel middels een headsetje, vind het wat overdreven om naast het gebler van mijn motor ook nog eens extra geluidsoverlast te veroorzaken met een paar speakers... Dat deden klasgenootjes op de middelbare school, en ik ben geen puistenkop 11kw pleepot rijdende poser.
:+
 
R1? :P


Ik wil best geloven dat je ze wel hoort, maar dan nog vind ik dat soort speakers niet nodig. Het is voor andere mensen best irritant en als je naar het foute uur luistert sta je nog voor lul ook :+ In ear werkt ook niet fijn, tenzij je van die otoplastieken met speakertjes hebt. Dan nog, losse draadjes binnen een helm vind ik persoonlijk behoorlijk vervelend.

Helmspeakers zijn the way to go, en dan gewoon je otoplastieken er onder :Y Op woon-werkverkeer wil je niet alleen maar je uitlaat horen. Wie dat beweert rijdt niet dagelijks 150+km. Ben je die uitlaat snel zat hoor :)

ach, ik kan er zelfs een extra subwoofer bij leveren, met eigen versterker :')

Of de variant voor in de helm, obv bluetooth :)

Ieder z'n meug :Y
 
Dat werp weer de volgende topic op:
Hoe veilig is motorrijden als je naar muziek (mp3) of de radio luistert, telefoneert, je gps in de gaten houdt.
Je toerental wanneer je op of terug moet schakelen, plus al het verkeer om je heen.
Heb ook ooit is een mp3 speler in m'n oor gehad, mijn concentratie ging gelijk 30% naar beneden omdat ik meer bezig was om de muziek goed te horen dan met het verkeer.

Ik weet niet of dit voor motoren, want daar is nog geen onderzoek naar gedaan:

Sterke afleiding in de auto is veiliger dan lichte afleiding
6 februari 2012
Uit onderzoek van Nina Schaap aan de Universiteit Twente blijkt dat automobilisten die licht zijn afgeleid minder veilig rijden dan zwaar afgeleide autobestuurders. Mensen lijken zich bij zware afleiding te realiseren dat het rijden onveilig wordt. Op dat moment verschuift hun aandacht terug naar het verkeer. Lichte afleiding denkt men onterecht te kunnen combineren met veilig rijden.
http://www.utwente.nl/archief/2012/...e_auto_is_veiliger_dan_lichte_afleiding.docx/
Natuurlijk kost een radio concentratie, maar dat doet het in auto's ook. In auto's is een radio gemeengoed en op de motor niet aangezien je het slecht kwijt kunt; het heeft niks te maken met veiligheid.
 
Laatst bewerkt:
Dat werp weer de volgende topic op:
Hoe veilig is motorrijden als je naar muziek (mp3) of de radio luistert, telefoneert, je gps in de gaten houdt.
Je toerental wanneer je op of terug moet schakelen, plus al het verkeer om je heen.
Heb ook ooit is een mp3 speler in m'n oor gehad, mijn concentratie ging gelijk 30% naar beneden omdat ik meer bezig was om de muziek goed te horen dan met het verkeer.

Dat komt omdat je oud bent.
Je zou beter kunnen pleiten dat mensen van 50+ gewoon niet meer aan t verkeer mogen deelnemen, want alles kost ze gewoon teveel aandacht.
Ik weet niet of dit voor motoren, want daar is nog geen onderzoek naar gedaan:

Sterke afleiding in de auto is veiliger dan lichte afleiding
6 februari 2012
Uit onderzoek van Nina Schaap aan de Universiteit Twente blijkt dat automobilisten die licht zijn afgeleid minder veilig rijden dan zwaar afgeleide autobestuurders. Mensen lijken zich bij zware afleiding te realiseren dat het rijden onveilig wordt. Op dat moment verschuift hun aandacht terug naar het verkeer. Lichte afleiding denkt men onterecht te kunnen combineren met veilig rijden.
http://www.utwente.nl/archief/2012/...e_auto_is_veiliger_dan_lichte_afleiding.docx/
 
Dat komt omdat je oud bent.
Je zou beter kunnen pleiten dat mensen van 50+ gewoon niet meer aan t verkeer mogen deelnemen, want alles kost ze gewoon teveel aandacht.
Zeker maar het aantal ongevallen dat ze veroorzaken of hebben is toch een stuk minder als van het jonge grut.
Jonge beginnende automobilisten (18-24 jaar; in meer of mindere mate gaat het in deze leeftijdsgroep over beginners) hebben een relatief grote kans om betrokken te raken bij een ernstig verkeersongeval (met ten minste een dode of zwaargewonde). Per gereden kilometer is die kans ruim vier keer zo groot als voor automobilisten van 30-59 jaar (SWOV, 2007a).
 
Heb in een ver verleden ook wel eens met een walkman en in-ear speakers rondgereden. Was maar van heel korte duur, leid teveel af van hetgeen je werkelijk mee bezig bent (motorrijden dus) en genieten van muziek gaat ook niet echt. Wil van beide afzonderlijk kunnen genieten, ben wellicht niet voor multitasking in de wieg gelegd... Eigenaren van motoren waarop een zodanige installatie is gebouwd zodat iedereen kan ''genieten'' van hun compensatiedrang zou ik liever relateren aan een bepaalde aflevering van South Park.
pas maar op straks staat iedereen met een harly of dergelijke voor je deur _O- _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan