motor op naam van rechtspersoon

gsxr_1998

Rookie
15 mrt 2022
3
6
Hai allen,

Na jaaaaren gluren, hier mijn eerste berichtje.

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe motor, en zag een mooie GSXR uit 2017. Redelijk lage km-stand (27k) en optisch netjes. Ik heb een proefrit gepland, maar ik wilde vooraf toch wat onderzoek doen. Zo heb ik een voertuigrapport aangevraagd waarin ik zag dat er toch wel veel eigenaren zijn geweest (8). Dat kan natuurlijk. Maar wat ik niet zo goed kan interpretren is het feit dat het overgrote deel van de eigenaren rechtspersonen zijn. Dan denk ik aan bedrijfjes ofzo? Wat kan dit betekenen? En is dit ok?
 
dat hij ten tijde van de te naam stelling bij een rechtspersoon door meerdere mensen is gebruikt. En dus niet door 1 persoon, zoals bij een "normale" eigenaar.
 
Hoeveel mensen hebben een motorrijbewijs, bij een gemiddeld bedrijf?
Hoeveel mensen gebruiken de 'bedrijfs GSXR' voor klantenbezoekjes of om de bouwvakspullen van A naar B te verplaatsen?
Zijn er geen 'normale eigenaars' die hun motor aan de zoon, buurman, vriend, vrouw uitlenen?


Kijk uit dat je niet achter elke opmerkelijkheid spoken gaat zoeken. Het perfecte verleden bestaat niet, of kan zo zijn neergezet omdat velen dat wensen
 
Ik zou een motor met veel eigenaren niet snel kopen. Er kunnen zaken mis zijn die niet direct bij een proefrit opvallen. Dat kan ook iets simpels als een te hoog brandstofverbruik zijn of iets wat alleen aan het licht bij een lange rit komt.
Maargoed, een motor kopen blijft altijd een momentopname. Je kan mazzel hebben, je kan pech hebben.
 
Hai allen,

Na jaaaaren gluren, hier mijn eerste berichtje.

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe motor, en zag een mooie GSXR uit 2017. Redelijk lage km-stand (27k) en optisch netjes. Ik heb een proefrit gepland, maar ik wilde vooraf toch wat onderzoek doen. Zo heb ik een voertuigrapport aangevraagd waarin ik zag dat er toch wel veel eigenaren zijn geweest (8). Dat kan natuurlijk. Maar wat ik niet zo goed kan interpretren is het feit dat het overgrote deel van de eigenaren rechtspersonen zijn. Dan denk ik aan bedrijfjes ofzo? Wat kan dit betekenen? En is dit ok?
Motorbedrijven die zo'n ding kopen zijn ook bedrijven.
 
Persoonlijk zou ik wel vragen stellen bij zoveel eigenaren in korte tijd en naar 1 opzoek gaan met hooguit 1 of 2 eigenaren.
Al moet je niet alles geloven wat er in zo,n rapport staat,het klopt soms niet kan ik je uit ervaring vertellen .
 
Ik zou een motor met veel eigenaren niet snel kopen. Er kunnen zaken mis zijn die niet direct bij een proefrit opvallen. Dat kan ook iets simpels als een te hoog brandstofverbruik zijn of iets wat alleen aan het licht bij een lange rit komt.
Maargoed, een motor kopen blijft altijd een momentopname. Je kan mazzel hebben, je kan pech hebben.

Dit is een voorbeeld van wat ik bedoel met spoken verzinnen.
Klinkt logisch in eerste instantie, een motor met verborgen problemen die dus maar steeds wordt doorverkocht.

Als je er iets langer bij stilstaat, is het niet meer logisch. Van al die eigenaren heeft niemand de motor dan gewoon laten repareren? Allemaal waren ze hem meteen zat toen 'het gebrek' aan het licht kwam?
Allemaal hebben ze het onfatsoen gehad de motor stilzwijgend door te duwen met hetzelfde gebrek?

Dat het bij 8 eigenaren zo is gegaan, is behoorlijk ver gezocht toch? Kan nog steeds zo zijn gebeurd, maar zo kan je bij elke motor een spookverhaal verzinnen.

Voorbeeld: motor met maar 5k kilometers op de klok:
Mogelijk niet kopen, misschien is er iets kapot waardoor de motor niet veel heet kunnen rijden.... Maar hier willen we liever geloven dat de motor jong is en dus nog goed.

Maar goed, ik weet ook dat dit soort gedachtes er niet uit te rationaliseren zijn.
 
Dit is een voorbeeld van wat ik bedoel met spoken verzinnen.
Klinkt logisch in eerste instantie, een motor met verborgen problemen die dus maar steeds wordt doorverkocht.

Als je er iets langer bij stilstaat, is het niet meer logisch. Van al die eigenaren heeft niemand de motor dan gewoon laten repareren? Allemaal waren ze hem meteen zat toen 'het gebrek' aan het licht kwam?
Allemaal hebben ze het onfatsoen gehad de motor stilzwijgend door te duwen met hetzelfde gebrek?

Dat het bij 8 eigenaren zo is gegaan, is behoorlijk ver gezocht toch? Kan nog steeds zo zijn gebeurd, maar zo kan je bij elke motor een spookverhaal verzinnen.

Voorbeeld: motor met maar 5k kilometers op de klok:
Mogelijk niet kopen, misschien is er iets kapot waardoor de motor niet veel heet kunnen rijden.... Maar hier willen we liever geloven dat de motor jong is en dus nog goed.

Maar goed, ik weet ook dat dit soort gedachtes er niet uit te rationaliseren zijn.
Spoken verzinnen? Ik zeg "kunnen zaken mis zijn" en later in mijn post leg ik zelfs nog uit wat mijn redenen zijn om zo'n motor niet te kopen. Ik heb met auto's dezelfde ervaring en niemand verplicht mij een motor te kopen met 8 eigenaren toch? Als ik mag kiezen tussen een nette motor met slechts 1 of 2 eigenaren of een motor met 8 dan weet ik het wel hoor. Er van uitgaande dat beide motoren op het oog en tijdens de proefrit een vergelijkbare staat lijken te hebben.

Nogmaals, een motor kopen is een momentopname maar het is het geld van de koper dus niet meer dan logisch dat hier vragen bij worden gesteld.
 
Hai allen,

Na jaaaaren gluren, hier mijn eerste berichtje.

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe motor, en zag een mooie GSXR uit 2017. Redelijk lage km-stand (27k) en optisch netjes. Ik heb een proefrit gepland, maar ik wilde vooraf toch wat onderzoek doen. Zo heb ik een voertuigrapport aangevraagd waarin ik zag dat er toch wel veel eigenaren zijn geweest (8). Dat kan natuurlijk. Maar wat ik niet zo goed kan interpretren is het feit dat het overgrote deel van de eigenaren rechtspersonen zijn. Dan denk ik aan bedrijfjes ofzo? Wat kan dit betekenen? En is dit ok?

Veel van dit soort motoren vooral snellere versies zijn van veel eigenaren geweest. Omdat men tijdtje rijdt en toch niets vindt uiteindelijk bijv.

Vaak worden ze ook voor de show gebruikt of echt voor meetings dus kan wel zakelijke gebruiker zijn.

Ik had geluk dan met mijn r1 is 2 eigenaren geweest die met 10 liet ik staan was zoveel mis vooral de km stand was al 130000km op advertentie en teller is 38000km dus kijk ermee uit.
 
Wss handelaren/bedrijven dan
Dat denk ik wel.

En daarbij kan een GSXR precies zo'n type motor zijn die iemand graag wilt hebben, koopt en er dan toch na een tijdje achter komt dat het niet de ideale motor is. Dus wat meer eigenaren vind ik niet heel raar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan