motor opbokken, geen achterbok hoe doe jij dat?

the blue one

MF veteraan
21 aug 2005
14.430
3
Haarlem
Even een vraag, ik moet morgen mijn achterwiel er even uithalen. ik heb normaal een achterbok tot mijn beschikking maar door omstandigheden morgen dus niet B| iemand een goeie tip :? Tot nu toe kom ik niet verder dan sjorbanden aan de deurpost en achterbrug, maar ik vertrouw het idee voor geen ene meter
 
Trapje van de gamma lukt ook :Y . Hangt stevig en kan niet omvallen
full
 
Bij de dealer hadden ze een trucje om de ketting te smeren, maar ik weet niet of het stabiel genoeg is om het achterwiel te verwijderen.

Die man had een stuk bezemsteel van 34cm, met aan elke kant een rubberen dop.
Hij zette eerst de voorrem vast met een elastiek, en duwde de motor toen vanaf de rechterkant met de handgreep van zich af, zodat de motor op de zijstandaard en het (geblokkeerde voorwiel kwam te staan.
Daarna zette hij dat hout onder de achterbrug, en het ding stond stabiel met het achterwiel vrij.

Erg handig, alleen heb ik die doppen nog nergens kunnen vinden...
 
Autokrik dr onder (wel zo'n exemplaar krikkie)

Even een mooi punt zoeken waar ie niet kan verschuiven, as, remklauw etc losdraaien voor je m opkrikt en dan maar fijn het wiel dr uit halen, staat zo vast als een huis als je de krik dr goed onder kan zetten.

zijstandaard uit laten staan en de krik aan de rechterkant dr onder, zoveel mogelijk aan de achterkant, maar dat spreekt hopelijk voor zich :P


ik heb precies dezelfde, en ik zet hem altijd onder mijn achterdemper. dat past precies, verder natuurlijk de jiffie en de voorband. 3 punten dus zo stabiel als een huis.
 
ik moet van de week ook weer ff aan de klus, ik ben samen met mijn buurman bezig om ff een steuntje leeg te maken :)

Moest gisteravond dat kratje in mijn eentje leeg maken dus werd iets later wakker vanochtend maar motor op de jiffy kantelen en amstelbok eronder werkt prima ;) Alhoewel degene die hem vast hield er wat anders over dacht na een half uurtje :P

Alleen vergeten om een foto te maken :P dat zal dan ook wel te maken hebben met de hoeveelheid alcohol gisteravond
 
krik_hs.jpg


als je een paar van die blauwe steunen hebt kun je die ook onder je steppies plaatsen
bij gebrek aan beter werkt het perfect, en i.t.t. een brugbok kun je hiermee
ook makkelijk je schokdemper loshalen
 
Terug
Bovenaan Onderaan