Motor vanaf 20km/h met piepende voorrem

2Xtreme

MF'er
23 sep 2020
48
6
Ik heb 2 maanden geleden een motorfiets gekocht, waarbij ik tijdens de proefrit al aangaf aan de verkoper dat de voorremmen bij 20km/h beginnen te piepen bij het naderen van bijv een stoplicht. Dit is zeer hinderlijk en lijkt net of de remvoeringen versleten zijn, wat niet het geval is.Ik gebruik nu ook mijn achterrem nu veel vaker om zo de voorrem vanaf 20km/h wat meer te ontlasten, terwijl ik dat op mijn vorige motor van hetzelfde merk, nooit deed. Nou zegt het bedrijf waar ik de motor heb gekocht dat mijn motorfiets gesinterde remvoeringen heeft en dat het piepen daardoor komt. En dat daar weinig aan te doen is. Moet ik dit accepteren daar de motor nog garantie heeft...?
 
Heb er organische remblokken erin laten zetten(garantie) en zover lijkt het probleem opgelost. Volgens garage zijn organische remmen niet zo goed bij hoge snelheden.
 
Volgens garage zijn organische remmen niet zo goed bij hoge snelheden.
Ohjee? Ik ben voor alles dat ik nu vervang over aan het stappen naar organisch. Ik weet dat ze bij regen wat later aangrijpen (dus daar heb ik al geen last van 🌞🌞). Vanaf wat voor snelheid moet je gaan denken. En wiskundig gezien? een 20 cm schijf gaat veel langzamer door de klauw heen dan een 32 cm schijf???

:? :?
 
 
Zo heb ik t begrepen:

1) Vroeger had je remblokken met asbest erin. Die worden niet zo gauw warm en piepen niet. Maar asbest mag niet meer.
2) Daarnaast heb je organisch, die piepen niet maar zijn niet zo goed als die ouwe asbest remblokjes qua remkracht en hittebestendigheid.
3) Derde is de sinterblok. Die gaan lang mee, hebben veel remkracht en zijn hitte bestendig. Maar die piepen met name in t begin behoorlijk.
 
Ja, punt 2: ik begrijp waar 't wringt met die hoge snelheden: langdurig op een circuit te knallen zijn die sinterblokken het beste, voor straatgebruik, zoals ik met mijn FZR doe, effe 5 minuten gek doen, heb ik juist voor organisch gekozen... nu past het allemaal weer. lijkt me dat organisch juist voor jou ook goed is. Maar remmen moet je wel Gebruiken, met een hoofdletter. Als je effe met die van jou was wezen beesten had je nu de stilste remmen van de wijk gehad
 
Ja, punt 2: ik begrijp waar 't wringt met die hoge snelheden: langdurig op een circuit te knallen zijn die sinterblokken het beste, voor straatgebruik, zoals ik met mijn FZR doe, effe 5 minuten gek doen, heb ik juist voor organisch gekozen... nu past het allemaal weer. lijkt me dat organisch juist voor jou ook goed is. Maar remmen moet je wel Gebruiken, met een hoofdletter. Als je effe met die van jou was wezen beesten had je nu de stilste remmen van de wijk gehad
Gebruikte ook organische blokken,ik dacht ga ff dijkje afknallen,en inderdaad had ik toen de stilste remmen,
namelijk helemaal geen remmen meer,totaal opgerookt 😬
 
tja, ik rijd op straat met DP gesinterde blokken aan 1 kant vd schijven en sport DP gesinterde aan de andere kant vd schijf.

Tijdens sportief hellinkje af (lees Zot) in de eiffel met alleen gesinterd kon ik niet voldoende vertraging krijgen. Over organische blokken praat ik niet. Dat remt niet door op de moderne remschijven.
 
Ik dacht leuk voor mijn Hayabusa laat ik er eens race remblokken in zetten,nou dat remt op de openbare weg voor geen meter,
pas als ze warm geremd zijn werken ze pas goed,geen aanrader voor de openbare weg.Eerste montage zitten er altijd gesinterde blokken
in een Japanse motor,doen ze niet voor niets.
 
Ik dacht leuk voor mijn Hayabusa laat ik er eens race remblokken in zetten,nou dat remt op de openbare weg voor geen meter,
pas als ze warm geremd zijn werken ze pas goed,geen aanrader voor de openbare weg.Eerste montage zitten er altijd gesinterde blokken
in een Japanse motor,doen ze niet voor niets.
We gaan het zien. Ik moet de eerste test nog uit gaan voeren, zijn er nu 2 waar ik organische blokken voor heb.

Wat zit er standaard onder de gewone gebruiksauto's tegenwoordig?
 
Ben vandaag met nieuwe banden en organische remblokken gaan rijden. Moest 1 keer flink in de remmen. Maar de organische remblokken deden hun werk behoorlijk goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan