motor voor kleine persoon?

Nog maar weer eens een open deur intrappen... :z

De Honda cbf600 (en 1000) hebben een in 3 standen verstelbaar zadel ;)
De 600-tjes zijn in redelijke aantallen 2e-hands te vinden.
 
ik ga de cbf600 zeker eens testrijden, hoe gemakkelijk of moeilijk is het het zadel te verstellen?

tweedehands is geen optie, heb grote kost nodig voor men belastingen, moet nieuwe moto zijn
 
als zelfstandige moet je kosten maken als ik die op de zaak inbreng betaal ik veel minder belastingen op einde jaar, moet ik wel een mooi factuur hebben van een winkel, scheelt enrom veel, met de voordelen van service en garantie op nieuwe motor erbij, plus de fun van hem helemaal zelf in te rijden en verzorgen maakt het niet de moeite 2dehands te overwegen
 
Is de Guzzi Breva misschien iets?
Vrij lage motor, en Italiaan he ;)
Heb je toch een stukje passie in de schuur staan (zou me pa zeggen :+ )
 
ok

na een heel aantal motor zaken afgelopen te hebben, en hier en daar gepast te hebben en een aantal proefritten zijn de volgende 3 overgebleven, de viercylinders vond ik niet even leuk en die zijn dan ook allemaal afgevallen, de MT-03 van yamaha was goed maar viel toch tegen op de snelweg dus ook geen 1 cylinder:

- cagiva raptor 650 (6000 euro, prijs is dit jaar 2000 euro gezakt)
- ducati m695 (7600 euro)
- kawasaki er6n (5800 euro in promo)

ze bevielen allen erg goed tijdens een proefrit (heb wel op de monster 620 gereden)

vind persoonlijk de m695 de mooiste maar is ook de duurste, nu zou dat niet zon probleem zijn, maar ik heb wat schrik van een luchtgekoeld blok, werkt dit even goed voor in de stad (veel stilstaan enzo), iemand hier ervaring mee, zijn er ook voordelen aan?

men (japanse) vriendin is zot van de kawasaki :)

zou deze week graag beslissen, maar ik geraak er niet uit :) help!!! :D
 
Een Laverda :)

Prachtige motoren, rijden super !

Ik ben zelf ook niet erg lang en Laverda's zijn
gemaakt op Italiaantjes-formaat :)

Laverda 750 S Formula is ook nog eens supersportief,
mooi en stuurt als de beste !

Klein nadeeltje: geen ongelukjes mee krijgen, want
onderdeeltjes zijn schaars ;(
Okay, ik geef toe ... geen beste keus wat dat betreft ... '(
Maar verder is ie super :+
 
Ik heb net een Honda NTV650 aangeschaft en moet zeggen dat ik 'm erg klein vind (en wendbaar), ik kan erg gemakkelijk bij de grond, maar dat kon ik bij mijn vorige ook (sabre, hoewel die wel groter was)
Ik heb 1,71 lang....
 
Als het een nieuwe moet zijn dan kun je elke fiets naar jouw hoogte laten aanpassen denk ik. De cbr 400rr en de zx4 en de fzr 400 worden allemaal niet meer gemaakt dus zal je naar een 600 uitmoeten wijken en die kunnen ze wel aanpassen voor je hoor kost meen ik iets van 200 euri zo n verlagingssetje.
 
ik ben zelf 1.57 en rij nu (nog) een Kawasaki GPZ500S. Kan heel goed bij de grond.

Ben aan het rondkijken voor een andere motor en de motoren waarop ik pas zijn:

Suzuki Bandit (moet worden verlaagd)
Kawasaki ER6N ( maar moet ook worden verlaagd)
Yamaha R6 ( moet serieus worden verlaagd maar past verder goed)
verschillende ducati's
Cagiva Raptor ( past gelijk al goed)

Ik ga zeer waarschijnlijk voor de laatste (= 1000 cc) omdat ik de V-raptor een onwijs mooie en aparte motor vindt, maar ook bijv de ER6 is echt goed te doen en daar heb je op zich een hele fijne motor aan
 
Ik ben 1.62 en heb een Suzuki GS500F, is voor mij perfekt. Als zij wat dikkere zolen onder haar laarzen heeft, past ze erop. De Suzuki GS500 is een mooie naked.
 
Hallo,
Ik vroeg me af de CB1 wordt aangeraden voor kleinere mensen..maar ik vind die motor ook erg mooi om te zien, maar ben 1.74 en niet zo smalletjes gebouwd is het dan geen gezicht als ik op de CB1 ga zitten (moet niet zo zijn dat het lijkt alsof ik beetje tuf op een oude brommer :)
 
Kun je dan niet bij garage een motor laten verlagen? Lijkt mij idealer dan een motor zoeken die laag is? Ik ga ook binnenkort motor halen en ja ik ben ook niet al te groot.
 
afgelopen vrijdag een CBR600rr gezien van een vrouwtje die maar 1.58 is.
deze motor was door WP helemaal verlaagd en t zag er bijna uit als een hele grote minibike :)
 
hallo,

ik zoek een motor waar ook men vriendin op kan rijden,
nu zij is echter maar 1m58 groot

geen chopper liefst :)

heeft iemand ervaring met moto voor kleinere mensen? wat is een goede zadelhoogte voor iemand van 1m58?

en welke modellen bestaan er?

Ikzelf ben 1 meter 54 en spreek dus echt uit ervaring. Voor mij past alleen een chopper, maar dat is voor je vriendin geen optie.
Let wel dat het toch belangrijk is om ruim met de voeten aan de grond te komen. Een beetje marge kan geen kwaad, zeker bij langzaam manoevreren of als je op ongelijk terrijn stilstaat.
Voor mij is de maximum zithoogte 71 cm. Uiteraard kun je e.e.a. manipuleren zoals o.a. schoenen met dikkere zolen.

Succes ermee!!!
 
Heb hetzelfde probleem.
Ben namelijk 1.56. Ben pas bij Hans van Wijk geweest en perfect geholpen.
Heb op een ZXR-400 gezeten.
Deze kon verlaagd worden zonder problemen (je rijcomfort wordt minder, maar dat weet je van te voren) je kan het zadel verlagen (minder vulling) en ook laarzen met een zool helpen. De verkoper drukte de achterkant van de motor naar beneden en toen al kon ik aardig met mijn voeten op de grond. Dus er is van alles mogelijk. Ik ben helemaal blij want de ZXR-400 vind ik echt om te :9~
Mijn vriend heeft er ook opgezeten en hij is 1.76 en voor hem zat het prima.

Suc6 met zoeken...!!
 
Ik ben ook erg klein en wil ook niet op een chopper rijden.... maar heb nu een Suzuki SV 650 met een verlagingset eronder....waar hier Roelof Thijs (motorzaak)uit Assen heel goed kan maken...perfecte motor, wil nooit een andere meer!
Moeite waard om contact met hem op te nemen. Hij is zelf ook klein en wil zelf ook kunnen rijden... ze komen uit alle delen van het land....

P.s als je gaat, noem mijn naam...is ie trots op ook nog *D

Groetjes, Frouwke
 
Terug
Bovenaan Onderaan