Motorblok als handenwarmer - klacht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietel

MF veteraan
21 aug 2008
1.226
1
Amsterdam
Vandaag kreeg ik na zo'n 80 kilometer best wel koude vingers. Dus bij het eerste stoplicht ben ik maar achteraan in de rij gaan staan en heb m'n handen onder de tank gefriemeld, omdat ik wel eens lees hier dat je je handen aan het motorblok kan warmen.

Daar zijn dus mijn handschoenen van gaan smelten! :( Er zit nu een gat in de pink en de mooie ribbeltjes zijn gladgesmolten. Bovendien stond het stoplicht niet lang genoeg op rood en trokken de koekblikken voor de verandering eens wel soepel op, dus ik had nog steeds koude vingers. ;(

Dit doe ik dus nooit meer, voortaan ga ik weer ergens naar binnen en koffie drinken. Maar ik vraag me nu wel af of meer mensen dit hebben, of doe ik soms iets fout?

:W
 
Verkeerde handschoenen :P . Echt leer (met daarin een waterdichte voering) heeft dit probleem niet. Bij de newbie winterrit heb ik ook lange stukken met de linker hand op het blok gereden, ging prima :Y .
 
Vandaag kreeg ik na zo'n 80 kilometer best wel koude vingers. Dus bij het eerste stoplicht ben ik maar achteraan in de rij gaan staan en heb m'n handen onder de tank gefriemeld, omdat ik wel eens lees hier dat je je handen aan het motorblok kan warmen.

Daar zijn dus mijn handschoenen van gaan smelten! :( Er zit nu een gat in de pink en de mooie ribbeltjes zijn gladgesmolten. Bovendien stond het stoplicht niet lang genoeg op rood en trokken de koekblikken voor de verandering eens wel soepel op, dus ik had nog steeds koude vingers. ;(

Dit doe ik dus nooit meer, voortaan ga ik weer ergens naar binnen en koffie drinken. Maar ik vraag me nu wel af of meer mensen dit hebben, of doe ik soms iets fout?

:W

_O- _O- _O-

Sorry. :$
Maar ik moet even grinniken. :P

Zie de post van meneer hier boven mij... nuttige info. :Y
 
Dit doe ik dus nooit meer, voortaan ga ik weer ergens naar binnen en koffie drinken. Maar ik vraag me nu wel af of meer mensen dit hebben, of doe ik soms iets fout?

:W

Vandaag bij het tanken de handschoenen maar even op de uitlaat gelegd... Dan kan je in iedergeval weer met warme handjes beginnen.
 
Ik snap die heated grips niet zo. Moelijke oplossing voor ene simpel probleem. De meest hete externe onderdelen op een bike zijn de uitlaat, koplamp en mogelijk banden. Koper geleidt warmte erg snel - dus een koperdraadje over de lamp naar beide handvatten en probleem opgelost.
8-)
En hej, geen enkel advies is slechter dan degene die het serieus neemt.
 
ik leg mijn handjes altijd effe op de demper als het echt nodig is :Y

Is wel warm, maar niet té ;)

Knap sund van je handshoenen trouwens :+
 
sjees, nu al vrijdag?

Ik doe het maar op slot. De meest zinnige tips (op een verwarmde handschoen van bijv Gerbing na) zijn al gegeven, voor het geval het een serieus topic is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan