Motoren mogelijk niet meer door Amerongen

Even een reactie en eerste posting op motorforum , vind alle pagina,s over dit onderwerp terug lezen wat veel maar wat ik eigenlijk schrijven wil is dat ik1 1/2 jaar geleden met de Guzzi V11 sport bij de sluizen bij amerongen op de parkeerplaats langs de dijk aan de kant gehaald werd door een hele delegatie van politie , knmv en gemeente van Amerongen , betrof een vrijwillige geluidscontrole en gesprek met de div instanties .

Die 99% die aan de geluidsnorm voldoet hier eerder genoemd is die dag vastgesteld , er zijn toen 100 motoren aan de kant gezet waarvan er slechts 1 minimaal te veel geluid produceerde , mijn Guzzi had zijn originele dempers er net weer onder dus geen probleem ,

Wat eigenlijk mijn punt is dat ik dus met de politieagent heb staan praten , met de mijnheer van de KNMV en met een mijnheer van de gemeente die vertelde dat hij persoonlijk geen enkel probleem had met motoren op de dijk en in Amerongen MAAR dat er dus in Amerongen een handjevol mensen wonen die er wel probleem mee hebben EN een hele dikke vinger in de pap hebben bij de gemeente

Op de vraag van de mijnheer van de KNMV wat wij motorrijders dus kunnen doen om te voorkomen dat de dijk wordt afgesloten was dan ook mijn antwoord dat wij daar helemaal niks tegen kunnen doen als de klagers wat te zeggen hebben in de gemeente , dan zijn wij dus gewoon uitgeluld

Vieze van het hele anti motorrijders spelletje sprak ik ook nog met de agent over die net als ik uit IJsselstein kwam , de dijksfsluiting bij Lopik , er zou met de gemeente Lopik overeen gekomen zijn dat ze zouden onderzoeken wat de afsluiting voor omliggende wegen inhoudt maar denk je dat dat ooit gebeurt is ? Nee natuurlijl niet

Ik woon in de wijk zenderpark direct aan de doorgaande weg ri Benschop en in de mooi weer weekenden komen er dus ontelbare motoren allemaal vanwege de dijkafsluiting daar de dijk af om bij schoonhoven de rit weer op te pakken en vv , geen probleem hoor maar is dus een 50 km/u weg door de bebouwde kom door een hele grote woonwijk heen en je wilt niet weten hoeveel idioten er op een mooie zondag over die weg komen , veel te hard en veel te veel geluid en als idioten


Dit is dus het gevolg van de dijkafsluiting bij Lopik , dat een woonwijk met ontelbaar veel bewoners dus opdraaien voor de rust van een paar dijkbewoners , echt TE bizar gewoon .

Maar de vraag dringt zich wel op waarom er toch nog steeds een groepje motorrijders zo druk is dat ze het voor anderen moeten verzieken , dan mag je al niet meer op de dijk rijden en dan ga je je zo gedragen op een drukke doorgaande weg in de bebouwde kom dwars door een grote woonwijk , dan begrijp je het ook echt niet hoor

Die laatste alinea is natuurlijk het enige waar wij met z'n allen echt direct en 100% invloed op hebben.


Dat een deel van de wereld op vriendjes politiek draait is natuurlijk ook al eeuwen zo, het is nog nooit zo weinig geweest als tegenwoordig, maar uiteraard bestaat het nog steeds.
Aan de andere kant, heb jij dit verhaal dus van die ene meneer van de gemeente, die zou jou ( en daarmee iedereen die jij het verteld ) kunnen framen, als hij toevallig politiek tegenstander is van degene die die afsluiting graag willen !!

Er zitten tegenwoordig aan vrijwel alles zoveel haken en ogen dat je minder dan ooit precies weet wat er nu wel of niet aan de hand is.


Mijn persoonlijke mening is nog steeds....sommige stukken in NL zijn idd beter af als er geen motoren meer zouden komen.
Op dit moment zie ik nog nergens een 'afsluiting' waar ik geen begrip voor kan hebben en is 99.97482369 % ( ongeveer ) van het wegennet in NL nog voor motoren toegankelijk.
Daarvan heb ik 83,875 % ( ongeveer ) nog niet eens bereden, dus ik maak me er nog niet zo druk over. Op die overige 16.125% vermaak ik mij nog uitstekend :)
 
Die laatste alinea is natuurlijk het enige waar wij met z'n allen echt direct en 100% invloed op hebben.


Dat een deel van de wereld op vriendjes politiek draait is natuurlijk ook al eeuwen zo, het is nog nooit zo weinig geweest als tegenwoordig, maar uiteraard bestaat het nog steeds.
Aan de andere kant, heb jij dit verhaal dus van die ene meneer van de gemeente, die zou jou ( en daarmee iedereen die jij het verteld ) kunnen framen, als hij toevallig politiek tegenstander is van degene die die afsluiting graag willen !!

Er zitten tegenwoordig aan vrijwel alles zoveel haken en ogen dat je minder dan ooit precies weet wat er nu wel of niet aan de hand is.


Mijn persoonlijke mening is nog steeds....sommige stukken in NL zijn idd beter af als er geen motoren meer zouden komen.
Op dit moment zie ik nog nergens een 'afsluiting' waar ik geen begrip voor kan hebben en is 99.97482369 % ( ongeveer ) van het wegennet in NL nog voor motoren toegankelijk.
Daarvan heb ik 83,875 % ( ongeveer ) nog niet eens bereden, dus ik maak me er nog niet zo druk over. Op die overige 16.125% vermaak ik mij nog uitstekend :)
Mag jij je provincie niet uit :+ ?
 
Vind het wel jammer hoor, deze ontwikkeling. Hoop dat men er wat kritischer naar gaat kijken door bv in te zetten op handhaving.
Later als ik groot ben ga ik in een binnenstad wonen en dan zeiken over al die evenementen 😜

Dat kun je wel vergeten.
Vroeger wilde dat nog wel eens gebeuren, maar de afgelopen decennia is handhaving op dat soort dingen minder eenvoudig geworden en prioriteiten zijn verlegd.
Dit soort dingen gaan nooit meer door handhaving terug gedrongen worden.

Als men bijzonder fors erop zou investeren, dan wellicht voor max 1 seizoen. ( wees gerust/bevreesd dat doen ze niet )
Dan zou het financieel gezien echter zoveel hebben gekost dat het vervolgens weer losgelaten word en binnen 1 seizoen ook weer terug is op het oude niveau.
 
Ik woon in de aanvliegroute van vliegveld Zestienhoven, je moet eens weten wat een geklaag daar over is, die paar vliegtuigen per dag:')
Staan mijn buren te klagen, dus ik antwoord dat het vliegveld ouder is dan hun, waarom ga je hier dan wonen, zijn ze gepikeerd_O-

Wellicht omdat bij aankoop een ander toekomstbeeld werd voorgeschoteld ?
Maar hoe dan ook, andere belangen die zwaarder wegen winnen altijd, dus bezwaren helpen je niet.

Jezelf frustreren en je maakt je probleem alleen maar groter.
Accepteren of verhuizen, meer keuzes zijn er niet.
 
Heb jij de illusie dat je 20% van de wegen in NL bereden hebt ?
Ik gok dat 74% van de bestuurders in NL zo'n 89% van al hun KM op 83,8% dezelfde wegen aflegt.
Beetje woon-werk en naar papa en mama op zondag.
Ik werk niet meer, en mijn ouders zijn overleden, maar ik onderschrijf je punt :Y; vandaar het internationale ‘neem me niet serieus’ symbool :+.
 
Wellicht omdat bij aankoop een ander toekomstbeeld werd voorgeschoteld ?
Maar hoe dan ook, andere belangen die zwaarder wegen winnen altijd, dus bezwaren helpen je niet.

Jezelf frustreren en je maakt je probleem alleen maar groter.
Accepteren of verhuizen, meer keuzes zijn er niet.
Mensen zijn tegenwoordig hypersensitief lijkt het wel. Ik ben er zo aan gewend....pas tijdens Covid merkte ik dat het ook wel rustig kon zijn. Vond het overigens f*cking irritant. Normaal wist ik in het weekend 'oh het is 7uur' want dan mochten de eerste starts/landingen gebeuren. In de Covid periode moest ik gvd op de wekker kijken, ben blij dat nu ze weer normaal vliegen 8-)
 
Ik woon in de aanvliegroute van vliegveld Zestienhoven, je moet eens weten wat een geklaag daar over is, die paar vliegtuigen per dag:')
Staan mijn buren te klagen, dus ik antwoord dat het vliegveld ouder is dan hun, waarom ga je hier dan wonen, zijn ze gepikeerd_O-
Er wordt daar zelfs geklaagd over vliegtuigen die niet vliegen. Het is een paar keer gebeurd dat een vrachtvlucht was gecanceld, maar toch dezelfde mensen als altijd belden om te klagen over overlast.
 
Mensen zijn tegenwoordig hypersensitief lijkt het wel. Ik ben er zo aan gewend....pas tijdens Covid merkte ik dat het ook wel rustig kon zijn. Vond het overigens f*cking irritant. Normaal wist ik in het weekend 'oh het is 7uur' want dan mochten de eerste starts/landingen gebeuren. In de Covid periode moest ik gvd op de wekker kijken, ben blij dat nu ze weer normaal vliegen 8-)
Hypersensitief? Het is meer dat niemand nog iets accepteert wat niet precies in zijn/haar/het/hen straatje past; en helaas blijkt in veel gevallen dat zeuren en drammen dan werkt.
 
Mensen zijn tegenwoordig hypersensitief lijkt het wel. Ik ben er zo aan gewend....pas tijdens Covid merkte ik dat het ook wel rustig kon zijn. Vond het overigens f*cking irritant. Normaal wist ik in het weekend 'oh het is 7uur' want dan mochten de eerste starts/landingen gebeuren. In de Covid periode moest ik gvd op de wekker kijken, ben blij dat nu ze weer normaal vliegen 8-)

Hypersensitief? Het is meer dat niemand nog iets accepteert wat niet precies in zijn/haar/het/hen straatje past; en helaas blijkt in veel gevallen dat zeuren en drammen dan werkt.

Ik denk zelfs dat het een combinatie van deze twee is.

En aangezien het elkaar versterkt is 2 + 2 = F16
 
Er wordt daar zelfs geklaagd over vliegtuigen die niet vliegen. Het is een paar keer gebeurd dat een vrachtvlucht was gecanceld, maar toch dezelfde mensen als altijd belden om te klagen over overlast.
Hier nog eentje onder de aanvliegroute. Als ik bij m'n ouders in de tuin zit kijken we allemaal juist heel nieuwsgierig omhoog als er toevallig een 'oude' lijnvlucht overvliegt, want die vallen onwijs op door het kabaal wat ze maken (en dus vroeger allemaal deden). Gewoon nostalgie, die dingen. Wat tegenwoordig nog overvliegt is echt voor pussies.
 
Ik heb niet het hele topic gelezen , maar Amerongen is ook bezig om alle mountainbikers en racefietsers te belagen .

Amerongen is gewoon een klein elite dorpje wat rust wil ...........
 
Amerongen is gewoon een klein elite dorpje wat rust wil ...........
Amerongen moet zich beseffen dat het in Nederland ligt, met 18 miljoen mensen op heel klein stukje land. Als Amerongen rust wil dan moet het maar emigreren naar een dunbevolkt gebied 8-)
 
Vergeet de 4de aanvliegroute niet. Zit Amerongen ook tussen.
 
Amerongen moet zich beseffen dat het in Nederland ligt, met 18 miljoen mensen op heel klein stukje land. Als Amerongen rust wil dan moet het maar emigreren naar een dunbevolkt gebied 8-)

Waarom niet gewoon wat verdraagzaamheid ?

Als de wederkerig zou zijn komt er wellicht ook nog eens ergens wat off road rijden en wellicht een fatsoenlijk circuit te liggen :)
Zolang we alleen maar alles willen houden zoals het nu is, blijven we elkaar vervelend vinden.
Laten we dan maar per provincie op een bepaald soort mensen indelen. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan