Een verhaal heeft 2 kanten. Dhr. F. Stienen uit Ospel kwam bij ons in de zaak met de vraag of we niet een spot-goedkope Harley hadden om op te knappen. Die hadden wij. Vervolgens kwam dhr. Stienen terug met zijn vader een een Harley monteur/expert. Ze hebben met 3 man de motor na deze goed bekeken te hebben o.k. bevonden.
De motor is verkocht voor €5900 zonder enige vorm van garantie in de staat zoals gezien. Dit staat echter zeer duidelijk op de factuur die door dhr. Stienen is ondertekend. De motor zou door dhr. Stienen met monteur geheel gedemonteerd en verbouwd worden en daarna pas in gebruik genomen worden.
Ongeveer een maand geleden was dhr. Stienen nog bij ons in de zaak en wij hebben toen voor hem nog de carburateur in orde gebracht (gratis).
I.p.v. het opknappen van de voor Harley begrippen goedkope opknapper heeft dhr. Stienen drie maanden met de motor gereden. We begrijpen dus het prbleem niet en zijn gaarne bereid de motor terug te kopen.
M.vr.gr.
Directie Motorhuis Napoleon
Ps. Meneer Stienen: Waarom zo moeilijk doen? Een maand geleden toen je hier was zei je niets over dit probleem. Dan hadden we dit opgelost.
Tja als je een Harley koopt weet je van tevoren dat het een sloperd is.
Tja als je een Harley koopt weet je van tevoren dat het een sloperd is.
Motorhuis Napoleon.
Ik heb een aantal maanden geleden een HarleyDavidson FXR gekocht bij deze zaak. Nu had ik hem wel gekocht in de staat, niet lopende. Maar de verkoper verkocht deze motor als goed.
JUIST als er niets op je bon staat is de dealer verplicht garantie te geven.
De gebreken die jij noemde zijn vrijwel allemaal verborgen gebreken, die voor een leek niet te zien zijn bij de aankoop van een motor. Bij een verborgen gebrek kan de koop zelfs ongedaan worden gemaakt.
Wat je kunt doen als je geen verzekering hebt, is naar een advocaat stappen, de meesten hebben een inloopspreekuur, waar je niets of een gereduceerd tarief betaalt. Met wat mazzel heb je in jouw omgeving mogelijk een wetswinkel.
Wel belangrijk is natuurlijk dat je kunt waarmaken, in welke staat je de motor hebt gekocht en dat je de dealer ruimschoots in de gelegenheid hebt gesteld om de zaak recht te trekken.
Als je zoiets overkomt blijf dan NOOIT proberen om de zaak mondeling te regelen. Ga langs, kaart het aan en als de dealer in gebreke blijft, meteen een aangetekende brief sturen, waarin je de situatie uiteen zet en hem in de gelegenheid stelt, zijn zaakjes binnen een redelijke termijn (meestal 2 weken) te regelen. Doe vanaf dat moment ALLES schriftelijk. De dealer zal begrijpen dat je serieus bezig bent en zal dan al vaak bakzeil halen. Zo niet dan heb je wel meteen schriftelijk bewijs in handen.
Uiteraard zal de dealer zich beroepen op een of andere mondelinge afspraak, maar geen rechter die daar in zal trappen. Van een fatsoenlijke dealer wordt verwacht dat ie dat soort afspraken juist op papier zet.
Een vriend van me kocht ook een HD (met volle garantie) en na een week of drie moest er een nieuwe snaar in. Da's best prijzig.... maar het ging onder "deelgarantie" omdat het een slijtage-onderdeel is. Na nog eens 4 weken brak ook deze snaar. Omdat ie in Limburg zat is ie daar naar een dealer gegaan. Toen bleek dat bijna alles verkeerd zat gemonteerd, dat de motor niet in lijn stond met het frame en het achterwiel enz. De verkoper (Dreamcycles, toen nog in Amsterdam, wát een stelletje $%#&@!!) weigerde er ook maar iets aan te doen. Na de eerste aangetekende brief veranderde zijn houding wel "een beetje". Uiteindelijk is er een oplossing gevonden.
Je koopt een motor die niet loopt zonder er goed naar te kijken en je gelooft een verkoper die zegt dat de motor goed is. Jahoor
Euhm, je hebt wel een punt maar het lijkt er toch echt op dat TS een opknapper heeft gekocht (liep niet en is in die staat verkocht) beetje raar als je dan nu gaat proberen reparaties onder gedaan te krijgen denk je ook niet?
en dan nu mekkeren
nee zonder gein, kan me je frustratie voorstellen maar denk dat je een beetje hypocriet bezig bent
Nee, en eerlijke klanten ook nietDus, eerlijke dealers bestaan niet
Dus, eerlijke dealers bestaan niet
Vraag me af wat Inca er voor heeft betaald...
Als je toch in Haelen zit kun je beter naar RIMA-motoren gaan. Echt super service en betrouwbaar!
Jawel, denk alleen dat er te weinig objectieve informatie beschikbaar is over de motor om een oordeel te vellen over of het wel of niet terecht is om te klagen.
Misschien had ik me speciaal voor jou duidelijker moeten uitdrukkenwe blijven elkaar tegen komen op deze manier
Ik denk dat wanneer een dealer een motor verkoopt als opknapper (weet niet zeker of dat inderdaad hier het geval was) dan zal-ie meestal niet de tijd nemen om het ding aan een volledige analyse te onderwerpen: Met een gemiddeld werkplaats uurtarief zou zo'n ding immers ettelijke honderden euro's duurder worden, en als dan ook nog blijkt dat er vergaande reparaties nodig zijn dan verliest de dealer sowieso massief omdat zo'n motor daarna zelden voor een passende prijs te verkopen valt. Als je als particulier een beetje kan sleutelen en met de juiste instelling zo'n ding koopt voor weinig geld dan kan-ie met een beetje geluk een aardige deal doen. Het is dan een bewust risico.Wel ik zie het zo, objectief, als de dealer zegt "goed", dan kun je problemen verwachten van slechte ontsteking, remmen revisie nodig, carbproblemen, slechte banden, versleten koppeling......... enz, dit valt onder de noemer "goed" maar een oliezuipend blok en al de rest die opgenoemd is, vind ik "niet goed"