Motorkleding: Iets met bomen en bos

elgringo

Die hard MF'er
11 jun 2006
802
1
Den Bosch
Ik rijd aardig wat motor (40k per jaar), maar heb geen behoeft om €1000,- aan een textiele pak uit te geven. Mijn huidige pak(ken) zijn versleten en moeten vervangen worden.

Ik heb in 2006 een Büse pak gekocht, redelijk betaalbaar kan ik mij herinner en tot op vandaag nog goed, het is dat alle protectoren versleten zijn en er zijn 2 ritsen vervangen.
In 2008 heb ik een HG pak gekocht. Kwalitatief best goed gezien de prijs, alleen kwa comfort wat minder. Ze zitten als een modelloze jute zak... :) Hier in 2012 nog een nieuw jas bij gekocht maar dat werd hem ook niet. HG heeft de details niet netjes: Slechte Velcro, slechte ritsen, etc.

Ik zoek een textiele all-weather combi van €500/600,- Heb mijn op mijn short list staan: Büse, Macna, Revit. Alle drie bij motozoom te koop, want kleding wil ik eerst passen (en dan misschien via internet bestellen). HG valt af, top merken als een Dane vind ik zonde van mijn geld.

Dus wie eerst er wat ervaring met bovenstaande merken, heeft andere merken die goed bevallen of nog tips?
 
Laatst bewerkt:
is waterdichtheid belangrijk? zo ja, haal Goretex (boven budget maar das dan jammer). Zo nee, koop iets wat je mooi vindt en lekker zit.

Kleding passen in de winkel. Past het? kopen. Past het niet? niet kopen, andere jas passen.

zelfs als je de kleding bij motozoom in de winkel past en vervolgens bij dezelfde winkel via internet bestelt gaat het uiteindelijk mis. Stel dat we dat allemaal doen, dan doeken ze de winkel op om volledig op online shoppen te gaan.

Ik heb zelf een Macna jas (Jura) en vind het okee voor de prijs, maar ze beloven meer dan ze waarmaken. Waterdichtheid bijvoorbeeld, dat gebeurt dmv een waterdichte binnenjas (3 lagen systeem met buitenjas, waterdichte laag, wintervoering). Wat er dus voor zorgt dat je in een regenbui een volgezogen buitenjas hebt, en een soort klam regenjasje tussen je lichaam en je natte, zware jas. Ook kan dat best koud zijn, want alle isolatie van je buitenjas is dan weg. Tot nu toe is het door de binnenjas nog niet doorgelekt na een jaar, dus dat valt weer mee. De ventilatie is wel top in de zomer, zonder regenvoering en met alle dingen die je handig open kunt zetten. Verder is de pasvorm bij mij erg goed, wat bijna nooit het geval is.
Er zit een klittenbandloze neksluiting die maar half werkt (een soort plastic klem) en vooral los schiet en tegen je nek wappert. Verder komt de binnenjas bij je polsen je mouw uit als je de wintervoering er uit hebt, een beetje slordig. Rechter elleboog protector heeft de neiging een beetje te verschuiven bij het aantrekken van de jas, maar dat is niet super storend. Wel heel prettige grote zakken (2 voor, 1 grote op de onderrug), een speciaal klein zakje voor je sleutel en een aantal binnenzakken. Er is wel degelijk over nagedacht, maar het voelt soms een beetje half af.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb begin van het jaar een jas van Difi gekocht.
Difi heeft het membraam Aerotex. Dit is bij Difi echter altijd opgebouwd als zo'n loshangend meerlaagse gebeuren.

Nu hebben ze echter ook een model waarbij het membraam verlijmd is, zoals ze ook bij de duurdere merken met Gore-tex doen.

Ik rijd bij lange na geen 40.000 km op een jaar. Maar wel een aantal keren gedurende langere tijd in de regen gereden en het is netjes droog gebleven in de jas. broek ook trouwens, maar dat is nog zo'n Z-liner konstruktie

De stof raakt ook niet helemaal doordrenkt, maar druppels rollen er in bolletjes van af en is snel droog.


Ik zal nog eens even kijken welk model het ook al weer is. De prijs was iig erg aantrekkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb begin van het jaar een jas van Difi gekocht.
Difi heeft het membraam Aerotex. Dit is bij Difi echter altijd opgebouwd als zo'n loshangend meerlaagse gebeuren.

Nu hebben ze echter ook een model waarbij het membraam verlijmd is, zoals ze ook bij de duurdere merken met Gore-tex doen.

Ik rijd bij lange na geen 40.000 km op een jaar. Maar wel een aantal keren gedurende langere tijd in de regen gereden en het is netjes droog gebleven in de jas. broek ook trouwens, maar dat is nog zo'n Z-liner konstruktie

De stof raakt ook niet helemaal doordrenkt, maar druppels rollen er in bolletjes van af en is snel droog.


Ik zal nog eens even kijken welk model het ook al weer is. De prijs was iig erg aantrekkelijk.

Ik heb toevallig een Difi Aerotex broek, maar die was dus na 1 week al zo lek als een mandje.

Tegenwoordig doe ik gewoon een Hema regenpakkie over mijn kleding aan als het regent.
 
Als je bij MotoZoom wilt passen en toch online elders goedkoper wilt kopen (hufterig gedrag btw), kijk dan eens bij Louis in Duitsland, vlak over de grens heb je vestigingen. MotoZoom haalt z'n spullen daar zelf ook vandaan.
 
Ik heb toevallig een Difi Aerotex broek, maar die was dus na 1 week al zo lek als een mandje.

Tegenwoordig doe ik gewoon een Hema regenpakkie over mijn kleding aan als het regent.

Ik heb in flinke hoosbuien gereden met die broek, bleef netjes droog. Voor hoe lang weet ik natuurlijk niet....
 
Veel merken hebben ook "huismerk" gore-tex, zoals Drystar van Alpinestars en D-Dry van Dainese. Die laatste bevalt mij erg goed, voor €500 heb je daar een jas+broek van, ik zit al aan m'n 2e paar en altijd droog gebleven in stortbuien. :)
 
Als je bij MotoZoom wilt passen en toch online elders goedkoper wilt kopen (hufterig gedrag btw), kijk dan eens bij Louis in Duitsland, vlak over de grens heb je vestigingen. MotoZoom haalt z'n spullen daar zelf ook vandaan.

:N Rev'it! spul niet, komt gewoon van Rev'it! af :Y

wat er al eerder is gezegd als je er zeker van wilt zijn dat je droog blijft, ga voor gore-tex! het is misschien iets duurder maar je heb 100% waterdichtheid garantie ook nog na 5-10 jaar!!

hoe het bij de rest zit weet ik niet maar als je een Revít! pak hebt en hij is niet meer waterdicht, ga naar je dealer en die start een warranty claim.
 
Als je bij MotoZoom wilt passen en toch online elders goedkoper wilt kopen (hufterig gedrag btw), kijk dan eens bij Louis in Duitsland, vlak over de grens heb je vestigingen. MotoZoom haalt z'n spullen daar zelf ook vandaan.

En zeg misschien omdat ik vaak een pak heb willen hebben die net niet in mijn maat was (lengtemaat) of ik een andere kleur wilde en deze niet voorradig was. Als je wat ik wil hebben koop ik het natuurlijk bij de winkel :)
 
:N Rev'it! spul niet, komt gewoon van Rev'it! af :Y

Veel van de spullen die ze verkopen, komen wel bij Louis vandaan. Ik heb ook niet gezegd dat alles daar vandaan komt. Ik kom al jaren niet meer bij Motozoom. Elke keer te duur, dus bezoek ik Louis of haal ik het online. Vandaag komt er weer een pakket van Louis binnen.
 
Laatst bewerkt:
En zeg misschien omdat ik vaak een pak heb willen hebben die net niet in mijn maat was (lengtemaat) of ik een andere kleur wilde en deze niet voorradig was. Als je wat ik wil hebben koop ik het natuurlijk bij de winkel :)

Dan heb ik niets gezegd. :)
 
Heb mijn op mijn short list staan: Büse, Macna, Revit. Alle drie bij motozoom te koop, want kleding wil ik eerst passen (en dan misschien via internet bestellen). HG valt af, top merken als een Dane vind ik zonde van mijn geld.

Dus wie eerst er wat ervaring met bovenstaande merken, heeft andere merken die goed bevallen of nog tips?
Richa
 
Ik heb in een motorzaak gewerkt en had verreweg de beste ervaring met Revit. Heb er ook zelf wat spullen van. Kwaliteit en functionaliteit is goed, pasvorm is voor de gemiddelde Nederlander ook goed.
 
Als je nog de tijd hebt om te wachten, kijk dan eens op de motorbeurs. Ik heb daar in 2010 een Dane goretex jas gekocht, voor 200 euro. Toevallig kocht mijn vader nog geen jaar daarvoor exact dezelfde jas bij Motorport voor €450,- Dat zelfde prijskaartje hing bij mij toen ook nog in de jas, maar dan afgeprijst naar 200 euro. Ik gebruik hem vrijwel elke dag, dus hij begint wel wat slijtplekjes te vertonen maar is nog steeds 100% waterdicht.

Ook is het wel eens leuk om marktplaats in de gaten te houden. Zo kocht ik vorig jaar ook voor €200,- een motorbroek van Rukka. Was slechts een paar keer gedragen, zag er gloednieuw uit en de aankoopbon van een paar maanden daarvoor zat er nog bij. Kostte nieuw ruim het dubbele.
 

Heeft Dainese ook een normale winkel waar dit te passen valt?

Edit:
Dainese lijkt we ook wel veel waar voor je geld. Selectie Dainese, Revit en Büse blijven over.

Ik heb het idee dat er membranen zijn met hetzelfde effect maar minder duur. Büse gebruikt een Symphatex bv. Als het pak 5 jaar water dicht is is het bij goed. Deze is dan toch wel versleten :)
 
Laatst bewerkt:
Heeft Dainese ook een normale winkel waar dit te passen valt?

Zie in je profiel dat uit DB komt, Zone212 zit in Waalwijk ;)
Weet niet zeker of de voorraad klopt, maar als je op een zaterdag een keer langs komt help ik je wel :P

Je kan ook de D-Store bij van der heijden in Den Bosch zelf proberen.
 
Termaat motoren in nijmegen. de broek is er zelfs nog iets goedkoper, de jas weer wat duurder. maar wees dan geen hufter en koop het daar dan ook als het goed past ipv daarna online te kopen.
Bij Termaat krijg je op kleding ook nog 10% extra korting op de prijs op het kaartje. Al weet ik niet of dat ook op al afgeprijsde kleding geldt, dat moet je navragen.
 
Termaat motoren in nijmegen. de broek is er zelfs nog iets goedkoper, de jas weer wat duurder. maar wees dan geen hufter en koop het daar dan ook als het goed past ipv daarna online te kopen.
Bij Termaat krijg je op kleding ook nog 10% extra korting op de prijs op het kaartje. Al weet ik niet of dat ook op al afgeprijsde kleding geldt, dat moet je navragen.
ik verwachte het merk magna

edit owja das macna. kleding geleuter moet ik ook aan de bovenbuuv overlaten.
 
Laatst bewerkt:
Zie in je profiel dat uit DB komt, Zone212 zit in Waalwijk ;)
Weet niet zeker of de voorraad klopt, maar als je op een zaterdag een keer langs komt help ik je wel :P

Je kan ook de D-Store bij van der heijden in Den Bosch zelf proberen.

Ik zie dat Zone212 niet alles op voorraad heeft, de maten die niet op voorraad zijn kunnen die wel geleverd/besteld worden?
 
Ik zie dat Zone212 niet alles op voorraad heeft, de maten die niet op voorraad zijn kunnen die wel geleverd/besteld worden?

Mocht het niet uit de collectie gaan is het 9 van de 10 keer te bestellen.
Je kan het beste even bellen, Kijken ze gelijk of het op voorraad is en of het te bestellen(ong 2 weken) is.
 
Ik heb zelf een Macna jas (Jura) en vind het okee voor de prijs, maar ze beloven meer dan ze waarmaken. Waterdichtheid bijvoorbeeld, dat gebeurt dmv een waterdichte binnenjas (3 lagen systeem met buitenjas, waterdichte laag, wintervoering). Wat er dus voor zorgt dat je in een regenbui een volgezogen buitenjas hebt, en een soort klam regenjasje tussen je lichaam en je natte, zware jas.
In die prijsklasse zal je (bijna) altijd een Z-liner treffen. Ook bij Rev'it. ik hb zelf een rev 'it met Z-liner en ik herken het probleem.

Verder komt de binnenjas bij je polsen je mouw uit als je de wintervoering er uit hebt, een beetje slordig.
Die jura heeft toch ook van die easycuff mouwen? de isolatielaag zit aan de waterdichtlaag die aan de buitenjas zit. Ik snap niet zo goed wat je bedoelt?

Let op de lengtemaat van je broek. Niet te kort nemen, anders zit je op de motor en krijg je koude enkels.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan