Motorkleding: Iets met bomen en bos

Die jura heeft toch ook van die easycuff mouwen? de isolatielaag zit aan de waterdichtlaag die aan de buitenjas zit. Ik snap niet zo goed wat je bedoelt?


Klopt, de easycuffs zijn handig in het opzicht dat ze zeer grote verstelmogelijkheden hebben; je kunt ze gemakkelijk over je handschoenen doen. Of er in, ook geen probleem.

De waterdichte binnenjas zit met een ritsje aan aan de buitenjas bij de pols (op zich een prima systeem, makkelijker dan lusje+knoopje) maar als ik mijn arm door de mouw steek, komt er een stuk van de binnenjas mee de mouw uit bij mijn pols. Voorbij de rits dus. Dit moet ik dan weer terug de mouw in frotten. Zodra ik de wintervoering er ook aan geritst heb (aan de regenvoering, wederom bij de pols) blijft de boel een stuk beter in de mouw zitten. Het lijkt haast alsof de waterdichte binnenjas zo'n 5cm langere mouwen heeft dan de buitenjas en binnenvoering. Snap je?
 
Ik snap het. Het voelt wat goedkoop daardoor. Dat had ik met mijn evolution pak ook met die voering.
 
Zat in hetzelfde schuitje als jij, rond de 30.000km per jaar, maar wilde ook geen honderden euro's uitgeven. Na wat reviews gelezen te hebben, en gekeken wat ik mooi vond en wat natuurlijk lekker zat, kwam ik op de Difi Sierra Nevada van Motoport. Niets dan lof over dit pak! :) Prima waterdicht tot een paar uur. Daarna gaat het toch lekken, maar ja, welke pak gaat er niet lekken na +4u stromende regen, vraag ik me af, behalve een regenpak ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je bij MotoZoom wilt passen en toch online elders goedkoper wilt kopen (hufterig gedrag btw), kijk dan eens bij Louis in Duitsland, vlak over de grens heb je vestigingen. MotoZoom haalt z'n spullen daar zelf ook vandaan.

Polo-Motorrad zit ook net over de grens, ik weet zo niet meer welke vestiging, maar die heeft ook een mooi groot outlet gedeelte.
 
HG valt af, top merken als een Dane vind ik zonde van mijn geld.

Je noemt Dane een topmerk, maar toch valt het af? :?
Voor rond de 600-700 Euro (buiten de beurs- of aanbiedingsprijzen, dan ben je nog wat goedkoper uit) rijd je rond in een Dane broek en jas, al is het dan niet de "top of the line" jas, het is prima. Nog altijd een hele goede prijs-kwaliteitsverhouding, vooral als je meer kilometers dan gemiddeld maakt.

En ik zou je zonder meer aanraden om échte Gore-tex kleding te kopen. Iets duurder, maar het werkt goed en gaat gewoon langer mee.
 
Laatst bewerkt:
Je noemt Dane een topmerk, maar toch valt het af? :?
Voor rond de 600-700 Euro (buiten de beurs- of aanbiedingsprijzen, dan ben je nog wat goedkoper uit) rijd je rond in een Dane broek en jas, al is het dan niet de "top of the line" jas, het is prima. Nog altijd een hele goede prijs-kwaliteitsverhouding, vooral als je meer kilometers dan gemiddeld maakt.

En ik zou je zonder meer aanraden om échte Gore-tex kleding te kopen. Iets duurder, maar het werkt goed en gaat gewoon langer mee.

Ja, omdat het (vaak) duurder is dan een ander merkt met Gore-tex.
 
Ben op een Dainese terecht gekomen een Carve master met een Galvestone broek.

Zit goed en prijs is zoals verwacht (combi gekocht voor €619, bij vd Heijden in Den Bosch) Kan nu weer 5 jaar waterdicht rijden.

Morgen maar eens gaan testen :]
 
Laatst bewerkt:
Ben op een Dainese terecht gekomen een Carve master met een Galvestone broek.

Zit goed en prijs is zoals verwacht (combi gekocht voor €619, bij vd Heijden in Den Bosch) Kan nu weer 5 jaar waterdicht rijden.

Morgen maar eens gaan testen :]

Kijk, top dat het tot nu toe bevalt ;) Echt top spul dat Dainese *O*
 
Het lijkt mij dat het afhangt van hoe je motor rijdt, dwz, als je voor je werk motor rijdt en je moet representatief gekleed aankomen, dan heb je een goed waterdicht pak nodig. Rij je alleen voor je plezier en vindt je een nat pak niet erg, dan maakt het niet uit. En alles daartussenin.
 
Pak werkt goed :)

Winkel probeerde er ook nog wat waterafstotende spray bij te kopen voor onderhoud (na het wassen). Ik heb dit even afgehouden.

Zijn er nog sprays die goed werken? Ik ken die van HG die ik altijd gebruik, bevalt redelijk goed. Zijn er nog betere sprays? Of is deze juist niet handig op motorkleding?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan