[Motornavigatie] GoRider Biker II

Steephh

Rookie
23 mei 2010
20
0
Het bedrijf GoRider heeft de GoRider Biker II uitgebracht, blijkbaar de opvolger van de GoRider Biker. GoRider Biker-II | go easy - go rider Ziet er erg interessant uit en lijkt een goedkoop alternatief voor de wat duurdere navigatiesystemen waarbij niet te kort gedaan lijkt te worden op de functionaliteit. Is er iemand die hier wat meer zinnigs over kan zeggen?

Tot 12 uur vanmiddag is deze overigens in de aanbieding bij TWIN-SKATE
Op dit moment twijfel ik nog een beetje...
 
Ik heb m besteld! Vorige editie is al goed uit de test gekomen (testmotor 2013) en deze heb ik zelf ook gezien. Prima robuust apparaat met redelijk goeie zichtbaarheid in de volle zon. Voor mij was het dus alleen afhankelijk van de nieuwe software, na wat googlen kwam ik er achter dat deze op Mireo GPS 4.5 draait en dat de database wordt geleverd door TomTom/Navteq maps. Voor € 145,- incl. verzenden kon ik dit dus eigenlijk niet laten gaan.
 
Excuses, de software is vervangen voor iGo Primo 2013! Lees alleen maar positieve dingen over iGo dus voor dit geld kan het eigenlijk geen miskoop zijn lijkt mij.
 
Ik heb de vorige versie.

Weinig mis mee.
Wat kleine vertaal dingen (NL versie), maar accuraat en functioneel :Y
 
Ik zie in die specificaties op de site ook het volgende staan:

During each ride, there are choices for different routes. Select the route you want to drive; fast, short, easy or just one with many curves

Betekend dat dat er op deze navigatie ook een kronkelwegen functie zit vergelijkbaar met de tomtom rider?
 
Ik heb de vorige versie.

Weinig mis mee.
Wat kleine vertaal dingen (NL versie), maar accuraat en functioneel :Y


Ik heb voor de iGo Primo een TTS vertaling naar het Nederlands gemaakt. Als je een prive bericht stuurt met je mailadres ontvang je een "test versie".
 
Een soortgelijke (of dezelfde? gezien leverancier maps = TomTom/Navteq) functie schijnt inderdaad toegevoegd te zijn. Hoop dat ik 'm voor mijn vakantie binnen krijg dan zal ik laten weten of het wat is
 
Ik heb voor de iGo Primo een TTS vertaling naar het Nederlands gemaakt. Als je een prive bericht stuurt met je mailadres ontvang je een "test versie".


Vorige versie was geen iGo volgens mij, Mireo GPS toch Martell?

Ik hou me trouwens aanbevolen mocht blijken dat ik het wel nodig heb ;-)
 
Ik heb deze ook gekocht via de 1dayfly, i.c.m. de 1300m DUO Bluetooth headset.

Zat eerst de kijken naar de nieuwe TT Rider maar kon deze niet laten gaan voor dit geld. Ben benieuwd of ie bevalt!
 
Vorige versie was geen iGo volgens mij, Mireo GPS toch Martell?

Ik hou me trouwens aanbevolen mocht blijken dat ik het wel nodig heb ;-)
Ik durf niet te zeggen wat er op de oudere GoClever rider zat.
Nu heb ik Igo op de Peaklife, en het ziet er anders uit.
 
Even het pakket afwachten, als het goed is zou een RAM kogel moeten passen op de bevestigingsarm, die zet ik dan in het balhoofd.
 
Beste motorvrienden Gps go rider 2 aangekocht kan iemand mij nederlandse vertaling bezorgen bij voorbaat bedankt email : crova@telenet.be
 
Is dit zo de bedoeling jongens?

Er was nog een klein stukje draad over waar ik de kogel op kon bevestigen...

full


full


Hoe plaats je de voeding? Gewoon de losse draadjes aansluiten op de accupolen?
Of kun je beter een 12V aansluiting maken en hem daarop aansluiten...
 
Dit is het stukje draad....

full



Normaal zit ie hierop:

full



Op zich zit het stevig maar dit is denk ik niet helemaal de bedoeling...
 
Laatst bewerkt:
Heb me er even in verdiept en ga straks gewoon een RAM eindstuk halen voor in het balhoofd en een tussenstuk voor bevestiging op de kogels...

Die hadden ze er ook wel bij mogen doen in de verpakking :$

Gister trouwens routes gedownload, omgezet met itn converter en op de nav gezet en dit lijkt prima te werken! Zaterdag maar eens even een route gaan rijden om te testen hoe dit gaat.

1e indruk van het apparaat is zeer goed :Y
 
Laatst bewerkt:
Als het verder stevig zit zou ik me er niet te druk om maken. Voordat ie los kan moet ie eerst een paar rondjes draaien volgens mij. Dus hij zal er vast niet onverwacht af vallen.

Ik ben benieuwd of ie een beetje gaat bevallen en hoe het werkt met updates van de kaarten enzo. Als ie goed bevalt denk ik dat ik er ook maar eens een ga aanschaffen. De nieuwe rider of een garmin 350 zijn me gewoon veel te duur voor die paar keer per jaar dat ik er gebruik van maak.
 
Ik heb de GoRider ook gekocht via de 1dayfly aanbieding. Ook meteen een andere RAM kogel besteld voor aan het stuur maar dit past toch niet. De kogel van RAM is groter dan die van de houder van GoRider :(

Hierdoor zit de houder te los (te veel speling) in het tussenstuk van RAM.

45c1.jpg

t0yx.jpg
 
Laatst bewerkt:
Klopt die kogel van de houder is veel te klein. Je kunt de kogel intapen met ductape of iets dergelijks. Hij kan dan niet zo fijn meer draaien maar klemt wel goed.

Anders moet je een universele kap bestellen met daarop een RAM kogel....
 
Terug
Bovenaan Onderaan