A
Anoniempje177
Guest
Is dan ook een heel andere vorm van hobbyMoet je voor de grap eens berekenen wat circuitrijden kost
Bij mij is het hoofddoel, woon-werk, maar gekoppeld aan "hobbymatig rijden".
Maar ook als het enkel is als hobby, kan je het goedkoop houden:
1- je wil vooral rijden/reizen? Alles moet dus technisch in orde zijn, en betrouwbaar? Dat kan goedkoop, en toch genieten.
2- wil je een "poserbike"? Dat is een andere vorm van hobby, en die kost meer.
3- wil je circuitrijden? Is weer anders, en vraagt weer andere kosten.
Dus ... het is maar net wat je wil. En ieder heeft zo zijn voorkeur.
En, het is ook maar hoe je budget ligt, en hoeveel je van je budget aan je hobby wil besteden.
Er is dus niks mis mee een dure hobby te hebben, als je het je kan veroorloven, en bereid bent het ervoor te betalen.
Je moet je zuurverdiende centjes tenslotte toch ergens aan besteden?
Er zijn mensen die (tien)duizenden eurootjes per jaar uitgeven aan vakantie's ... als ze dat graag doen is dat goed voor hun. Toch?
Ik val eerder op categorie 1.
Maar iemand die graag geld besteed aan een blinkende motor met veel optie's, goed voor hem. Er van genieten, dat recht heb je. Rijd je graag circuit? Dan heb je er automatisch ook wel wat voor over
Motorrijden is, net als zoveel hobby's, zo goedkoop of zo duur als je wil/kan.
BTW: ik kom er later nog op terug, want ik stuur mijn kentekenplaat terug, dus ik ga nog terugtrekken van de wegenbelasting en de verzekering, dus die km/prijs van 0,0718€/km gaat nog iets zakken
Voor mijn volgende motor komt er een nieuwe kentekenplaat op. Dat heeft te maken met het anders niet kunnen opzeggen van mijn huidige verzekering. Ik ben van bank veranderd, en het opsturen van de kentekenplaat is de enige manier om contractbreuk te kunnen voorkomen
Maar ach ... een nieuwe plaat kost mij uiteindelijk 4€ extra ... dat jaagt dus wel de km/prijs van mijn volgende weer een beetje op ... hehe ... oke, nu ben ik aan het overdrijven