Motorrijden zonder bochten te 'nemen'?

Wolfman

MF veteraan
4 mrt 2003
4.254
13
Ridderkerk
Als ik naar mijn werk ga draai ik op een gegeven moment vanaf verkeerslichten de snelweg op. Om die vervolgens na 200 m alweer af verlaten naar een andere snelweg.
Nu is die afslag naar snelweg nr. 2 een heerlijke rechter lange doorlopende bocht. Normaal gesproken pak je hem met 140. Als ik er zin in heb met 150 a 160. Lekker plat als je net wakker bent. Dit is ook de enige bocht in mijn hele rit naar mijn werk dus meestal 'zorg' ik er wel voor dat ik hem lekker kan pakken.

Nu stond er vanochtend een andere ss naast me voor de verkeerslichten. Licht groen en pang, volop weg was hij. Ik erachter aan. Pas te hoogte van 'die' bocht reed ik weer achter hem. Gaat hij vol in de remmen en rijd met ongeveer 90 door die bocht. :?

Wat is dit nu toch voor een soort motorrijder. Ik kom zulke types wel meer tegen. Knalhard rechtuit maar komt er een bocht zijn ze nog erger als automodebielen die je in de weg rijden.

Motorrijden is toch juist bochten rijden?
 
Helemaal mee eens! Veel mensen die op een motor zitten durven geen bochten te rijden, prima maar hinder de andere daar niet mee.

(VRO verplicht stellen voor iedere motorrijder)
 
Misschien kende hij de weg niet?

Een andere eigenschap van motorrijden is dat je iedere fout bij 160km/h maar een keer kunt maken..
 
- een rijder die net ze nieuwe motor heeft.
- een rijder die net ze rijbewijs heeft.
- een rijder de onbekend is met die bocht.

Misschien ziet hij iets liggen in de bocht. Knal jij er dan langs om met 130kmh toch nog de bocht in te gaan ?

Heb zelf net me rijbewijs en ook ik rijd nog niet hard door bochten of files. Er zullen echt wel mensen zijn die zich storen aan zulke rijstijl. BOEIUH!

Er hangt ook geen bord boven me hoofd met pas op heeft net zijn rijbewijs. :+
 
Komt wolf weer met z'n ervaring, heb die ouwe knerp nog nooit geen bocht zien nemen :+

Ik ga ook altijd alleen maar rechtdoor :]
 
Bochten rools :9 , is de essentie van motorrijden wat mij betreft.

[me]Fastcruiser hoeft niet zo hard rechtdoor, tempo in de bochten houden is veel leuker :) [/me]
 
Bochten.... hoe meer hoe beter :9~

Naar me werk heb ik maar 1 mooie bochten B| van de a27 naar de a12 of was het de a2 die kan je ook lekker met 180/190 nemen :9

Verder iedere gek ze gebrek als hij rechtdoor wil knallen en niet de bochten door wil/durft so be it.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog niet zo lang mijn rijbewijs en ook nog niet zo lang mijn motor.
Ik vind het heerlijk om bochten te nemen, probeer hem altijd platter te leggen. Maar ik kan me best voorstellen dat iemand die bocht niet vol durft te nemen. Ik hou me zelf ook nog wel eens in, gewoon bang om onder uit te gaan. Heb toch hard moeten werken voor mijn motor, dus laat iedereen lekker in zijn eigen waarde. En als die persoon die bocht niet met 140 durft te nemen is dat zijn keuze. Dus omdat die op een ss rijdt MOET hij dat ding lekker plat gooien?

Als jij in de Maas springt, moet hij er dan achteraan springen? :9
 
Ik heb nog niet zo lang mijn rijbewijs en ook nog niet zo lang mijn motor.
Ik vind het heerlijk om bochten te nemen, probeer hem altijd platter te leggen. Maar ik kan me best voorstellen dat iemand die bocht niet vol durft te nemen. Ik hou me zelf ook nog wel eens in, gewoon bang om onder uit te gaan. Heb toch hard moeten werken voor mijn motor, dus laat iedereen lekker in zijn eigen waarde. En als die persoon die bocht niet met 140 durft te nemen is dat zijn keuze. Dus omdat die op een ss rijdt MOET hij dat ding lekker plat gooien?

Als jij in de Maas springt, moet hij er dan achteraan springen? :9

:^

ik denk niet dat iemand vrijwillig als een muts de bocht doorgaat... O-)
 
Ik heb nog niet zo lang mijn rijbewijs en ook nog niet zo lang mijn motor.
Ik vind het heerlijk om bochten te nemen, probeer hem altijd platter te leggen. Maar ik kan me best voorstellen dat iemand die bocht niet vol durft te nemen. Ik hou me zelf ook nog wel eens in, gewoon bang om onder uit te gaan. Heb toch hard moeten werken voor mijn motor, dus laat iedereen lekker in zijn eigen waarde. En als die persoon die bocht niet met 140 durft te nemen is dat zijn keuze. Dus omdat die op een ss rijdt MOET hij dat ding lekker plat gooien?

Als jij in de Maas springt, moet hij er dan achteraan springen? :9
Er zit een heel groot gat tussen die bocht vol nemen en nemen als een muts.
Zoals ik dus al schreef gaan de meeste auto's veel sneller daar als hij deed.

Ik vond het bijna knap dat hij niet omviel. :?
 
Wat is dit nu toch voor een soort motorrijder. Ik kom zulke types wel meer tegen. Knalhard rechtuit maar komt er een bocht zijn ze nog erger als automodebielen die je in de weg rijden.

Motorrijden is toch juist bochten rijden?
Ik denk dat hij gewoon niet zo goed kon rijden als jij.
 
Ik denk dat hij gewoon niet zo goed kon rijden als jij.


Ik weet niet hoe hard 90 is in een bocht die ik niet ken, maar het blijft nu eenmaal dat niet iedereen even getalenteerd is. Zolang die 90 ruim boven het gewone "Passat verkeer" ligt lijkt mij niks aan de hand, maar hee, dat zegt weer iets over mijn rijkunsten :+
 
- een rijder die net ze nieuwe motor heeft.
- een rijder die net ze rijbewijs heeft.
- een rijder de onbekend is met die bocht.

Misschien ziet hij iets liggen in de bocht. Knal jij er dan langs om met 130kmh toch nog de bocht in te gaan ?

Heb zelf net me rijbewijs en ook ik rijd nog niet hard door bochten of files. Er zullen echt wel mensen zijn die zich storen aan zulke rijstijl. BOEIUH!

Er hangt ook geen bord boven me hoofd met pas op heeft net zijn rijbewijs. :+
Iemand die net zijn rijbewijs heeft moet niet op een SS gaan rijden! :(

In de bovenstaande post staat dat ie wel hard op trok, maar erg truttig door de bocht ging. Dit geeft aan dat ie niet kan rijden...
 
Moet je es naar Knooppunt Azelo gaan en dan vanaf Enschede richting Deventer rijden. Heb je ook een leuke combo. Begint met een bocht naar rechts, gevolgd door een bocht naar links. Adviessnelheid is 60 voor de 2e bocht, maar met de auto kan je er zeker met 100 door heen (mits vrij, geen regen en zeker geen olie B| ).

ja, ook in koekblik is het een leuk bochtje
 
Iemand die net zijn rijbewijs heeft moet niet op een SS gaan rijden! :(

In de bovenstaande post staat dat ie wel hard op trok, maar erg truttig door de bocht ging. Dit geeft aan dat ie niet kan rijden...

Dat maak ik zelf wel uit waar ik op ga rijden. En ook met welke snelheid ik door de bochten ga.
Kleuters
 
Van het weekend ook zo'n gevalletje tegen gekomen. Op het stuk voor de nieuwe calland tunnel komend van uit den briel zit een leuke combinatie, die ik met 140/150 op het gemak kan doen. (ik weet dat het veel harder kan maar).

Komt er zondag avond op een stuk waar nog maar 1 baan open is een r6 mij en een vriend die meer een rustige toerder is voorbij knallen, en strak langs een paar voor ons rijdende auto's gaan. Stukkie daarna weer twee banen en ik wilde toch wel ff sporten dus hop er achter aan wat blijkt rijd ik in die bochten zo naar hem toe. Is dus ook niets aan te beleven dus maar weer afgezakt om de ander weer in te laten lopen.

Dat iemand hard recht uit rijd prima, houd er zelf ook wel van. Maar doe niet zo'n inhaal actie als je daarna de vrije ruimte in de bochten toch niet benut.
 
Ik ken de bocht niet, maar in de meeste bochten is 90 toch een acceptabele snelheid.

Volgens mij ben je een beetje jaloers omdat je een stoplichtsprintje van 'm verloren hebt. :X
 
Ja ik ben zo'n motorrijder !,

Heb namelijk nog relatief weinig ervaring en vind hard accelereren geweldig maar hebnog niet het "goede gevoel" danwel het vertrouwen om bochten op hogere snelheid te nemen.

Ik denk dat meer "beginners" deze rijstijl hebben..................

Maarre...........Ik blijf oefenen ! :9
 
Ik ken de bocht niet, maar in de meeste bochten is 90 toch een acceptabele snelheid.

Volgens mij ben je een beetje jaloers omdat je een stoplichtsprintje van 'm verloren hebt. :X

:^

waar mensen zich al niet druk om maken , ik denk altijd hetzelfde als ik achter wolfman aan rijd maar zeur er aleen nooit over , ik laat die ouwe mensies gewoon in hun waarde ;)
 
mmm zat je misschien toch achter mij...... :X
o.nee ik heb geen ss :P

Lijkt wel op mijn rijstijl , de vorige eigenaar heeft de voorband bewerkt tot autoband... dus als ik schuin-er ga dan normaal, voel ik de voorband "glijden".
Komt dan over het "hoekje" in de band.... schrik je toch wel..
Tijd voor een nieuw bandje ;)

En tja, eerste fiets, blijft voorlopig wel wennen...
blijf gewoon goed spiegelen...dan zit ik over het algemeen niemand in de weg
 
idd, eigenlijk vergelijkbaar met het T-shirt rijden... niet verstandig, maar sjessus, maak je niet druk. 8-)

:^

Een motorrijder komt niet uit een ei (talenten uitgezonderd), maar dat word je. Je leert over de jaren, zeker van met anderen rijden, rijden op echte wegen (lees buitenland) en van VRO'tjes etc.

En stiekem vindt iedereen het wel leuk om een slechter iemand te treffen op de motor. Downward social comparison heet dat. ;)

Dus waar zouden we zijn zonder slechte motorrijders? :? We hebben ze nodig. ;)
 
:^

Een motorrijder komt niet uit een ei (talenten uitgezonderd), maar dat word je. Je leert over de jaren, zeker van met anderen rijden, rijden op echte wegen (lees buitenland) en van VRO'tjes etc.

En stiekem vindt iedereen het wel leuk om een slechter iemand te treffen op de motor. Downward social comparison heet dat. ;)

Dus waar zouden we zijn zonder slechte motorrijders? :? We hebben ze nodig. ;)


:} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan