Motorrijder aangehouden -- is dit een MF-er?

Daar kom je dan aan met 240. Rijden daar 2 auto's en 1tje besluit in te halen (is het ineens zat om de hele tijd tegen dezelde auto aan te kijken). Als diegene al kijkt ziet ie in de verte een lampje van een motorfiets die in zijn/haar ogen nog redelijk ver weg is en zet een inhaalmaneuvre in. Ondertussen kom jij aanzetten met 67m/s terwijl de auto slechts de helft rijd. Ben je nog 100 meter weg, dan zit je binnen 3 seconden bij deze auto terwijl de bestuurder dat totaal niet verwacht. Dus die kijkt, besluit en gaat opzij (pak em beet 1,5-2 seconden later). Dan zit je er nog pak em beet 30-40 meter er vandaan.. do the math.

Lees de topics er maar op na. Hoe vaak is er niet weer zo'n $#%#$$# koekblik dat zonder de kijken opzij komt en het dan nog net goed gaat. Met zo'n snelheidsverschil ben je gewoon het haasje. Veel te veel motorrijders overschatten hun eigen rijvermogen (en waarschijnlijk hun machine). Met deze snelheden kan je niet 'even je motor omgooien'.

Tuurlijk heb je hier wel gelijk in, 't is een rekensommetje. Maar in hoeveel van die topics rijd de motorrijder te hard? het gebeurd ook in de file (en volgens mij het meest) dat een auto zonder nog een keer te kijken naar links toe komt. Het kan je dus met 10, 110 of 210km/uur overkomen.

En ik vraag me af of deze motorrijder met zo'n snelheid langs een auto had gewilt... ik vermoed van niet, waarschijnlijk was ie dan al afgezakt naar een cruisesnelheid. :)
 
Sjefske, dat is precies mijn punt. Die dingen gebeuren al met normale snelheden. Je maakt me echt niet wijs dat die motorrijder afzakt naar cruisesnelheid als ie auto's inhaalt. Zo ja, dan rijst de vraag.. wat is cruisesnelheid voor zo'n persoon? 180-200?
 
Zoooo gelaserd :? met die snelheid... Wil niet lullig doen, maar da's best een vaardig staaltje van scherp-laseren :} Die agent in Almere lukte het niet om mij te laseren met 110-120 waar je 80 mocht... O-) laseren van een motorrijder is best lastig.

Tja... en theezakkie... je moet niet zo generaliseren: ik heb nog nooooit 200 gereden met de motor... [me]Snarfman zal dan toch eerst een andere motor moeten aanschaffen :+ [/me]
 
Sjefske, dat is precies mijn punt. Die dingen gebeuren al met normale snelheden. Je maakt me echt niet wijs dat die motorrijder afzakt naar cruisesnelheid als ie auto's inhaalt. Zo ja, dan rijst de vraag.. wat is cruisesnelheid voor zo'n persoon? 180-200?
Ja, ik weet 't niet. Ik kan hier natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar lees hier wel vaker dat mensen dan afzakken. Een snelheidsverschil van 30 á 40 km per uur gebeurd mij iig wel eens maar niet als er meerdere auto's achter elkaar rijden. En op een leeg stuk snelweg ff doortrekken vind ik toch nog steeds een lekker gevoel hoor ;) :9
 
ja lullig voor hem weet ie wel gelijk hoe hard ie loopt }(
reed vrijdag nog met 220 achter op een politie auto waarop stond VOLGEN .
ben er maar rechts voorbij gegaan reed al iemand achter :X
de agente zat wel raar te kijken naar me had me al gezien denk |(

dan maar ergens anders knallen :]
Het was een gsx-6 600. Iemand van ons rijclupie.

Zijn naam maak ik niet bekend. Hij is geen MF-er.

Hij is gelazerd en bij het volgende stoplicht stond een vriendje van oom agent die hem gelazerd had. Motor en rijbewijs min. 10 dagen kwijt. Nog geen idee van de consequentie's.

Wat iedereen er van vindt moet iedereen zelf weten. De weg was op twee auto's na leeg en het was een sprintje van het ene naar het andere verkeerslicht. Dat het niet slim is ben ik met iedereen eens, maar iedereen hier die zegt nooit te hard te rijden liegt. Iedereen rijdt wel eens te hard. Nu is het in dit geval wel erg hard. Maarja, iedereen denkt wel eens op een leeg stuk weg: Ik trek hem eens ff lekker door })

En dat daar nu toevallig weer iemand staat met een lazergun is dan balen. En wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.
Ondanks dit alles is het knap lullig voor hem en verwacht hij een boete van rond de 1000 pleuries.
 
ja lullig voor hem weet ie wel gelijk hoe hard ie loopt }(
reed vrijdag nog met 220 achter op een politie auto waarop stond VOLGEN .
ben er maar rechts voorbij gegaan reed al iemand achter :X
de agente zat wel raar te kijken naar me had me al gezien denk |(

dan maar ergens anders knallen :]

Heeeeee, iemnd van ons clupie.Of wat er nog van over is. :)

Hij knalt voorlopig ff niet |(
 
Vooral zo blijven denken. Een inbreker denkt ook dat iedereen regelmatig inbreekt. Dat rechtvaardigt zijn eigen daden.

Ps.: mijn motor komt niet eens aan de 200 ......


lijkt me een heel ander verhaal |(
met 200 rijden doe ik niemand kwaad mee , inbreken daarintegen :(

en als je regelmatig (ver) boven de 200 rijdt dan zie je gewoon aan bepaalde voertuigen wat ze gaan doen.
en soms niet :P en dan sucks live.
 
vooral zeggen dat je niet boven de 200 zit. Degeen die gepakt is rijdt op een SS. Ik zelf ook dus weet ik wat de risico's zijn die horen bij een fiets die dat wel kan.

Dat jou fiets dat niet kan is jou keuze geweest.

Waarschijnlijk zie je andere kwaliteiten op je wat voor fiets je dan ook hebt

Kies je wel voor een SS dan weten we allemaal wel dat we met regelmaat ff pieken.

We moeten niet zo mieten op elkaar en zeker niet op af en toe het gas open. Wordt je dan gepakt dan is dat helaas flippen.

Lecram zal vast af en toe een bospadje pakken (arme plantjes '( )
 
vooral zeggen dat je niet boven de 200 zit. Degeen die gepakt is rijdt op een SS. Ik zelf ook dus weet ik wat de risico's zijn die horen bij een fiets die dat wel kan.

Dat jou fiets dat niet kan is jou keuze geweest.

Waarschijnlijk zie je andere kwaliteiten op je wat voor fiets je dan ook hebt

Kies je wel voor een SS dan weten we allemaal wel dat we met regelmaat ff pieken.

We moeten niet zo mieten op elkaar en zeker niet op af en toe het gas open. Wordt je dan gepakt dan is dat helaas flippen.

Lecram zal vast af en toe een bospadje pakken (arme plantjes '( )

:^

Mijn fietsie gaat denk ik ook wel gemiddeld 2x per week helemaal los. Kan er ook niks aan doen... ben on toerekenings vatbaar..... krijg ik nu ook straf vermindering O-)
 
reageer nooit op zo'n dergelijk verhaal, maar vind het jammer voor diegeen die gepakt is.

Ik denk dat een ieder met regelmaat boven de 200 zit. Gezeik dat het verkeer er niet op is voorbereid, vind ik de grootste bullshit. Je weet zelf het beste wat je op dat moment wel of niet kan doen. Nogmaals jammer voor hem, een volgende keer ben ik het misschien met een misschien een nog hogere snelheid. Ben ik dan ineens een sukkel die geen rekening met het overige verkeer houdt????

P.S. volgens mij zag ik Hewi laatst rijden.

zat zo'n visje op z'n spatbord (fucking wereldverbeteraar)

:r van je


Ben een beetje laat weer is :+
Maar was het zo'n visje :+ ;)

full



O-)
 
lijkt me een heel ander verhaal |(
met 200 rijden doe ik niemand kwaad mee , inbreken daarintegen :(
Dat denkt die inbreker ook: "ze krijgen het toch wel terug van de verzekering..."

en als je regelmatig (ver) boven de 200 rijdt dan zie je gewoon aan bepaalde voertuigen wat ze gaan doen.
en soms niet :P en dan sucks live.
rekensommetje:
240km/h = 66m/s
toegestane snelheid is 100km/h
2 tegenliggers achter elkaar. 1 gaat er inhalen: nummer 1 rijdt "te langzaam": 90km/h, nummer 2 haalt 'm in met 120 km/h (= 33m/s)
500 meter verderop komt een motorrijder met 240km/h aan, deze ziet in eerste instantie maar 1 auto (als hij/zij 'm al ziet op 500m afstand).
Uitgaande van de eigen snelheid zou hij de autos gepasseerd zijn na 7,5 seconden. Uitgaande van de eigen snelheid en de snelheid van de inhalende auto is hij ze gepasseerd na 5 seconden.
Hij/zij zou de motor dus binnen 5 seconden stil moeten hebben staan en dan zou de auto ook nog stil moeten staan... Ik denk dat ik niet meer hoef te vertellen wat de uitkomst van dit rekensommetje is... Tenzij er een goede uitwijkmogelijkheid is denk ik niet dat die motor nog meer dan 500 meter rijdt...
Verder lijkt het me gewoon niet snugger om te doen op een weg waar je tegenliggers kunt verwachten.
Een rustige snelweg, daar heb ik persoonlijk niet zo'n probleem mee, maar kom dan niet jammeren dat je je rijbewijs bent kwijtgeraakt...
Maar met 240km/h op een 100km/h weg, dan mogen ze wat mij betreft wel meteen definitief het rijbewijs invorderen...

(edit: rekenfoutjes verbeterd)...
 
Laatst bewerkt:
Dat denkt die inbreker ook: "ze krijgen het toch wel terug van de verzekering..."bla bla..heel rekensommetje...
ennuh als er nou geen auto's reden...hij rijdt 246 ...dan ken je rekensommetje ook wel door de papierversnipperaar duwen...

hoeft ie niet te remmen, slijt er niks van zijn remblokjes af, slaat zijn hart een paar slagen langer in zijn leven, de agent kan rustig zijn peuk blijven roken, en .en.en.en.en.en...

het is allemaal relatief...
je kan beter op een lege n11 246 rijden dan in sommige stukken van duitsland...
 
Dat denkt die inbreker ook: "ze krijgen het toch wel terug van de verzekering..."rekensommetje:
240km/h = 66m/s
toegestane snelheid is 100km/h
2 tegenliggers achter elkaar. 1 gaat er inhalen: nummer 1 rijdt "te langzaam": 90km/h, nummer 2 haalt 'm in met 120 km/h (= 33m/s)
500 meter verderop komt een motorrijder met 240km/h aan, deze ziet in eerste instantie maar 1 auto (als hij/zij 'm al ziet op 500m afstand).
Uitgaande van de eigen snelheid zou hij de autos gepasseerd zijn na 7,5 seconden. Uitgaande van de eigen snelheid en de snelheid van de inhalende auto is hij ze gepasseerd na 5 seconden.
Hij/zij zou de motor dus binnen 5 seconden stil moeten hebben staan en dan zou de auto ook nog stil moeten staan... Ik denk dat ik niet meer hoef te vertellen wat de uitkomst van dit rekensommetje is... Tenzij er een goede uitwijkmogelijkheid is denk ik niet dat die motor nog meer dan 500 meter rijdt...
Verder lijkt het me gewoon niet snugger om te doen op een weg waar je tegenliggers kunt verwachten.
Een rustige snelweg, daar heb ik persoonlijk niet zo'n probleem mee, maar kom dan niet jammeren dat je je rijbewijs bent kwijtgeraakt...
Maar met 240km/h op een 100km/h weg, dan mogen ze wat mij betreft wel meteen definitief het rijbewijs invorderen...

(edit: rekenfoutjes verbeterd)...
Als ze allebei 120 rijden, is het 7,5 seconde. Scheelt dus 2,5 seconde. Toch geen dramatisch verschil.

Daarbij komt dat je echt wel verder kan kijken dan 500 meter. Tenminste ik wel.
 
Dat denkt die inbreker ook: "ze krijgen het toch wel terug van de verzekering..."rekensommetje:
240km/h = 66m/s
toegestane snelheid is 100km/h
2 tegenliggers achter elkaar. 1 gaat er inhalen: nummer 1 rijdt "te langzaam": 90km/h, nummer 2 haalt 'm in met 120 km/h (= 33m/s)
500 meter verderop komt een motorrijder met 240km/h aan, deze ziet in eerste instantie maar 1 auto (als hij/zij 'm al ziet op 500m afstand).
Uitgaande van de eigen snelheid zou hij de autos gepasseerd zijn na 7,5 seconden. Uitgaande van de eigen snelheid en de snelheid van de inhalende auto is hij ze gepasseerd na 5 seconden.
Hij/zij zou de motor dus binnen 5 seconden stil moeten hebben staan en dan zou de auto ook nog stil moeten staan... Ik denk dat ik niet meer hoef te vertellen wat de uitkomst van dit rekensommetje is... Tenzij er een goede uitwijkmogelijkheid is denk ik niet dat die motor nog meer dan 500 meter rijdt...
Verder lijkt het me gewoon niet snugger om te doen op een weg waar je tegenliggers kunt verwachten.
Een rustige snelweg, daar heb ik persoonlijk niet zo'n probleem mee, maar kom dan niet jammeren dat je je rijbewijs bent kwijtgeraakt...
Maar met 240km/h op een 100km/h weg, dan mogen ze wat mij betreft wel meteen definitief het rijbewijs invorderen...

(edit: rekenfoutjes verbeterd)...
n11 heeft gescheiden rijbanen, dus elke tegenligger is een spookrijder. Dat de ene spookrijder de andere gaat inhalen lijkt me helemaal onwaarschijnlijk... duzzzz
 
Dat denkt die inbreker ook: "ze krijgen het toch wel terug van de verzekering..."rekensommetje:
240km/h = 66m/s
toegestane snelheid is 100km/h
2 tegenliggers achter elkaar. 1 gaat er inhalen: nummer 1 rijdt "te langzaam": 90km/h, nummer 2 haalt 'm in met 120 km/h (= 33m/s)
500 meter verderop komt een motorrijder met 240km/h aan, deze ziet in eerste instantie maar 1 auto (als hij/zij 'm al ziet op 500m afstand).
Uitgaande van de eigen snelheid zou hij de autos gepasseerd zijn na 7,5 seconden. Uitgaande van de eigen snelheid en de snelheid van de inhalende auto is hij ze gepasseerd na 5 seconden.
Hij/zij zou de motor dus binnen 5 seconden stil moeten hebben staan en dan zou de auto ook nog stil moeten staan...
Waarom moet ie stil gaan staan?
 
Waarom moet ie stil gaan staan?
Tja... volluit remmen en tot stilstand komen om het ongeluk te vermijden.. en er dan achter komen dat de auto gewoon nog steeds 120 rijdt en jou volledig van de sokken rijdt...
Maar dat maakt niet uit, want dan kunnen we weer schelden op die idiote automobilisten :+
 
Hé verdorie zie ik dit topic nu pas !
Dat krijg je ervan als je gaat motorrijden,maarja eigen schuld B|
 
Hallo oma :)

Even een update: Op 22 September mag ons maatje naar de rechter. Afgelopen dinsdag was er een hoorzitting. Daar is hij niets wijzer van geworden. Voorlopig dus tot 22 September motor en rijbewijs kwijt :(
 
Lekker doorgereden zoals het hoort, jammer dat hij is aangehouden. '(

Had beter extra gas kunnen geven, had hij de blauwen misschien kunnen ontlopen. :9

Vorig jaar zelf ook gedaan, vanaf 240 konden ze niet meer volgen. 8-)

Hadden ze dan niet je kentekenplaat gelezen....??
 
Terug
Bovenaan Onderaan