• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Motorrijder vliegt uit de bocht

• Onderwerp starter Onderwerp starter cb76
  • Startdatum Startdatum

cb76

Die hard MF'er
Lid geworden
23 nov 2006
Waarderingsscore
29
Afgelopen zondag is m'n dochter geschept door een motorrijder.
Motorrijder gaat met zeer hoge snelheid ( 80 km weg , bochtenadvies 70 ) door een rechterbocht deze nog corrigerend volgt de linker die hij niet kan halen , remt zijn motor onderuit en beland via de groenstrook op het fietspad.
Hij schept m'n dochter die de laatste is van ........een groep fietsers.
Ze zit nu met een scheurtje in d'r linkerarm , en d'r fiets totall los, die mee werd gesleurd met de glijdende motor.
Motor : Suzuki GSX-R 600 78kw. Voorband zo glad als een aal , zelden zo gezien.
Motorrijder in bezit van licht rijbewijs 25 KW!!!!!!!!!!!!!!!
Toch nog blij dat ze het er zo van afgebracht heeft , hopelijk komt het met d'r arm helemaal goed.

Motorrijder gaat met zeer hoge snelheid ( 80 km weg , bochtenadvies 70 ) door een rechterbocht deze nog corrigerend volgt de linker die hij niet kan halen , remt zijn motor onderuit en beland via de groenstrook op het fietspad.
Ze zit nu met een scheurtje in d'r linkerarm , en d'r fiets totall los, die mee werd gesleurd met de glijdende motor.
Toch nog blij dat ze het er zo van afgebracht heeft , hopelijk komt het met d'r arm helemaal goed.

Beterschap voor je dochter! Ik denk dat ze erg veel geluk heeft gehad als ik het zo hoor!

Was de Gixxer niet teruggevoerd? Slechte band hoor je vaker bij 25KW... Jong, net genoeg geld, neit terugvoeren, geen onderhoud en dan ongeluk.

Ik ben ook jong, weinig geld, maar let toch wel op veiligheid! liever een nieuwe band dan een nieuwe uitlaat ofzo!

Sterkte met de afwikkeling!

Dat zijn nou de MONGOLEN die motorrijders een slechte naam geven! :r
25 KW en een gladde voorband..lekker slim bezig hoor! -O- |(

Gelukkig valt de schade mee bij je dochter..sterkte drmee.

wat een ontzettende eikel :(

Beterschap voor je dochter! :)

Blij dat ze het er zo goed vanaf heeft gebracht...

@TS: reed ie rond met 78kw of 25kw motor?

ALS de motorrijder met 78kw rondrijdt terwijl ie slechts 25kw mag dan gaat dit heel naar voor 'm uitpakken. Hij is hoofdelijk aasprakelijk maar zijn verzekering zal waarschijnlijk niet uitkeren. Maar dat is allemaal bijzaak.

Belangrijkste is je kleine meid. Ik wens je dochter een goed herstel toe.

Laatst bewerkt:
verzekering keert wel uit !

alleen gaan ze dat wel op hem verhalen !!!

MarcGSXR

wat een eikel

beterschap voor je dochter :Y
ik hoop dat ze een beetje over de schrik heen is/komt

Laatst bewerkt door een moderator:
Pff schrikken voor je CB76..
Hopelijk komt het helemaal goed met je dochter, sterkte daarmee.

Maar om deze "rijder" nou meteen een mongool te noemen en een outcast die de motorrijders een foute naam geeft???
Echt niet..

Misschien wel gewoon verkeerd ingeschat, misschien wel wat vuil, misschien was de band een slick???
Ook goed mogelijk, hij was lekker aan het sporten en overschatte zichzelf.
Heel erg klote dat hij daarbij gevallen is en nog veel vervelender dat hij (zij?) daarbij een onschuldig meisje geraakt heeft...

Maar als overschatting of onervarenheid je meteen een mongool maakt, dan moet ook ik maar eens gaan verhuizen.
Wel goed stom van hem om met zo'n band en een verkeerde snelheid te gaan sporten waar kinderen fietsen, maar hopelijk krijgt hij daarvoor gewoon een prent...

Maar vooral gelukkig dat iedereen dit kan doorvertellen...

Sterkte met je dochter.

Maar om deze "rijder" nou meteen een mongool te noemen en een outcast die de motorrijders een foute naam geeft???
Echt niet..

Misschien wel gewoon verkeerd ingeschat, misschien wel wat vuil, misschien was de band een slick???
Heel erg klote dat hij daarbij gevallen is en nog veel vervelender dat hij (zij?) daarbij een onschuldig meisje geraakt heeft...

Maar als overschatting of onervarenheid je meteen een mongool maakt, dan moet ook ik maar eens gaan verhuizen.
Wel goed stom van hem om met zo'n band en een verkeerde snelheid te gaan sporten waar kinderen fietsen, maar hopelijk krijgt hij daarvoor gewoon een prent...

Sterkte met je dochter.

:^

Wijze woorden

Dat zijn nou de MONGOLEN die motorrijders een slechte naam geven! :r
25 KW en een gladde voorband..lekker slim bezig hoor! -O- |(

Gelukkig valt de schade mee bij je dochter..sterkte drmee.

Eerst maar eens afwachten of de fiets niet netjes 25KW was??

Hoe ziet het wegdek er daar uit? Vuil kan ook heel erg vervelend zijn... Een paar druppeltjes olie is genoeg.

Echt niet..

Sterkte met je dochter.

Denk eerder dat het ging om het feit dat de paardelul op een motor reed, waar hij geen rijbewijs voor heeft...en het feit dat ie daar scheurde waar fietsers in de buurt waren (maar dat gaf je zelf al aan) ;)

Maarja ik was er niet bij, dus aan deze uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend ;)

Laatst bewerkt:

Echt niet..

Sterkte met je dochter.

Gewoon verkeerd ingeschat??? |(
Lekker aan het sporten?? |(
Overschatte zichzelf??? |(

Ben benieuwd of je dit soort 'excuses' ook zou gebruiken als er een dodelijk slachtoffer was gevallen.

Als je zo alle schades gaat bekijken, dan kun je het rijbewijs voor de 30 wel afschaffen..
Dat je een inschattings fout maakt in het verkeer kan erg dramatisch aflopen, maar dat wil nog niet zeggen dat je alle keren dat het niet dramatisch afloopt, meteen levenslang moet eisen.

Bij de weg: hij heeft zichzelf niet overschat, dat bleek pas toen hij de bocht uit ging..

In jou ogen kun je iedereen met een wapen op zak voor 30 jaar wegstoppen, want hij/zij had er wel eens iemand mee kunnen doden ... zo werkt het gelukkig niet.

Hoe ben je zelf begonnen met motor,- of autorijden?? Nooit eens te veel risico genomen of iets stoms gedaan??
Ik ook genoeg, maar nooit iemand anders verwond, da's dus gewoon geluk hebben, voor mij en de andere.

Hoe ben je zelf begonnen met motor,- of autorijden?? Nooit eens te veel risico genomen of iets stoms gedaan??
Ik ook genoeg, maar nooit iemand anders verwond, da's dus gewoon geluk hebben, voor mij en de andere.

Of gewoon goed nadenken waar/wanneer je je grenzen gaat verkennen...

De top van mijn R6 test ik ook niet 's middags op de A9, maar " 's avonds " om een uur of 03:00, als ik 3 banen voor mezelf heb, dan kan ik hooguit mezelf ermee verwonden.

Als je zo alle schades gaat bekijken, dan kun je het rijbewijs voor de 30 wel afschaffen..
Dat je een inschattings fout maakt in het verkeer kan erg dramatisch aflopen, maar dat wil nog niet zeggen dat je alle keren dat het niet dramatisch afloopt, meteen levenslang moet eisen.

Bij de weg: hij heeft zichzelf niet overschat, dat bleek pas toen hij de bocht uit ging..

In jou ogen kun je iedereen met een wapen op zak voor 30 jaar wegstoppen, want hij/zij had er wel eens iemand mee kunnen doden ... zo werkt het gelukkig niet.

Beetje appels en peren vergelijken wat je nu doet hè!

Zoals je in de openingspost van TS kunt lezen, reed deze 'coureur' op een motor met (waarschijnlijk) meer KW's dan volgens zn rijbewijs mag, met zeer hoge snelheid op een bocht af en een gladde voorband..
Hoeveel meer risico kun je nog nemen??

Laatst bewerkt:
Of gewoon goed nadenken waar/wanneer je je grenzen gaat verkennen...

De top van mijn R6 test ik ook niet 's middags op de A9, maar " 's avonds " om een uur of 03:00, als ik 3 banen voor mezelf heb, dan kan ik hooguit mezelf ermee verwonden.

denk je, tot je net met 250 achter in die ene auto die net op t allerlaatste moment toch van rijbaanverwisseld zit ;) :+ een ongeluk is zo gebeurd...(daarom heet t ook een ongeluk denk ik).

Zoals je in de openingspost van TS kunt lezen, reed deze 'coureur' op een motor met (waarschijnlijk) meer KW's dan volgens zn rijbewijs mag, met zeer hoge snelheid en een gladde voorband..
Hoeveel meer risico kun je nog nemen??

die hoge snelheid is ook vastgesteld door de politie? als omstanders beweren dat ie te hard gereden heeft dan kun je er minstens 100km van de door hun beweerde snelheid afhalen :+
standaard reactie bij een ongeluk waarbij een motor betrokken is toch altijd"die heeft vast te snel gereden" ......
en om die gast nou direct uit te maken voor van alles en nog wat is een beetje vroeg hé.... je weet geen eens feiten! mischien was ie wel net op weg naar de dealer om die band te laten vervangen? moest ie uitwijken voor een dier ofzo?

het belangrijkste is dat er geen doden of zwaar gewonden zijn gevallen!

Laatst bewerkt:
met zeer hoge snelheid

Er staat in de post van TS alleen hoge snelheid op een 80km weg... Wie heeft dit beoordeeld? Zijn dochter of bv technische recherche adhv rem/slip/glijsporen?

(Ik neem maar even aan dat TS er niet bij was).

denk je, tot je net met 250 achter in die ene auto die net op t allerlaatste moment toch van rijbaanverwisseld zit ;) :+ een ongeluk is zo gebeurd...(daarom heet t ook een ongeluk denk ik).

Zodra ik in de verste verte ook maar een enkel lampje/afrit zie, gaat het gaas eraf.

Liever een levend watje dan een dooie 'held'...

(Ook al vind ik jezelf dood rijden alleen stom en niet heldhaftig)

Beetje appels met peren??

Let op, over een uurtje is dit het zoveelste topic dat verziekt in een maatschappelijke discussie die helemaal los staat van datgene wat de TS met ons wil delen.
Wens die kerel en zijn dochter gewoon sterkte en biedt 'm een kinderfietsje aan als je er een hebt staan !

Laatst bewerkt:
toegevoegd -> onderstaande is zeker niet bedoeld voor de laatste posters boven mijn berichtje ... respect <-

Wacht ff stelletje dameskappers ... d'r is een meisje ondersteboven gereden door een motorrijder. Daar gaat het hier over. De woord-zifterij doe je maar ergens anders op het forum. Ik kan me heel goed voorstellen hoe deze paps zich voelt.

De motorrijder had, hoe ongelukkig voor hem ook, moeten voorkomen dat het ongeluk kon gebeuren. Aangezien dat niet gelukt is, kan ik me de boosheid voorstellen. Als een bocht niet genomen kan worden, kan je naar alles wijzen, maar vergeet dan zeker niet naar je eigen voorhoofd te wijzen. Want zelfs met dat streepje olie (de smoes van 2007 geloof ik, want die zie ik de laatste weken sinds de start van het "zij"zoen wel heel vaak gemeld worden) of het grind op de dijk, en ook met de Beemer die de bocht "te wijd" neemt op de dijk (om maar een recent voorbeeld te noemen) moet je rekening houden.

Sterkte en beterschap aan het slachtoffer. En indien van toepassing wens ik de dader een flinke douw toe.

Laatst bewerkt:
Wacht ff stelletje dameskappers ... d'r is een meisje ondersteboven gereden door een motorrijder. Daar gaat het hier over. De woord-zifterij doe je maar ergens anders op het forum. Ik kan me heel goed voorstellen hoe deze paps zich voelt.

De motorrijder had, hoe ongelukkig voor hem ook, moeten voorkomen dat het ongeluk kon gebeuren. Aangezien dat niet gelukt is, kan ik me de boosheid voorstellen. Als een bocht niet genomen kan worden, kan je naar alles wijzen, maar vergeet dan zeker niet naar je eigen voorhoofd te wijzen. Want zelfs met dat streepje olie (de smoes van 2007 geloof ik, want die zie ik de laatste weken sinds de start van het "zij"zoen wel heel vaak gemeld worden) of het grind op de dijk, en ook met de Beemer die de bocht "te wijd" neemt op de dijk (om maar een recent voorbeeld te noemen) moet je rekening houden.

Sterkte en beterschap aan het slachtoffer. En indien van toepassing wens ik de dader een flinke douw toe.

Wijze woorden en precies zoals ik het bedoel :}

Terug
Bovenaan Onderaan