Motorrijders en file --> autoweek

Wat vinden jullie?

  • Inhaalverbod voor motoren herintroduceren?

    Stemmen: 2 1,3%
  • Automobilisten moeten niet zo zeuren!

    Stemmen: 157 98,7%

  • Totaal aantal stemmers
    159
Automobilisten moeten niet zeuren... over een half jaar moeten ze nog meer ruimte maken als de hulpdiensten door de file gaan en niet meer over de vluchtstrook ;)

En als ze dan helemaal goed zijn opgevoed... }) plukken wij mooi de vruchten O-)
 
Ik merk op dat meer en meer automobilisten op het derde rijvak netjes hun linker pinker aanzetten en wat plaats maken als ik eraankom :] . Gisterenavond een stuk of 5 maal meegemaakt terwijl m'n snelheid toch rond de 130 km/u schommelde. Daarna netjes even m'n poot uitgestoken om hen te bedanken.

Ivgl met 4j terug wordt er volgens mij heel wat meer rekening gehouden met de motard (in België toch).
 
Mja op m'n japanse bikes deed ik dat wel regelmatig, er zo (rustig) tussendoor rijden, maar met een stuur van 1,10 meter is het wat lastiger. Niet veel files lenen zich daarvoor en veel automobilisten staan ook te ver naar het midden, zodat ze goed kunnen zien hoe lang die ellendige file nog is voor hen.

Als ik met de auto in de file sta, maak ik juist veel ruimte: laat de bikers er maar mooi langs knallen, waarom zou dat in godsnaam niet mogen? Als ik zie dat er entje aankomt en er is te weinig ruimte, dan stuur ik ff verder weg van het midden zodat-ie er alsnog langs kan. En wat heb ik er in godsnaam aan om te zien hoe lang de file nog voor mij is? Je vreet je alleen maar meer op! Gewoon muziekkie aan of ff (handsfree) bellen, niet zo krampachtig doen om continu voor je te kijken.

Daarbij erger ik me VEEL MEER aan AUTO'S die voorkruipen! Dan heb je 2 banen die naar 2 verschillende steden gaan, eentje zit helemaal vol en de andere is helemaal vrij, haalt er eentje de hele file in op die vrije baan en probeert zo op het laatst tussen te voegen, vlak voor de afslag zelf. Hehehe, werd er net eentje die dat deed PRECIES voro mijn neus beboet, omdat hij op die vrije baan stond te wachten en het verkeer zo hinderde! :P :P :P
 
Paar weken terug van zeeland naar groningen geweest en onderweg ook wat files gehad maar mij hoor je niet klagen. Met klein snelheidsverschil tussen de auto's door op het gemakje.. Genoeg mensen hadden het door en gaven wat extra ruimte, echt perfect. Heb geen open dempers maar dat is misschien wel gunstig omdat je schakelend tussen 1 en 2 daar nogal aso mee overkomt misschien.

Opzich zou die dressing strook wel veilig zijn want verder komt er als het goed is niemand (auto's of hulpdiensten) en niemand wisselt voor je neus van strook..
 
Ik heb ook maar even een reactie geplaatst. Eens kijken of die automobilisten wat meer begrip bijgebracht kan worden.
 
ach, van mij mogen motorrijders er wel langs in de file, ik houd er ook rekening mee en kijk altijd goed of ik ze aan zie komen, en meestal ga ik zelfs nog wel wat aan de kant als dat nodig is.

De automobilisten moeten niet zeiken, ik zeik ook niet als ik in de file sta, dan denk ik alleen maar: "binnenkort weer motorles... en zo snel mogelijk mn papiertje hebben, dan kan ik er ook langs :) ".
 
heb een boete in huis gekregen omdat "ik van strook wisselde bij een kruising"
ik stond waarschijnlijk naast een auto op dezelfde strook en reed vlot weg.
kost € 95....
wordt dit niet gedoogd net als file rijden? het snelheidsverschil is ca 10 km/u..
 
Als de file net begint te ontstaan en als hij begint op te lossen zijn vlgs mij de gevaarlijkste momenten....vooral op de meest linkse baan.
Zo snel mogelijk zorgen dat je niet de achterste bent heb ik hierzo geleerd, dus ertussendoor. En maar loeren in die spiegels (ja ook in auto!). Ik wil niet dat mij gebeurt wat in 2002 op de A13 gebeurde : auto achter op motor, motorrijder gelanceerd, nek gebroken, RIP.

De auto's die van baan wisselen hebben me al meermalen mijn hart (is niet zo groot, vandaar..) in mijn keel doen belanden.
 
heb dit net gepost gaat waarschijnlijk er niet opkomen maar moest het ff kwijt ahmmm tja waar hebbe ze anders die 2 dagen voor nodig ;)

kan al zien dat de redactie met zn vragenstelling nooit met hun luie reet op een motor hebben gezeten.
stel je eens voor je zit op een motor en sluit achteran een file en dan komt er zn mooie onoplettende zakendoenend koekblikikker an die je hartstikke voor je flikker rijdt, tja dan sta je niet op zo van ah joh ken gebeuren ff het schade formulier invulle.....

laat de motor rijder lekker met rust die zorgt er tenminste voor dat de files in nl een stuk minder zijn.
 
:^

stukkie uit mijn reactie:
"ik wordt ook wel eens ingehaald door veel te hard rijdende automobilisten.... misschien moeten alle auto's maar een algemeen inhaal verbod krijgen"

p.s. wie is die sneue loser die VOOR herinvoering van het inhaal verbod in de file heeft gestemd? :( })
 
:^

stukkie uit mijn reactie:
"ik wordt ook wel eens ingehaald door veel te hard rijdende automobilisten.... misschien moeten alle auto's maar een algemeen inhaal verbod krijgen"

... :( })

Mijn idee! Nee dit gaan ze niet leuk vinden ,...lol Stomzinnig commentaar verzekerd.
 
Blikkers :( , niet zeiken, gewoon lekker wijken...
Als ze er last van zouden kunnen hebben zouden we werkelijk een discussie kunnen starten. Maar met het argument dat ze wel eens wakker schrikken van wat hemels motorgebrul gaat m'n lol over. Zo houden we ze lekker wakker: is het nog veilig ook.
Te leren les: met overmatig gas (in combinatie met wat koppeling) d'r tussen door raggen. Optioneel met opgestoken middelvinger in de aanslag. :]
 
Te leren les: met overmatig gas (in combinatie met wat koppeling) d'r tussen door raggen. Optioneel met opgestoken middelvinger in de aanslag. :]

ja, rechtstreeks richting de monteur om de koppelingsplaten te laten vervangen.

En met die opgestoken middelvinger zullen ze de volgende keer echt wel opzij gaan :X

[me]Erwin denkt dat jij veel ervaring hebt met file rijden.[/me]
 
Ook eventjes aldaar een flink epos achtergelaten, al zal het meeste wel gezegd zijn ondertussen . . . .

PS modjes, ben wel benieuwd wie die ene tegenstem is, kunnen jullie dit uitzoeken, als dat mogelijk is ???? Zou michel vermaat weer terug zijn ???
 
Laatst bewerkt:
[me]Erwin denkt dat jij veel ervaring hebt met file rijden.[/me]


:?

Als je bedoelt dat ik ze probeer te vermijden dan heb je gelijk. Een stuk trek ik wel, maar anders is het toch de eerste afslag exit.
Maar je mag van mij er gerust tussen blijven rijden hoor......
HAVE FUN!
 
:?

Als je bedoelt dat ik ze probeer te vermijden dan heb je gelijk. Een stuk trek ik wel, maar anders is het toch de eerste afslag exit.
Maar je mag van mij er gerust tussen blijven rijden hoor......
HAVE FUN!

nee, ik bedoel dat je een sukkel bent als je met je koppeling half ingeknepen met veel toeren door de file rijdt terwijl je je middelvinger naar iedereen op zit te steken.

heb je wel rijbewijs??
 
Terug
Bovenaan Onderaan