Motorrijders met een hand op de heup

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sjit zeg... Is het nou al vrijdag?? -O-

En ik had nogal zo een zin in een werkweek :+


Maar aan de reacties van TS te zien heeft hij er blijkbaar de balen van dat hij gister niet lekker heeft kunnen rondrijden op zijn motor of vriendin :+ _O- :W :]
 
dat zijn oefeningen die ik zelfs bij mijn rijles heb gekregen, motorgymnastiek noemen ze het blijkbaar. Zaten best wat leuke dingen tussen:

1 hand los
2 handen los
1 knie op het zadel
2 knieen op het zadel
met 2 benen aan dezelfde kant van het zadel
staan op de motor met handen aan het stuur
staan op de motor met de handjes los boven het hoofd
liggen op je zadel

Dat liggen op je zadel is niet iets wat je echt zo in het wild moet doen, zeker met het zonnetje zoals van het weekend kan het erg verleidelijk zijn om even te blijven liggen wat weer tot vervelende situaties kan leiden.
 
Ik doe dat ook regelmatig.. linkerhand op de heup. Dan kun je wat beter rechtop zitten dan met twee handen aan het stuur en dat is prettig na een uurtje sturen op een racer.

En voetjes even achter de voetsteppies laten bungelen. Alles om even uit die standaard zithouding te komen.

Volgens mij doet iedereen dat de op een racer rijdt!?



EDIT: volgens mij had ik even wat meer van het topic moeten lezen dan de startpost :') Zo te zien is het al lang geen serieus onderwerp meer.. :P
 
Laatst bewerkt:
Moet je eens op een supersport proberen om te kijken waar je maten blijven.

Niet eens op een supersport maar ik moet meestal zo lang kijken dat het handje op de heup zelfs zeer gaat doen. Ik doe tegenwoordig gewoon zo.....

full


:W
 
Of gewoon na een stukje doorrijden ff chilluh (als de politie achter je zit bijvoorbeeld),

ik leg dan altijd mijn hand op mijn knie en steek die naar buiten zit gewoon lekker en je dwingt jezelf min of meer om wat rustiger te rijden voor diegenen die dat nodig zijn *kijkt beschuldigend naar zichzelf*.

oja en voor de niet serieusheid van dit topic
WAAR SOMMIGE MENSEN ZICH OOK DRUK OVER KUNNEN MAKEN

d'r is niemand die zegt dat je zo moet rijden als ji je daar niet prettig bij voelt ga je tog gewoon normaal rijden wat dat dan ook mag zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie steeds meer motorrijders rijden met een handje los en die hand zet met dan op de heup met de elleboog naar buiten.
Wat is dat voor houding?
Moet dat zeggen "Kijk eens hoe goed ik mijn motor onder controle heb" of is dat de houding van motorracers die voor of na de wedstrijd zo over het circuit rijden?
Ik vind het in ieder geval nogal dom maar dat is mijn mening.

Gewoon relaxed misschien :?
 
Julie eigen schandaalfotograaf Peter R. Syhoro heeft via vertrouwelijke buddy seat gesprekken een foto van Rookpluim gemaakt met, jawel, de hand op de heup.

laurie%20portrait%20hand%20on%20hips.jpg
 
hand op je heup? dat doe je toch niet, ik ben het wel eens met rookwolkje hoor.

Met je arm op je tank rijdt veel relaxter.

oh ja, ook ff de beelden bij de tekst.
 
Laatst bewerkt:
Ik doe het om aan te geven aan de voor mij onnodig links rijdende voorganger dat hoewel ik niet op zijn bumper rijdt toch echt aan het wachten ben wanneer hij of zij ooit eens naar links gaat.

Als de verkeer situatie dat toe staat tenminste kwa veiligheid.
 
Ik denk niet dat dat de reden is omdat de houding niet zo heel anders is en omdat de andere arm dan extra belasting krijgt.

Ik doe het als ik voel dat mijn nek teveel spanning krijgt van het voorover gebogen zitten. Vooral met een sportieve motor is het dan heerlijk als je eventjes je houding kan aanpassen.
 
Sjemig en daar hadden we 240 posts voor nodig, om dit te leren |(... De volgende keer ga ik gewoon proefrijden.
 
vroeger reed ik ook vaak met mijn hand op de heup. Later kwam ik erachter dat dat niet genoeg ontspanning gaf. Nu rij ik rond met mijn ballen aan de plaat en dat zit echt vele malen beter en ik kan het iedereen aanbevelen.

plaat.jpg
 
ik zit ook redelijk vaak rechtop..

deed het op de brommer ook altijd al wel. even de benen strekken, armen strekken, en dan weer door :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan