Motorrijders met een hand op de heup

Status
Niet open voor verdere reacties.
Één hand op je heup tijdens het rijden en je bent er... 8-)

Alleen tijdens het rijden he, niet rondhuppelen in je leren pakkie met handjes op je heupen :X




_O-

Dat laatste heet, als je je jack uit doet en alleen je leren broek aan hebt, trouwens line-dance....... en dat is idd alles behalve stoer :X


:W _O-
 
Laatst bewerkt:
Soms doe ik het om ff de druk van mijn poot af te halen, maar vaakgenoeg ook als ik achter een langzaam blik zit en ik niet kan inhalen :Y

Normaal rijd ik altijd met 2 handen aan het stuur.
 
In nederland mag het wel, anders moet je knipperlichten hebben :P Je mag hier ook richting aangeven met je handen, zou lullig zijn als je dan een bon krijgt omdat je met één hand rijd. Alleen als je twee handen tegelijk los hebt kunnen ze een bon schrijven voor Artikel 5 (Kapstok artikel).

Of je wel of niet knipperlichten moet hebben staat geheel los van of je wel of niet met losse handen mag rijden.

Oevriegsn is er idd nergens vastgelegd dat je onder alle omstandigheden beide handen aan het stuur moet hebben.
Pas als er een potentieel gevaarlijke situatie onstaat doordat je een hand loshebt kan er eventueel voor art 5 WVW geschreven worden, maar dat moet dan wel erg duidelijk omschreven worden.



Gewoon relaxed, even van houding veranderen. Ik doe het eigenlijk vooral als ik me verveel, maw achter een koekblik hang die heeft besloten dat 20km/u onder de maximumsnelheid de norm moet zijn voor iedereen die achter hem rijdt. Als ze in hun spiegels kijken zien ze aan die houding wel dat ik hen voorbij wil, zonder dat ik agressief mijn (licht)claxon ofzo gebruikt heb.

En de politie? Die heb ik zelf al dikwijls zo zien rondrijden ;)

Tuurlijk, maar die zijn dan ook gewoon echt wel vet stoer :Y *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik zie steeds meer motorrijders rijden met een handje los en die hand zet met dan op de heup met de elleboog naar buiten.
Wat is dat voor houding?
Moet dat zeggen "Kijk eens hoe goed ik mijn motor onder controle heb" of is dat de houding van motorracers die voor of na de wedstrijd zo over het circuit rijden?
Ik vind het in ieder geval nogal dom maar dat is mijn mening.

Wat wil je bereiken met dit topic ?

Je stelt een vraag waarop je zelf vast wat voorbeeld antwoorden geeft terwijl je daarnaast gelijk een waardeoordeel velt over anderen.
 
Er is onderzoek gedaan naar de zithouding van een mens, daaruit blijkt dat een mens niet stil kan zitten en instinctief uiterlijk elke 5 minuten zijn zithouding aanpast/wijzigd, trek dit door naar motorrijden, en je hebt je antwoord
 
Ik zie steeds meer motorrijders rijden met een handje los en die hand zet met dan op de heup met de elleboog naar buiten.
Wat is dat voor houding?
.

Lukt bij jou zeker niet met je cb-tje,.......je bent gewoon jalours(bang)

WAT een K*T topic zeg......
 
Het handje in de heup is de sjonnie-pose, meestal gebruikt door de mooi-weer-rijder op buikschuiver met als doel:

- duidelijk te maken hoe goed ze denken te kunnen rijden

- onmiddellijk te kunnen reageren om te zwaaien bij het kruisen van een andere zondagsrijder

- het biedt de onzekere buikschuifrijder de zekerheid indien hij valt, dit op de elleboog zal zijn en dit om te voorkomen dat hun brommer beschadigd geraakt

- een heel kleine minderheid is student aan de circusschool en willen later acrobaat worden



en het zijn zij die dit topic nutteloos vinden, zich het meest aangesproken voelen
 
Laatst bewerkt:
Het handje in de heup is de sjonnie-pose, meestal gebruikt door de mooi-weer-rijder op buikschuiver met als doel:

- duidelijk te maken hoe goed ze denken te kunnen rijden

- onmiddellijk te kunnen reageren om te zwaaien bij het kruisen van een andere zondagsrijder

- het biedt de onzekere buikschuifrijder de zekerheid indien hij valt, dit op de elleboog zal zijn en dit om te voorkomen dat hun brommer beschadigd geraakt

- een heel kleine minderheid is student aan de circusschool en willen later acrobaat worden



en het zijn zij die dit topic nutteloos vinden, zich het meest aangesproken voelen



Ik heet geen Sjonnie :N , of maakt dat niet uit :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan